טוען...

החלטה על בקשה להמצאת מסמכים 05/08/13

איריס ארבל-אסל05/08/2013

מספר בקשה:9

בפני

כב' הרשמת הבכירה איריס ארבל - אסל

מבקשים

1.יאיר יואב
2.יאיר קרן

נגד

משיבה

עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ

החלטה

לפני בקשה להמצאת המסמכים ו\או העתקם המוגשים לבית המשפט לידי ב"כ המבקשים.

בהתאם לבקשה נטען כי בית המשפט הורה מספר פעמים לב"כ המשיבה להמציא העתק מהמסמכים המוגשים לתיק לב"כ המבקשים, אך ללא הועיל.

עוד הוסיף ב"כ המבקשים כי התנהגות זו מטעם ב"כ המשיבים אינה חברית ואף מחויב ב"כ המשיבים להעביר העתק המסמכים המוגשים לתיק.

ב"כ המבקשים מבקש לפסוק הוצאות בגין מחדליו של ב"כ המשיבה.

מנגד טען ב"כ המשיבה כי ביצע המצאות של המסמכים לב"כ המבקשים באמצעות הפקס, אך משלא חיבר ב"כ המבקשים את הפקס לא ניתן היה לבצע ההמצאה כראוי.

לטענת ב"כ המשיבה יכול היה ב"כ המבקשים להדפיס את התגובה והתצהיר דרך אתר בתי המשפט ומשבחר שלא לעשות כן וכן מכשיר הפקסימיליה שברשות לא היה תקין, אין לו להלין אלא על עצמו.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים אציין תחילה כי ראוי ובקשה זו לא הייתה באה כלל לפתחו של בית המשפט והיו באי כח הצדדים באים בדברים בניהם על מנת להגיע לפתרון.

החל משנת תשנ"ז מוטלת חובה על בעל-דין המיוצג ע"י עורך-דין להמציא כתבי בי-דין בעניינו באמצעות עורך-דינו כאמור בתקנה 475א לתקסד"א.

על-פי תקנה 477 לתקסד"א, תהא ההמצאה לנמען גופו אולם אם הנמען מיוצג מספיקה ההמצאה לעורך הדין. אשר לאופן ההמצאה, ניתן להמציא אישית או בדואר רשום עם אישור מסירה או באמצעות פקסימיליה. מחיבור כל האמור עולה בבירור, כי כל אימת שעו"ד מגיש כתב בי-דין לבית המשפט, עליו להמציא עותק הימנו לצד שכנגד.

אין צורך להכביר מילים בעניין חשיבותה של המצאה כדין. נסתפק בהפניה להוראת תקנה 242 לתקסד"א לפיה "ראה בית המשפט או הרשם, בשעה שהוא דן בבקשה בכתב, כי לא ניתנה הודעה מספקת או לא ניתנה הודעה לאדם שצריך היה לקבלה, רשאי הוא לדחות את הבקשה או לדחות את הדיון בה על מנת שתינתן הודעה כאמור לפי הוראות שייראו לו".

אוסיף ואציין כי בהתאם לתקנה 497א (5) לתקסד"א:

עורך הדין השולח כתב בי-דין בפקסימילה יודיע לנמען בטלפון, בתוך 24 שעות משעת המשלוח, כי שלח לו בפקסימילה את כתב בי-הדין וכי העתק ממנו מצוי במזכירות בית המשפט, ויערוך תרשומת על ההודעה הטלפונית, שתכלול את פרטי כתב בי-הדין, זמן השיחה ושמו של האדם שלו נמסרה ההודעה;

לאור האמור נראה כי עמדת ב"כ המשיבה אינה עולה בקנה אחד עם הוראות הדין והיה עליו לעדכן טלפונית אודות משלוח העתק הבקשה בפקס ולערוך תרשומות בהתאם.

לאור האמור לעיל ולאחר שנתתי דעתי לכלל טענות הצדדים ולמכלול השיקולים, איני מוצאת לפסוק הוצאות בשלב זה, אך יובהר לב"כ הצדדים כי מסמכים המוגשים לבית המשפט יש להמציאם לצד שכנגד.

ככל ולא יעשה כן, מפנה להוראות תקנה 242 לתקסד"א כאמור לעיל.

ניתנה היום, כ"ט אב תשע"ג, 05 אוגוסט 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/08/2013 החלטה על בקשה להמצאת מסמכים 05/08/13 איריס ארבל-אסל צפייה
14/08/2014 החלטה שניתנה ע"י איתי רגב איתי רגב צפייה
11/07/2016 החלטה שניתנה ע"י שלהבת קמיר-וייס שלהבת קמיר-וייס צפייה
06/11/2016 החלטה שניתנה ע"י שלהבת קמיר-וייס שלהבת קמיר-וייס צפייה
12/11/2017 פסק דין שניתנה ע"י שלהבת קמיר-וייס שלהבת קמיר-וייס צפייה