טוען...

החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון

ריבה שרון10/06/2019

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובעת

פלונית

ע"י ב"כ עוה"ד עופר דהאן ואח'

נגד

נתבעת

שומרה חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד זיו מנדלוביץ' ואח'

החלטה

1. התובעת- ילידת 1950, הייתה מעורבת בת.ד. נשוא התביעה מיום 23/1/18 (להלן: "התאונה"). לאחר שעיינתי במסמכים הרפואיים שהוצגו ובחנתי את טיעוני הצדדים, מצאתי כי קמה ראשית ראיה למינוי מומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה, ולו מחמת הספק.

2. אני ממנה איפוא את ד"ר בנימין קיש (להלן: "המומחה"), שיואיל ליתן חוו"ד בעניינה של התובעת, להתייחס לשאלת קיומה של נכות זמנית או צמיתה הקשורה בתאונה, לצורך בטיפולים והאם ניתן לבצעם במסגרת הרפואה הציבורית וכן לקיומה של נכות שאינה קשורה בתאונה, ככל שיש כזו.

3. כתב המינוי יעוכב עד ליום 19/6/19. עד ליום 17/6/19 - יוכלו הצדדים לפנות לבימ"ש, ככל שיסבור מי מהם כי קיימת מניעות אובייקטיבית ממשית מפני מימוש המינוי בהליך זה, ולנמק. אי הודעה- תחשב הסכמה לזהות המומחה. גם המומחה מתבקש לבחון ולהודיע, בטרם יחל בעבודתו, (רק) אם ידוע לו על מניעות כאמור.

4. הפניה אל המומחה תהיה רק לאחר כניסת המינוי לתוקף; פנייה אל המומחה תעשה רק בכתב, עם העתק לצד שכנגד. ככל שתידרש פניה טלפונית למרפאת המומחה – יש לתעד אותה, ולשלוח על כך מזכר לצד שכנגד.

5. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד, אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק ובעלות כל בדיקת עזר שתידרש למומחה עבורה- תישא בשלב זה הנתבעת, כמימון ביניים בלבד, באמצעות ב"כ.

6. המומחה מתבקש לשלוח את דרישתו לתשלום בתוך 30 יום ממועד קבלת כתב המינוי, ולצרף

לדרישתו אישור על ניהול ספרים ופטור מניכוי מס במקור.

7. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי דרישת התשלום של המומחה נתקבלה במשרדם עד ליום 15/8,

ואם לא תגיע- יפעלו לבקשה. לאחר מכן- יוודאו ב"כ הנתבעת כי החשבון משולם בתוך 30 יום ממועד קבלת הדרישה. אסמכתא בדבר התשלום תישלח בפקס לב"כ הצד שכנגד ולמרפאת המומחה, לאחר ביצועו. אבקש להקפיד על האמור.

8. מועד הבדיקה לא יקדם מחלוף 60 יום ממועד המצאת העתק הפניה למומחה לידי ב"כ הנתבעת. התאריך יודע לב"כ הנתבעת, מיד לאחר קבלתו. יש להקפיד על מימושו, למניעת עיכובים ונזקים.

9. הצדדים ימציאו לידי המומחה את כל המסמכים הרפואיים בהתאם לדין ולפסיקה וכן כל

מסמך שיתבקש על ידו לצורך חוו"ד. מסמכי הנתבעת יומצאו לידיו בתוך 30 יום ממועד קבלת העתק הפניה למומחה מצד התובעת.

10. המומחה יואיל לבדוק את התובעת ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה והשלמת בדיקות עזר ככל שתתבקשנה. שאלות הבהרה תישלחנה אליו בתוך 21 יום ממועד קבלת חוו"ד.

11. פגרות בתי המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי.

12. ההליכים המקדמיים יושלמו הדדית עד ליום 30/6 . בכ"ת יוודא כי המציא לידי בכ"נ כתב וס"ר מקורי וכדין מטעם התובעים, אחרת – יומצא בתוך 7 ימים מהיום.

13. עם קבלת חוו"ד – יוגשו תחשיבי נזק ריאליים, מבוססים ומפורטים. הצעתי תשלח בדואר, בבוא העת.

14. ב"כ הצדדים ירשמו לפניהם את התיק לת.פ מעקב אחר התהליך ויואילו להימנע מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ביניהם ע"ד של הדברות ישירה.

החלטתי תישלח לב"כ הצדדים. תרשם ת.פ מזכירות ליום 19/6 לשם משלוח כתב המינוי למומחה, בהעדר הודעה או החלטה אחרת.

ניתנה היום, ז' סיוון תשע"ט, 10 יוני 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/06/2019 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
10/06/2019 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ריבה שרון צפייה
01/03/2020 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני עופר דהאן
תובע 2 פלוני עופר דהאן
נתבע 1 שומרה חברה לביטוח זיו מנדלוביץ