טוען...

החלטה שניתנה ע"י מנחם (מריו) קליין

מנחם (מריו) קליין16/07/2019

התובע:

פלוני

נגד

הנתבעים:

1. שגיע סורקו

2. קרן ימין

החלטה

בפני תביעת נזיקין. התובע, יליד 1968, טוען שנתבע 1, בעידודה של נתבעת 2, תקף אותו קשות בגלל ויכוח על הכביש. נגד הנתבע 1 הוגש כתב אישום על תקיפה והוא הורשע בהליך פלילי במסגרת הסדר טיעון.

התובע דורש פיצוי בגין נזקיו כתוצאה מהתקיפה והוא הגיש חו"ד רפואית ממנה עולה שכתוצאה מהאירוע הוא נותר עם נכות צמיתה אורתופדית בשיעור 5%. ההגנה לא הגישה חו"ד נגדית למרות שהתובע נבדק אצל המומחה מטעמה וטופס וס"ר חתום נמסר לנתבעים.

ב 1.4.2019, הוגשה בקשה מטעם ב"כ הנתבעים, למתן צו המופנה לפסיכיאטר המחוזי על מנת שימציא לידי ב"כ הנתבעים את מלוא המידע והמסמכים המשפחתיים הקשורים עם התובע בשל עברו הפסיכיאטרי.

בקשה זו הוגשה לאור חשיפת מסמך רפואי משנת 2002, בה מובעת דאגה מטעם רופאת המשפחה, בהתבסס על תלונת אם התובע.

ב"כ הנתבעים מפנה לתשובת התובע לשאלון מטעמה – אשר לטענתה "שיקר בתצהיר ערוך כדין" כאשר השיב לשאלה 20 בשאלון כדלקמן: "ללא עבר טיפול פסיכיאטרי".

ב"כ התובע התנגד למתן צו המבוקש, בטענה כי לנתבעים יש וס"ר חתום לניהול התביעה וכל דבר אחר הינו בגדר של פגיעה בפרטיותו של התובע.

התובע טוען כי מעולם לא היה בטיפול פסיכיאטרי, התקרית המתוארת קרתה לפני כ 20 שנה, נבעה ממחלוקת שהייתה לו עם הוריו, ואין לה שייכות ורלבנטיות לתקיפתו ע"י הנתבעים. בכל אופן, המסמך אינו רלבנטי, התובע לא ראה אותו מעולם וחלה עליו התיישנות זה מכבר.

התובע מבהיר כי באם תתקבל דרישתם של הנתבעים, הרי זו תהא פגיעה חמורה בפרטיותו ולתובע עומדת הזכות לחיסיון רפואי הקשור איליו ואל משפחתו שאינו קשור קשר לתביעה זו. ובמיוחד בעניינים שבתחום דיני המשפחה.

ב"כ התובע ציין כי נחשף למספר תעודות הסמכה של התובע מטעם מדינת ישראל ומשרד החינוך כמדריך שחייה לבתי ספר יסודיים. לשם אלו נדרש היה לעבור בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות שדרשו עיון בתיקיו הרפואיים ובמהות חייו ובכולם נמצא כשיר לחלוטין. כמו גם, שמתוקף תפקידו כנהג ציבורי (מונית) כ 25 שנים, עובר הוא בדיקות רפואיות תקופתיות מטעם משרד הבריאות ונמצא תקין וכשיר לחלוטין.

בעניין תשובתו לשאלה 20 של השאלון, התובע מבהיר שהשאלה נגעה ל"טיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי", ולכן תשובתו מדויקת מאחר ומעולם לא עבר טיפול מסוג זה ואף לא קיבל טיפול תרופתי קשור לכך.

מעבר לבדיקות תקינות בעניין כשירותו לשמש כנהג ציבורי, התובע נמצא כשיר כאשר מונה ע"י בית משפט למשפחה לשמש אפוטרופוס לאמו, וזאת גם בלווי אישורים נוספים מטעם עובדי הרווחה.

