טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 5 בקשה באמצעות המזכירות

עינת אבמן-מולר13/12/2017

מספר בקשה:2

בעניין:

1. צבי פרידמן

2. רחל פרידמן

3. ערן פרידמן

4. אייל פרידמן

5. עידית פרץ

המבקשים

נ ג ד

בנק דיסקונט למשכנתאות בע"מ

המשיב

החלטה

המבקשים הגישו בקשה לעיכוב הליכי הוצל"פ למימוש משכנתא. מדובר למעשה בבקשה למתן סעד זמני, אלא שהבקשה לא הוגשה בהתאם להוראות הדין ולא צורפה לה התחייבות המשיבים לפיצוי מי שאליו מופנה הצו בגין כל נזק שייגרם על ידי הצו הזמני אם תיפסק התובענה או יפקע הצו, כמצוות התקנות.

לגופו של עניין, מתברר כי בשלב זה ההליכים בתיק ההוצאה לפועל מעוכבים בהתאם להחלטת רשם ההוצאה לפועל וזאת לאחר שהמבקשת 2 הגישה בקשה לפשיטת רגל. כעולה מנספחי התגובה, רשם ההוצל"פ הורה לכונסת הנכסים לפנות לבית משפט של פש"ר לצורך קבלת אישורו להמשך הליכי המימוש, אך החלטה בעניין טרם נתקבלה ואף לא צפויה להתקבל קודם ליום 1.1.18 (מועד שנקבע לתגובת המנהלת המיוחדת). משמעות הדבר, שבשלב זה הליכי ההוצאה לפועל מעוכבים וכונסת הנכסים איננה פועלת למימוש הנכס במסגרת תיק ההוצל"פ.

יתר על כן, כל עוד לא ניתן אישורו של בית המשפט של פש"ר להמשך ההליכים בהוצל"פ, הבקשה שבנדון היא תיאורטית ויתכן כי הדיון בה יתייתר אם יחליט בית המשפט שלא ליתן אישור כאמור.

עוד מתברר כי תביעה זו הוגשה מבלי שניתן למבקשת 2 אישור בית משפט של פש"ר לנהל את ההליך. המבקשת 2 פנתה בבקשה לבית המשפט של פש"ר, אך טרם ניתנה החלטה בעניין. לפיכך, אין מקום להידרש לתביעת המבקשת 2 או לבקשתה לסעד זמני בטרם יובהר כי ניתן לה אישור להמשיך בהליכים במסגרת זו.

נוכח כל האמור, אין מקום להידרש לבקשה במתכונת בה הוגשה ובטרם יובהר כי ניתן למבקשת 2 אישור להמשיך בהליכים במסגרת זו, וכן בטרם ייקבע אם בכלל יימשכו ההליכים במסגרת תיק ההוצל"פ.

אשר על כן, ומאחר וההליכים בתיק ההוצל"פ ממילא מעוכבים בשלב זה, הבקשה שבנדון נמחקת.

ככל שתינתן החלטה המתירה לכונסת הנכסים להמשיך בהליכים במסגרת ההוצל"פ וכפועל יוצא יבוטל עיכוב ההליכים בתיק ההוצל"פ, תגיש כונסת הנכסים מיד הודעה לתיק זה על מנת לאפשר למבקשים לשוב ולהגיש בקשה מתאימה, ככל שיחפצו.

ניתנה היום, כ"ה כסלו תשע"ח, 13 דצמבר 2017, בהיעדר הצדדים.

המזכירות תשלח העתק ההחלטה לב"כ הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/12/2017 החלטה על בקשה של מבקש 5 בקשה באמצעות המזכירות עינת אבמן-מולר צפייה
20/08/2018 פסק דין שניתנה ע"י מוריה צ'רקה מוריה צ'רקה צפייה
29/05/2019 פסק דין שניתנה ע"י מרים ליפשיץ-פריבס מרים ליפשיץ-פריבס צפייה