טוען...

הוראה לאחר להגיש תסקיר

עמי קובו24/12/2017

לפני כבוד השופט עמי קובו

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

מוסה אבו זאיד (עציר) ת.ז. 031381833

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת – עו"ד צבי שוורץ

ב"כ המשיב – עו"ד ערן צלניקר

המשיב הובא על ידי שב"ס.

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

אזכיר כי בדיון האחרון נקבע בהחלטה לעניין הראיות לכאורה, כי בחלק מהעובדות קיימת חולשה משמעותית ובחלק אחר קיימת חולשה קלה.

הדברים לא נרשמו מפי בסוף הדיון האחרון אך הזהרתי את מה שרואים בתסקיר וכי שירות המבחן צריך להבין שמדובר במי שמכחיש את ביצוע העבירה. לצערי, שירות המבחן קיבל את התיק והוא בעצם מנסה להבין את הארוע והרקע לו, מה המשיב חושב עליו ומה המפקחים רואים וחושבים על הארוע אך זה לא הכיוון. אם זה לגיטימי ששירות המבחן ירצה להבין מהמשיב אם הוא ביצע את העבירה בשאלות חוזרות, אני אומר שזה לא לגיטימי. גם את המפקחים בחן שירות המבחן במשקפיים של "מה הם אומרים על הארוע ואיך הם רואים אותו". אין לי מפקחים שיבואו ויגידו שהם מקבלים אתה ארוע. שירותה מבחן מציין לגבי המפקחים כי "מתוך עמדתם הם מתקשים לזהות מצבי סיכון" אך זו משפחתו של המשיב. נאמר לקצינת המבחן שהם מבינים שהאמור בכתב האישום זה חמור אך הם לא ביהמ"ש ולא קובעים אם הוא אשם או לא.

הוא זכאי וזכותו להחזיק בחפותו אל מול קצינת המבחן ואני מפנה לפסיקה עניפה באשר לכך, כאשר ביהמ"ש העליון לא מקבל את עמדת שירות המבחן שצריך לפסול מפקחים על רקע זה שהם מזדהים או מאמינים בחפותו של המפוקח.

מפנה לעמ' 4 בתסקיר של שירות המבחן שהם מבינים את משמעות הפיקוח, וזה הקובע לטעמי.

יש הסכם שכירות בדירה בטייבה, כדי שיהיה ריחוק אמיתי. אני מפנה לפסיקה נוספת לעניין הריחוק כאשר הבחירה בין מפקחים או ריחוק החלופה, הרי עדיף הריחוק.

המפקח, אבו שחאדה, שהוא הדוד הגדול של המשפחה, שנוטל עליו את משימת הפיקוח עם בנו.

המפקחים לא לקחו צד. הם רק מאמינים בחפותו. אני מפנה להלכת ביהמ"ש העליון. אני מבקש מביהמ"ש להתרשם מדודו של המשיב, אבו שחאדה.

התפספס פה בגדול המשיב בעצמו, התסקיר ביחס למשיב הוא חיובי. עבר פלילי הוא ישן ואין רקע של עבירות אלימות. על אף מעורבותו בפלילים התרשמו כי אינו מאופיין בקווים אלימים או בקושי בשליטה בכעס וכי המיוחס לו הוא מקרי. אין מדובר במי שלא ניתן לתת בו אמון. אם הוא לא רוצה להפר אז תפקיד המפקחים הוא שולי לחלוטין. המשיב יציב תעסוקתי, נשוי ואב לילדים. הוא היה במעצר בית מלא שימנע ממנו להתפרנס לאורך זמן ולכן מה שחשוב זה האמון במשיב וזה מתקיים כאן ביתר שאת. פסילת המפקחים היא פסילה שלא כדין. קצינת המבחן לא יכולה לקחת על עצמה את תפקיד החוקר בתיק ולא יכולה להמשיך ולנבור פנימה. כל המשפחה תגיע לקצין המבחן ויאמרו אותו דבר, כמו שלושת הקופים. השאלה אם אין די בריחוק הגיאוגרפי ואני לא מבין מדוע קצינת המבחן לא הוסיפה את רכיב של האיזוק, ואני לא מבין מדוע היא לא ראתה בכך איזון במה שניתן לאזן.

