טוען...

החלטה שניתנה ע"י שלהבת קמיר-וייס

שלהבת קמיר-וייס06/11/2016

בפני

כבוד השופטת שלהבת קמיר-וייס

התובעת

עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ

על ידי בא כוח עוה"ד פורת דב

נגד

הנתבעים

1. יאיר יואב

2. יאיר קרין
על ידי עוה"ד טדלה סיום

החלטה

1. בפני בקשת בא כוח התובעת מיום 09.10.16 (בקשה 26), למתן פסק דין כנגד הנתבעים, זאת מן הטעם, כי הנתבעים לא הגישו תצהירי עדות ראשית מטעמם, על אף הארכה שניתנה להגשתם ואף לא שילמו את ההוצאות אשר נפסקו כנגדם, כתנאי להגשת התצהירים.

2. הבקשה הועברה לתגובת הנתבעים ולתשובת התובעת שהוגשו שתיהן במועד.

3. הבקשה למתן פסק דין כנגד הנתבעים נדחית מן הטעם שגם אם הנתבעים לא הגישו עדויות מטעמם, לא במועד המקורי ולא במועד המאורך, הם עדיין רשאים לחקור את עדי התובעת ולסכם טענותיהם טרם מתן פסק הדין.

4. התגובה שהוגשה לבקשה על ידי בא כוח הנתבעים מהווה, וצר לי שעלי לומר זאת, זלזול מופגן בבית המשפט. לומר על בית המשפט שהוא מחליף מבטים וצחקוקים עם בא כוח התובעת ומתנהג באופן מעליב ופוגעני, זאת עזות פנים ועובדות שאינן נכונות.

במשך 15 שנותיי במערכת בתי המשפט, כרשמת וכשופטת, לא פניתי ולו פעם אחת למנהל בתי המשפט על מנת שישקול הגשת תלונה כנגד עורך דין לוועדת האתיקה, אולם, במקרה חריג ויוצא דופן זה, מותרה בא כוח הנתבעים, שאם ימשיך בהשמעת ביטויים שכאלה, לרבות ביטויים כגון שבית המשפט "חצה קו אדום", "התבטאויות בלתי מתקבלות ובוטות", אחרוג ממנהגי ובפעם הראשונה אפנה העניין, למנהל בתי המשפט כאמור, על מנת שישקול העברת העניין לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין.

5. מותב זה מכבד את שני הצדדים ואת שני באי כוחם. ההתייחסות לתיק זה, שעניינו פינוי מקרקעין, שיש לו השלכות לא פשוטות על הצדדים, הינה רצינית ביותר וחס וחלילה לא מזלזלת ולא פוגענית.

מותב זה יותר מישמח, אם הצדדים יצליחו לפתור הסכסוך ביניהם בהבנה וייתרו את הצורך בדיון לגופו של עניין ובמתן פסק דין וככל שהצדדים זקוקים לסיועו של בית המשפט, לרבות מינוי מגשר בהסכמה, ישמח בית המשפט להושיט עזרה לצדדים, אולם כמובן, עניין זה מותנה בהסכמה שתושג ביניהם.

בהעדר הסכמה, ישמע בית המשפט את התיק לעיצומו של עניין ללא כל משוא פנים ובנפש פתוחה.

6. לעניין רצון בא כוח הנתבעים לערער על החלטות בית המשפט בעניין גילוי מסמכים ספציפיים ובעניין פסלות שופט, הרי שיושם אל לב שהמועדים להגשת בקשת רשות ערעור על ההחלטה הראשונה וערעור על החלטה שנייה חלפו להם זה מכבר. כשם בית המשפט זה מכבד את החלטות ערכאות הערעור וכפוף אליהם, הרי שבהעדר ערעור, או בר"ע במועד, על הנתבעים לכבד את החלטות בית משפט זה, שהן המחייבות.

7. התיק קבוע להוכחות ליום 09.11.16, אלא שביום זה, לאור בעיית סנכרון יומן, נקבעו על ידי המנ"ת על גבי מועד דיון ההוכחות, תיקים רבים לקדמי משפט.

בנסיבות שכאלו, אין מנוס אלא לדחות את מועד דיון ההוכחות ליום 11.07.17 שעה 09.00.

הואיל ורצה הגורל ונדחה מועד דיון ההוכחות, ועל מנת שלא תשמע טענה שלא ניתן לנתבעים יומם בבית המשפט, ולמרות שחלף הן המועד המקורי והן המועד המוארך להגשת ראיות מטעמם, לפנים משורת הדין ובפעם האחרונה, הנני מאריכה המועד להגשת ראיות מטעמם של הנתבעים עד ולא יאוחר מיום 31.12.16.

אני מקווה שהנתבעים יאחזו בידיו המושטות של בית המשפט ויגישו הפעם תצהירי עדויות ראשיות מטעמם, ואם לא יעשו כן – לא יהיה להם להלין אלא על עצמם, הואיל והפעם מדובר בהזדמנות שלישית ואחרונה בהחלט להגשת עדויות מטעמם.

המזכירות תמציא ההחלטה לבאי כוח הצדדים באמצעות הפקסימיליה ותוודא קבלתה באמצעות הטלפון.

ניתנה היום, ה' חשוון תשע"ז, 06 נובמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/08/2013 החלטה על בקשה להמצאת מסמכים 05/08/13 איריס ארבל-אסל צפייה
14/08/2014 החלטה שניתנה ע"י איתי רגב איתי רגב צפייה
11/07/2016 החלטה שניתנה ע"י שלהבת קמיר-וייס שלהבת קמיר-וייס צפייה
06/11/2016 החלטה שניתנה ע"י שלהבת קמיר-וייס שלהבת קמיר-וייס צפייה
12/11/2017 פסק דין שניתנה ע"י שלהבת קמיר-וייס שלהבת קמיר-וייס צפייה