טוען...

הוראה למערער 1 להגיש אישור פקס'

ורדה וירט ליבנה12/01/2020

ניתנה ביום 12 ינואר 2020

1.סאמי ארייטי

2.חאולה ארייטי

3.באסם אלהוזייל

4.עאמר אלהוזייל

המערערים

-

1.שירותי בריאות כללית

2.מדינת ישראל – משרד הבריאות

המשיבות

בשם המערערים – עו"ד יעל פרידל ועו"ד משה פרידל

בשם שירותי בריאות כללית – עו"ד אריאל מייטליס ועו"ד דביר סקעת

בשם מדינת ישראל – עו"ד טל זרקו ועו"ד גילה חממי פינק

החלטה

הנשיאה ורדה וירט-ליבנה

  1. לפניי בקשת המשיבה 1, שירותי בריאות כללית (להלן – המבקשת), לעיון חוזר בהחלטה מיום 30.12.19 (להלן גם – ההחלטה) בה נדחתה בקשת המבקשת לקיים דיון במותב מורחב בהתאם לסעיף 20(א) לחוק בית הדין לעבודה, התשכ"ט-1969 (להלן – החוק). במסגרת ההחלטה נקבע כי השאלות המתעוררות בהליך שלפנינו אינן מסוג השאלות המצדיקות דיון לפני הרכב מורחב, כאמור בסעיף 20(א) לחוק.
  2. בבקשתה הנוכחית טענה המבקשת, בתמצית, כי הסוגיה העומדת לדיון היא סוגיה מהותית, הנוגעת למימון תרופות שעולות הון עתק, וכי העדר פתרון לכך מציבה את המבקשת בפני מצוקה כלכלית שעלולה לשבש את יכולתה לספק מענה רפואי לכלל מבוטחיה. המבקשת הוסיפה, כי לא ניתן מענה למשקלו של השיקול הכלכלי, גם לא במסגרת טיוטת המלצות הצוות שהקים משרד הבריאות לשם כך. נוכח זאת, יש לטענתה מקום לעיון חוזר בהחלטה ולמעשה להורות על הרכב מורחב שיידון בסוגיה. לחילופין טענה המבקשת, כי יש לקיים דיון בערעור בפני הרכב "רגיל", מאחר שטרם התקיים דיון לגופו של עניין בתיק.
  3. המערערים, בתגובתם לבקשה הודיעו כי הם מותירים את ההחלטה בבקשה לשיקול דעת בית הדין.
  4. המדינה בתגובתה טענה כי יש לדחות את הבקשה, וכי המבקשת ממחזרת את הטענות אשר נדחו במסגרת ההחלטה מיום 30.12.19. המדינה הוסיפה, כי מדובר למעשה בערעור שהפך לתיאורטי משעה שהמערערים מקבלים את התרופה מהקופה, ועל כן ברי כי אין מקום לקיום דיון בהרכב מורחב.
  5. לאחר ששבתי ועיינתי בטענות הצדדים לא מצאתי כי יש מקום לשנות מהחלטתי מיום 30.12.19. כפי שנקבע במסגרת ההחלטה מיום 30.12.19 סוגיה זו של הסדרת פעילותן של ועדות החריגים בקופות החולים, היא סוגיה שהותוותה לאורך השנים בפסיקתו של בית דין זה ופסיקת בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, ואין בדברי המבקשת טעם המצדיק לקיים דיון בהרכב מורחב.
  6. אשר לבקשתה החלופית של המבקשת לקיים דיון בפני הרכב "רגיל" בטרם מתן פסק הדין – הרי שהחלטה בנוגע להמשך ההליכים בתיק תינתן על ידי ההרכב שדן בתיק.
  7. סוף דבר – לאור האמור לעיל, הבקשה לעיון חוזר - נדחית. המותב הדן בתיק יקבע את המשך ההליכים בתיק.

ניתנה היום, ט"ו טבת תש"פ (12 ינואר 2020) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/06/2018 הוראה למערער 1 להגיש אישור פקס לאה גליקסמן צפייה
30/12/2019 החלטה שניתנה ע"י ורדה וירט ליבנה ורדה וירט ליבנה צפייה
12/01/2020 הוראה למערער 1 להגיש אישור פקס' ורדה וירט ליבנה צפייה
09/03/2020 פסק דין שניתנה ע"י לאה גליקסמן לאה גליקסמן צפייה