יתירה מזו, ההגנה עושה דין לעצמה ושאלון שהוגש לנתבעים – לא נענה למרות בקשותיו החוזרות של ב"כ התובע וחרף בקשותיו טרם הועברה לב"כ התובע חו"ד של ד"ר גורן.

אי לכך, ב"כ התובע מתנגד לבקשת ההגנה, מבקש לדחותה ומאחר וכתב התביעה הוגש ביום 7.2.2018, ומתייחס לאירוע תקיפה משנת 2016 ביהמ"ש מתבקש לקבוע מועד לדיון הוכחות.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ושקלתי העניין בכובד ראש, הגעתי למסקנה שהצדק עם התובע. אדם שהיה קורבן למעשה תקיפה שהביאה אף להגשת כתב אישום ולהרשעה בסופה, מטורטר בבתי המשפט, בבקשות ובהליכים שמטרתם העיקרית לפי התרשמותי היא להביכו, לגרום לסחבת ולעינוי דין, ללא הצדק ענייני לכך.

אי לכך, ובהשראת תקנות סדר הדין האזרחי, תשע"ט - 2018 כשלמול עיני לא רק עינוי הדין והסחבת שנגרמים לתובע אלא גם הנזק המצרפי לכלל ציבור המתדיינים, הנני דוחה את הבקשות, קובע שתם שלב קדם המשפט ומורה כדלקמן:

תצהירי התביעה יוגשו לא יאוחר מיום 15.9.2019.

תצהירי ההגנה יוגשו לא יאוחר מיום 15.10.2019.

כל מסמך שצד רוצה להסתמך עליו יצורף לתצהירים, שאם לא כן , לא יתקבל כמוצג בתיק. כל עמוד מהמסמכים המצורפים לתצהיר יסומנו מספרית ממס' 1 והילך.

הגשת תצהירים כאמור לעיל איננה מותנית בקבלת תצהירי הצד שכנגד.

 כל התצהירים יוגשו עם העתקים ישירות לצד שכנגד, למעט תצהירי חוקרים שיוגשו מייד בתום פרשת ראיות התביעה.

 העדים יחקרו אך ורק בחקירה נגדית וב"כ הצד שהגיש תצהיר או חוות דעת אחראי להופעת המצהיר לחקירה ללא זימון נוסף, אלא אם כן הצד שכנגד ויתר על החקירה הנגדית.

 עד שאינו בשליטת בעל הדין ויסרב למסור תצהיר, יוזמן ע"י ביהמ"ש עפ"י בקשה מפורטת על הניסיונות שנעשו לשכנע את העד למסור תצהיר. הבקשה תוגש תוך 14 יום מעת הסירוב ולא יאוחר מאשר 30 ימים לפני מועד הדיון.

כל התנגדות לסעיף או מסמך שצורף לתצהיר, תוגש תוך 15 יום מקבלת התצהיר והצד שכנגד יגיב להתנגדות תוך 7 ימים לאחר מכן.

הצדדים יהיו מוכנים לסיכומים בעל פה באותו יום.

כל צד יכין סיכומים בעל פה שלא יעבור 20 דקות וניתן יהיה להגיש אסמכתאות משפטיות בכתב.

כמו כן מוצע לצדדים להגיע להסדר דיוני בקשר לאורך זמן חקירת העדים.

הנני קובע את התיק להוכחות ליום 26/12/019 שעה 10:00, עד סוף היום .

המזכירות תשלח החלטה זו בדואר רשום לצדדים

ניתנה היום, י"ג תמוז תשע"ט, 16 יולי 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/02/2019 החלטה שניתנה ע"י מנחם (מריו) קליין מנחם (מריו) קליין צפייה
16/07/2019 החלטה שניתנה ע"י מנחם (מריו) קליין מנחם (מריו) קליין צפייה
23/03/2020 פסק דין שניתנה ע"י מנחם (מריו) קליין מנחם (מריו) קליין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני רוני ברוש
נתבע 1 שגיע סורקו ענבל אברהמי דרוקר
נתבע 2 קרן ימין ענבל אברהמי דרוקר