טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש הודעה משותפת לעניין הגישור

אוהד גורדון13/12/2018

בפני

כבוד השופט אוהד גורדון

התובעת

א.מ טרגט אנטרפריס בע"מ

נגד

הנתבעת

השתתפויות בנכסים בישראל בעמ

החלטה

לאחר שבחנתי את עמדות הצדדים ושקלתי בדבר, איני יכול לקבל את בקשת הנתבעת לסילוק על הסף של התביעה.

  1. סילוק על הסף הינו אמצעי הננקט במשורה בלבד, בשל פגיעתו בזכות הגישה לערכאות. במקרה זה אין טעם הולם לסילוק על הסף":
  2. הבקשה עוסקת בעיתוי הגשת התביעה בידי התובעת, ביום 13.11.18, ומייחסת לנתבעת מהלך פגום בבחירת העיתוי. אף אם היה ממש בדברים, איני סבור כי התרופה להם היא בסילוק על הסף. עוד איני סבור כי רוב הטענות בוסס:
  3. אשר לטענה כי דרך ההגשה נועדה להתחמקות מתשלום אגרה, השיבה הנתבעת כי שילמה את האגרה כבר עם הגשת הסעד הזמני, ואכן במערכת "נט המשפט" תיעוד לתשלום של 649 ₪.
  4. אשר לטענה כי התובעת הגישה את התביעה כאמצעי טקטי לאחר שהנתבעת הגישה נגדה תביעה כספית, הרי שאין במהלך מעין זה להביא לסילוק על הסף. לא אחת מחליט בעל דין לתבוע רק לאחר שהוא עצמו נתבע, ואין בכך להעיד בהכרח על היות תביעתו ריקה מתוכן. הדברים אמורים שבעתיים מקום בו בעל הדין הוא שפנה ראשון לערכאות בבקשה לסעד זמני. מטעמים דומים, איני מוצא את הטיעון בדבר בקשה שהוגשה בהליך הכספי בה עתרה התובעת לעיכובו כרלבנטי לסילוק על הסף. מובן שהנתבעת תוכל להעלותו בפני המותב הדן באותה בקשה.
  5. נותר הטיעון לפיו הנתבעת חרגה ממסגרת הזמנים שניתנה לה לצורך הגשת התביעה: לאחר בחינה, אני מוצא כי נפל פגם בהתנהלות התובעת כאשר השתהתה והגישה את התביעה בחלוף זמן של ממש מסיום הליכי הסעד הזמני. ניסיונה להציג התראה על מחיקה מחוסר מעש כהארכה של המועד אינו מוצלח. ועם זאת, אין המדובר בפגם מהותי. מסגרות הזמנים אליהן התייחסה הנתבעת נקבעו לצרכי הצו הזמני: תקנה 363 עוסקת ב"תוקפו של הצו" הזמני, כאשר בענייננו בסופו של הליך לא ניתן סעד זמני והצו הארעי בוטל. החלטת השופט פולוק מיום 28.8.18 להאריך את המועד להגשת תביעה ניתנה אף היא במסגרת דיון בסעד הזמני.

זאת ועוד, השיהוי בהתנהלות הנתבעת הוסבר בנסיבות בא-כוחה הכרוכות בשינוי מבני בדרך פעולתו (פיסקה 34 לתגובה).

  1. בנסיבות אלה, איני סבור שהשיהוי המדוד צריך להביא לסילוק על הדף, והבקשה נדחית. עם זאת, בהינתנו איני מוצא לחייב את הנתבעת (המבקשת) בהוצאות בגין דחיית בקשתה לסילוק על הסף.
  2. לאחר עיון, לרבות בהסכם שהוצג בהליך המקביל, סבורני כי מדובר בסכסוך שעשוי להיפתר בגישור. הצדדים ימסרו הודעה משותפת עד 27.12.18 האם הם מסכימים לגישור, ויציעו מגשר מוסכם אחרת ימונה מגשר בידי בית המשפט.

המזכירות תשלח לצדדים.

ניתנה היום, ה' טבת תשע"ט, 13 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/11/2018 החלטה שניתנה ע"י אורית אביגיל יהלומי אורית אביגיל יהלומי לא זמין
13/12/2018 הוראה לבא כוח תובעים להגיש הודעה משותפת לעניין הגישור אוהד גורדון צפייה
07/10/2019 החלטה שניתנה ע"י גיא הימן גיא הימן צפייה
22/12/2019 פסק דין שניתנה ע"י גיא הימן גיא הימן צפייה
26/12/2019 פסק דין שניתנה ע"י גיא הימן גיא הימן צפייה