טוען...

הוראה למוטב להגיש תסקיר

שוש שטרית09/03/2017

לפני כבוד השופטת שוש שטרית

המבקשת

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד מורן אברג'ל-מויאל

נגד

המשיב

דוד חדד (עציר) ת.ז. 054347224 - בעצמו

ע"י ב"כ עו"ד ליאור חיימוביץ

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

התקבל תסקיר שירות המבחן, אני ביקשתי מבית המשפט להתרשם מהחלופות אך בית המשפט שלח את המשיב לקבלת תסקיר משלים אשר יבחן את החלופות. התקבל תסקיר שחור והוא פסל את החלופות. אני מבקש מבית המשפט להתרשם מהחלופות.

אני שומע את בית המשפט אשר מוסר לי כי הוא לא מתכוון לבחון את החלופות ולהתרשם באופן ישיר, מאחר ועמדת שירות המבחן ברורה ובהירה. בנסיבות אלה, אני מבקש שיוגש תסקיר משלים בו יבחן שירות המבחן היתכנות של מעצר בפיקוח אלקטרוני.

ב"כ המבקשת:

אנו מתנגדים לבקשתו של הסנגור. אני סבורה שבעניינו של מהשיב יש להורות על מעצר עד תום ההליכים מאחורי סורג ובריח. התסקירים מדברים בעד עצמה. גם אם יהיה דו"ח היתכנות לחלופת המעצר, מדובר בחלופה אשר שירות המבחן בעצמו כותב שהם אינם מודעים לתפקידם, הם מחזיקים בעמדות מגוננות, עמדותיהם לגבי גורמי החוק יקשו עליהם על משימת הפיקוח.

מדובר בחלופה שלא יכולה לסכון גם לא באיזוק אלקטרוני, הדברים ברורים. מדובר בתיק עם נסיבות שעולות בבירור גם מחומר הראיות בתיק ומתחזקות מתסקירי שירות המבחן, המסוכנות במקרה זה זועקת.

ב"כ המשיב:

לא יכול להיות שבתיק של עבירת איומים, שאני לא מקל בה ראש, שהמדינה תבוא ותגיד שהם לא מוכנים לבחון מעצר באיזוק. מה שצריך לעמוד לנגד עיניו ש לבית המשפט האם אפשר להבטיח את שלומה של המתלוננת. מדובר ב-4 ערבים מבוגרים וסמכותיים בתוספת איזוק אלקטרוני, לא מדובר בתיק כל כך מורכב.

אני הסכמתי לראיות, אבל עולה מהתסקיר שהסכסוך בין בני הזוג קשור לסוגיה של רכוש. זה ברור שהתסקיר נערך על סמך דברי המתלוננת, אין לי אפשרות לחקור אותה ומה שבית המשפט צריך לבחון זה האם ניתן להבטיח את שלומה ואני סבור שפיקוח אלקטרוני יכול לסייע.

ב"כ המבקשת:

מדובר במשיב אשר אובססיבי כלפיה, הוא מאיים עליה וזאת לא פעם ראשונה שאם היא תתגרש ממנו הוא יתאבד ביחד איתה, היא חוששת ממנו ולחייה כי אין לו מה להפסיד והדברים ברורים.

<#2#>

החלטה

בעניינו של משיב זה התקיימו מספר דיונים והוגשו שני תסקירים, בשניהם לא בא שירות המבחן בהמלצה לשחרורו של המשיב לחלופות המעצר שהוצעו, הן משום רמת הסיכון הגבוהה הנשקפת מהמשיב כלפי המתלוננת, הן משום מיקומה של החלופה המוצעת והמפקחים במסגרתה.

לציין כי עוד בדיון מיום 30.1.2017 סברתי כי ניתן להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים נוכח רמת הסיכון הגבוהה ממנה התרשמתי, אולם דיונים נוספים נקבעו מעת לעת ועל מנת לאפשר למשיב לגייס חלופת מעצר כבקשתו וכאמור כזו לא בנמצא.

בנסיבות האמורות, אין מקום להמשיך לקיים דיון סרק משקיימות ראיות לכאורה ועילת מעצר בעצמה גבוהה ובהעדר חלופת מעצר לאיין את המסוכנות של המשיב כלפי המתלוננת, אני מורה על מעצרו עד תום ההליכים במשפטו.

בהחלטה מיום 23.2.2017 התבקש שירות המבחן לבחון התאמת המשיב ונסיבות המקרה שלפניי למעצר באיזוק אלקטרוני. משום מה אין כל התייחסות של שירות המבחן לעניין זה בתסקיר האחרון שהוגש.

קובעת דיון נוסף ליום 26.3.2017 בשעה 11:00.

המזכירות תעביר העתק החלטתי לשירות המבחן אשר מתבקש להגיש תסקיר מעצר משלים קצר ורק בנוגע למעצרו של המשיב באיזוק אלקטרוני, לרבות התייחסותו לשאלה האם יהיה בכך כדי לצמצם מהסיכון הנשקף למתלוננת מפני המשיב ולהשיג את מטרת המעצר שמאחורי סורג ובריח, וזאת עד מועד הדיון הנדחה.

המשיב יובא לדיון באמצעות שב"ס.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"א אדר תשע"ז, 09/03/2017 במעמד הנוכחים.

שוש שטרית , שופטת בכירה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/02/2017 הוראה למוטב להגיש תסקיר שוש שטרית צפייה
09/03/2017 הוראה למוטב להגיש תסקיר שוש שטרית צפייה
05/04/2017 החלטה שניתנה ע"י שוש שטרית שוש שטרית צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל איה קמושוביץ' (מרקוביץ')
משיב 1 דוד חדד (עציר) ליאור חיימוביץ