טוען...

החלטה שניתנה ע"י ענת יהב

ענת יהב26/12/2019

לפני כבוד השופטת ענת יהב

המבקשת:

פרקליטות מחוז תל אביב אזרחי

נגד

המשיבים:

1. יעקב יזדי

2. גרשון פרידמן

3. גולן יזדי

4. קרין שמואלי

5. לין תהילה

6. ניל יזדי

החלטה

מדובר בדיון המשך, המגיע לאחר מספר דיונים בעניין בקשה למתן אורכה נוספת של צו סגירה קיים כנגד מבנה אשר שימש על פי החשד, לפעילות לא חוקית של ניהול בית בושת.

הצדדים התדיינו ביניהם אך לא הגיעו להסכמות ברורות ולכן החלו מגישים בקשות בפני בית משפט זה.

בדיון שבפניי ועל מנת להשלים את תיק החקירה ביקשה המבקשת ארכה של 60 ימים נוספים. כמו כן הוצג בפניי מכתב מיום 18.12.19, אשר הוצא על ידי הפרקליטה המלווה וסומן על ידי בעי/1.

המשיב מצדו, אינו מתנגד לארכה אלא מבקש להרחיב את השימוש בנכס, תוך שהוא מציג לבית המשפט תמונות וטוען טענות בנוגע לנזק שנגרם בחלוף הזמן, לפיכך, המבקש מעוניין לעשות שימוש חוקי בשתי קומות הנכס וכן לקחת מהנכס את הרכוש שהופרש כתוצאה מסגירת החנות.

המחלוקת האמתית בין הצדדים הינה באשר לגבולות צו הסגירה ומרחב הפעולה של המשיבים בצל קורתו של צו זה, כאשר המבקשת מעוניינת בהארכת תוקף הצו אך מתירה שימוש בשטח המדובר בצורה חוקית ובהתאם לבקשות פרטניות של המשיבים.

כפי שקבעו לפניי, הן כבוד השופטת שחם קינן ביום 12.03.19 בהחלטה לפיה "הדיון שהיה אמור להתקיים בסוגיית הארכת הצו, הפך כמעט בלתי רלבנטי, כאשר הדיון המשמעותי יותר הפך להיות מה ניתן לעשות במסגרת הצווים שמוארכים מעת לעת", והן כבוד השופט מסארווה ביום 25.6.19 בהחלטה לפיה לצד הארכת תוקף צו הסגירה, הוא מתיר למשיבים לעשות שימוש במקום למטרה חוקית. בהמשך לנעשה על ידי בית משפט זה קודם לכן, גם אני נעתרת לבקשה ומורה על הארכת צו הסגירה למשך 60 יום נוספים, עד ליום 20.2.20 וזאת בהעדר התנגדות מהצדדים.

בדיונים קודמים, הבהיר בית המשפט, כי על המשיבים להציע חלופה לשימוש בקרקע, זאת על דרך הצעת תכנית מסוימת שתניח את דעתו של בית המשפט תוך התחשבות במידת הריחוק מליבת הפעילות שאפיינה את המקום עד כה.

עוד הפנה השופט מסארווה לעיקרון המידתיות, לפיו זכויותיו של האזרח יפגעו במידה המינימאלית הדרושה. מידתיות זו מביאה אותנו למסקנה לפיה עם חלוף הזמן וככל שמתבקשת הארכת תוקף הצו, עלינו לאפשר שימוש חוקי בנכס.

מכאן, שאין כל מניעה לבצע שימוש מכל סוג שהוא בנכס, כל עוד מדובר בשימוש חוקי הנעשה לפי היתרים ואישורים מן המוסדות המתאימים וכך אני מורה לעניין הקומה התחתונה – קומת הקרקר (הקומה העליונה אושרה מכבר).

על המשטרה לאפשר כניסה למקום וזאת בתיאום עם המשיבים ולאחר הצגת האישורים וההיתרים המתאימים על פי החוק, לצורך הפעילות המבוקשת מצדם.

זכות ערעור תוך 45 יום.

ניתנה היום, כ"ח כסלו תש"פ, 26 דצמבר 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/01/2019 החלטה שניתנה ע"י עלאא מסארווה עלאא מסארווה צפייה
12/03/2019 החלטה שניתנה ע"י תרצה שחם קינן תרצה שחם קינן צפייה
26/12/2019 החלטה שניתנה ע"י ענת יהב ענת יהב צפייה