טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

ריבה שרון10/06/2019

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובע

פלוני

  • ע"י ב"כ עוה"ד עופר דהאן ואח'

נגד

נתבעת

שומרה חברה לביטוח בע"מ ח.פ520004078
- ע"י ב"כ עוה"ד זיו מנדלוביץ' ואח'

החלטה

1. התובע- יליד 1943, היה מעורב בשתי תאונות דרכים נשוא התביעה: הראשונה- מיום 23/1/18, (להלן: "התאונה הראשונה"), והשניה- מיום 29/1/18 (להלן: "התאונה השניה").

לאחר שעיינתי במסמכים הרפואיים שהוצגו ובחנתי את טענות הצדדים , מצאתי שיש בשלב זה ראשית ראיה למינוי מומחה בתחום האורתופדיה בלבד, ולו - מחמת הספק.

2. אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט את ד"ר נמרוד רחמימוב (להלן: "המומחה"). המומחה יואיל ליתן חוות דעת בעניינו של התובע בקשר עם התאונות, לקבוע אם קיים קשר סיבתי בין מי מהן ובין תלונותיו והטיפולים שעבר- חלקם או כולם, האם נותרה נכות, זמנית או צמיתה, אם בכלל, להתייחס לשאלת הצורך בטיפולים עתידיים- מהותם, תדירותם, עלותם וכיו"ב. הכל – אף תוך התייחסות לנכות כוללת שאינה קשורה בתאונה, ככל שיש כזו. ככל שניתן- אף יבחין נא בין התאונות.

3. כתב המינוי יעוכב עד ליום 19/6/19 .הצדדים רשאים להודיע עד ליום 17/6 – אם קיימת לדעת מי מהם מניעות אובייקטיבית ממשית מפני מימוש מינויו של מומחה בהליך זה, ובמקרה כזה- יש לפרט ולנמק. העדר הודעה תחשב כהסכמה לזהות המומחה ו/או אישור שאין מניעות כזו. המומחה מתבקש להודיע על מניעות מפני מימוש המינוי, (רק) ככל שקיימת כזו, בטרם יחל בעבודתו.

4. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד, אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק, וכן בעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת – תישא בשלב זה הנתבעת, כמימון ביניים.

המומחה מתבקש לשלוח לצדדים את דרישתו בצירוף אישור בדבר ניהול ספרים ופטור מניכוי מס במקור

ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה משולם בתוך 30 יום ממועד דרישתו, ואם לא תגיע עד ליום 30/7- יפעלו מיד לבקשה, ולאחר מכן - ידאגו לפירעונה במועד. אסמכתא בדבר תשלום תומצא לב"כ של יתר הצדדים להליך, ולמרפאת המומחה.

אבקש להקפיד על האמור בסעיף זה, במועד, ולחסוך מהמומחה את הטרדה הכרוכה בקבלת שכרו, לא כל שכן- בקשות ופניות מיותרות לבית המשפט בנושא.

5. מועד הבדיקה לא יקדם מחלוף 45 יום לאחר המצאת העתק פניית ב"כ התובע אל המומחה לידי ב"כ הנתבעות. המועד יודע להם ע"י בכ"ת מיד לאחר קבלתו.

6. הצדדים ימציא לידי המומחה ללא דיחוי את כל המסמכים בהתאם לדין ולפסיקה. המומחה רשאי לדרוש מהצדדים כל מסמך רפואי שימצא לנכון, וכן להפנות את התובע לכל בדיקת עזר שיזדקק לה.

פנייה אל המומחה או מרפאתו או שיחה עמם - תעשה רק בכתב, עם העתק לצד שכנגד.

7. המומחה יואיל לבדוק את התובע ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה/המצאת בדיקות עזר משלימות שיבקש.

8. לאחר קבלת חוו"ד, יוגשו תחשיבי נזק מפורטים וריאליים - בתוך 30 יום ע"י כל צד.

9. הליכים מקדמיים שטרם הסתיימו, יושלמו הדדית עד ליום 30/6. ככל שנדרשים למי מהצדדים צווים כלפי גופים כלשהם, יש להגיש בקשה בצירוף עמדת התובע מראש.

10. פגרות בתי המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי לעיל.

11. הדיון הקרוב מתייתר. הצעתי תשלח בדואר, בבוא העת. ב"כ הצדדים ירשמו לפניהם את התיק לת.פ מעקב אחר התהליך שכן לא קבוע מועד להמשך וימנעו מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ביניהם בהדברות ישירה.

המזכירות תואיל לשלוח את החלטתי לצדדים ותרשום בפניה ת.פ ליום 19/6. לאחר מועד זה- בהעדר

הודעה או החלטה אחרת- ישלח כתב המינוי גם למומחה.

ניתנה היום, ז' סיוון תשע"ט, 10 יוני 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/06/2019 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
10/06/2019 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ריבה שרון צפייה
01/03/2020 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני עופר דהאן
תובע 2 פלוני עופר דהאן
נתבע 1 שומרה חברה לביטוח זיו מנדלוביץ