טוען...

החלטה שניתנה ע"י מנחם (מריו) קליין

מנחם (מריו) קליין08/02/2019

התובע/המשיב:

פלוני

נגד

הנתבעים/המבקשים:

1. שגיע סורקו

2. קרן ימין

החלטה

רקע וטענות הצדדים

בפני תביעת נזיקין. התובע, יליד 1968, טוען שנתבע 1 בעידודה של נתבעת 2 תקף אותו קשות בגלל ויכוח על הכביש. הנתבע 1 הורשע בהליך פלילי במסגרת הסדר טיעון. התובע הגיש חו"ד רפואית ממנה עולה שכתוצאה מהאירוע הוא נותר עם נכות צמיתה בשיעור 5%. ההגנה טרם הגישה חו"ד היות והתובע לא הציג וס"ר חתום למרות שנבדק אצל מומחה הנתבעים. כעת מונחת בפני בקשה למתן ארכה לתיקון כתב ההגנה כשהתביעה מתנגדת לכך.

ב"כ התובע המלומד טוען כי לנתבעים הוקצב מועד להגשת כתב הגנה מתוקן עד ליום 01.01.19 אך זה טרם הוגש למרות החלטת ביהמ"ש בדיון שהתקיים ביום 14.11.18. עוד מזכיר שיחות אשר ניהל עם ב"כ הנתבעים בקשר להגשת כתב הגנה מתוקן ומציין כי התובע נבדק אצל מומחה הנתבעים ואף שלח לנתבעים טופס וס"ר חתום כבר ביום 13.12.18.

ב"כ הנתבעים המלומד טוען כי הוס"ר שהוגש ע"י התובע אינו מקורי ולא ניתן לעשות בו שימוש. עוד טוען כי התובע כבר נבדק ע"י מומחה הנתבעים וכל שנותר הוא טופס וס"ר מקורי לצורך איסוף החומרים הרפואיים והשלמת חו"ד המומחה. ב"כ הנתבעים טוען כי לאחר שתושלם חו"ד יגישו כתב הגנה מתוקן וניתן יהיה לקדם את ההליך ואף אולי להגיע לפשרה מחוץ לכותלי ביהמ"ש.

דיון והכרעה

סבורני כי דין הבקשה להתקבל.

תקנה 92 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: " תקנות סדר הדין") קובעת כדלקמן:

"בית המשפט או הרשם רשאי, בכל עת, להתיר לכל אחד מבעלי הדין לשנות או לתקן את כתבי טענותיו בדרך ובתנאים הנראים צודקים, וכל תיקון כזה ייעשה לפי הצורך, כדי שבית המשפט יוכל להכריע בשאלות שהן באמת השאלות השנויות במחלוקת בין בעלי הדין. תיקון של טענה עובדתית או הוספתה, טעונים הגשת תצהיר המאמת את העובדות".

תקנה 92 לתקנות סדר הדין האזרחי מעגנת את סמכותו של בית משפט להתיר את תיקונם של כתבי טענות בדרך ובתנאים הנראים צודקים, ועל מנת שבית המשפט יוכל להכריע בשאלות שהן באמת השאלות השנויות במחלוקת בין בעלי הדין. ככלל, מפורשת סמכות זו בליברליות וברוחב לב. אמנם נכון, לא בכל מצב יתיר בית משפט את תיקונם של כתבי טענות, ופעמים שתידחה בקשה שכזו, משום שהוגשה בשיהוי רב, על רקע התנהגותו של מבקש התיקון, או מן הטעם שיש בה עילות חדשות או הרחבת חזית.

למקרא טענות הצדדים ושאר מסמכים שהוגשו, התרשמתי כי עניינו של תיקון כתב ההגנה הינה לצורך השלמת התמונה באשר לנכות הצמיתה של התובע. התובע נבדק ע"י מומחה מטעם הנתבעת והחוסר היחיד להשלמת חו"ד הינה טופס הוס"ר בנוסח מעודכן שעל התובע לחתום כדי שמומחה הנתבעים יאסוף חומר רפואי להשלמת חו"ד.

הנני סבור כי יש מקום להתיר לנתבעים לתקן את כתב ההגנה, וזאת לצורך ליבון כל השאלות אשר באמת שנויות במחלוקת בין הצדדים במיוחד באשר לנכות התובע, וזאת בשים לב כי בקשת הנתבעים לתיקון כתב ההגנה הוגשה בטרם הסתיימו הליכי קדם המשפט בתיק, ובטרם הוגשו תצהירים מטעם הצדדים והחלה שמיעת הראיות בתיק.

  1. הנני מורה כי התובע ימציא לנתבעים וס"ר חתום ומקורי כדין לצורך השלמת התיעוד הרפואי להשלמת חו"ד.
  2. הנתבעת תגיש את חו"ד וכתב הגנה מתוקן תוך 30 יום מיום קבלת הוס"ר.
  3. כל בקשה תוגש לא יאוחר מיום 20/5/019.

ב"כ הצדדים יגישו, תוך 10 ימים, רשימת תאריכם מתואמים לקיום ק"מ מסכם לחודש 6/019.

המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים בדואר רשום.

ניתנה היום, ג' אדר א' תשע"ט, 08 פברואר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/02/2019 החלטה שניתנה ע"י מנחם (מריו) קליין מנחם (מריו) קליין צפייה
16/07/2019 החלטה שניתנה ע"י מנחם (מריו) קליין מנחם (מריו) קליין צפייה
23/03/2020 פסק דין שניתנה ע"י מנחם (מריו) קליין מנחם (מריו) קליין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני רוני ברוש
נתבע 1 שגיע סורקו ענבל אברהמי דרוקר
נתבע 2 קרן ימין ענבל אברהמי דרוקר