ב"כ המבקשת:

ממה שהספקתי לעיין בתסקיר, בשורה התחתונה אין המלצה לשחרור לחלופה ואף לא באיזוק אלקטרוני. שירות המבחן מתייחס באופן ישיר למסוכנות. לצד הבירור של קצינת המבחן מול המשיב מה יחסו לביצוע העבירה, עומד בפני ביהמ"ש הכרעה בראיות והעבירה המיוחסת בכתב האישום. מדובר במי שירה באחיו לכאורה שגר לידו ובסמוך אליו בשעת בוקר ליד בני משפחה. זו מסוכנות שהרף שאנו מתחילים בו הוא הגבוה ביותר.

על סמך עצם העובדה שמדובר בסכסוך במשפחה שגרה באותו מתחם, כאשר שירות המבחן אינו מתרשם מהמפקחים כלא מתאימים, וכי מדובר באדם שלא מתרשמים כי ניתן לשחררו לחלופה או באיזוק אלקטרוני, התוצאה היחידה היא למעצר עד תום ההליכים מאחורי סורג ובריח ולכך אני עותר.

ב"כ המשיב:

ההלכה היא שתסקיר הוא המלצה בלבד ונכון שלשם סטיה מהמלצה כזו או אחרת יש מקום לנימוק מיוחד. התסקיר הנוכחי קושר בין זה שהם מזדהים אעם המשיב או מטשטשים את הסכסוך, וקושר לכך שלא יהיו מסוגלים להתקשר למשטרה אם תהא הפרה אבל אין קשר כי המפקחים מבינים את משמעות הפיקוח מתחילה עד הסוף ושלילת שירות המבחן את המפקחים זה בגלל שלא הצליחה לקבל מהם את מה שהיא חיפשה וזה מעבר למה שהיא היתה צריכה. עותר לקבלת תסקיר משלים. אנו נבקש ששירות המבחן יבחן מפקחים נוספים וכן יבחן פעם נוספת את שחאדה אבו זייד.

<#2#>

החלטה

בעניינו של המשיב התקבל תסקיר שירות המבחן אשר לא המליץ על שחרורו או על מעצר בפיקוח אלקטרוני.

לבקשת ב"כ המשיב, אני מורה כי שירות המבחן יגיש תסקיר משלים אשר יבחן מפקחים נוספים.

לבקשת ב"כ המשיב, שירות המבחן מתבקש לשוחח פעם נוספת עם המפקח מר שחאדה אבו זייד.

ב"כ המבקשת יעביר לשירות המבחן את פרטי יצירת הקשר עם המתלונן ושירות המבחן מתבקש ליצור עמו קשר.

כל זאת מבלי שיהא בכך להביע דעה לגופו של עניין או כדי ליצור ציפיה בלבו של המשיב.

נדחה לקבלת תסקיר משלים ליום 7.1.18 שעה 09:30.

המשיב יובא באמצעות שב"ס.

המזכירות תמציא לשירות המבחן את פרוטוקול הדיון.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ו' טבת תשע"ח, 24/12/2017 במעמד הנוכחים.

עמי קובו, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/10/2017 החלטה שניתנה ע"י עמי קובו עמי קובו צפייה
03/12/2017 החלטה שניתנה ע"י עמי קובו עמי קובו צפייה
03/12/2017 הוראה לאחר להגיש תסקיר עמי קובו צפייה
24/12/2017 הוראה לאחר להגיש תסקיר עמי קובו צפייה
21/01/2018 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות עמי קובו צפייה
21/01/2018 החלטה שניתנה ע"י עמי קובו עמי קובו צפייה
16/07/2018 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות נאוה בכור לא זמין
17/11/2021 החלטה על בקשה של נאשם 1 בקשה להשבת כספי פקדון מיכל ברק נבו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל רונית עמיאל
משיב 1 מוסה אבו זאיד אסף טל, ערן צלניקר