טוען...

החלטה על תשובה לתגובה לבקשה להוצאת נספחים ב-ג שצורפו שלא כדין לסיכומי התובעת מתיק בית המשפט

אילן דפדי07/08/2017

מספר בקשה:118

בפני

כב' השופט אילן דפדי, סגן נשיא

מבקש/נתבע

איתמר מרקור
ע"י עו"ד עידן סרי ו/או עו"ד נתן שמואל נחשון

נגד

משיבה/תובעת

חברת טמיר עורכי דין
ע"י עו"ד אוסנת נוסינוב מטלון

החלטה

בהחלטתי מיום 27.7.2017 קבעתי כי התובעת חרגה מהיקף הסיכומים שנקבע בהחלטתי מיום 29.5.2017, כשהגישה סיכומים בהיקף של 27 עמודים במקום 15 עמודים. זאת תוך עשיית דין עצמי, מבלי לקבל את רשות בית המשפט ומתוך התחכמות עם ההחלטה. לפיכך הוריתי על הוצאת הסיכומים מתיק בית המשפט ועל הגשתם מחדש תוך 10 ימים בהתאם להיקף שנקבע.

בהחלטה נוספת מאותו יום, שניתנה על גבי בקשה שהגיש הנתבע להוצאת הנספחים שצורפו לסיכומים קבעתי כי התנהלות התובעת כאמור לעיל, מצדיקה הטלת הוצאות ואפשרתי לה להסביר תוך 7 ימים התנהלותה זו.

יום למחרת הגישה התובעת את הסיכומים כשהם ערוכים בהיקף שנקבע בהחלטתי. בתגובה שהגישה הסבירה כי הגשת הסיכומים באופן בו הוגשו נעשתה לנוחיותו של בית המשפט ומתוך כוונה להקל עליו. לדבריה, לא הייתה לה כוונה להכביד על בית המשפט ולכן אין להענישה. היא אף הסבירה מדוע אין בצירוף הנספחים משום הפרת החלטת בית המשפט. בהמשך אף התייחסה לחוסר מהימנותו של הנתבע בהליכים משפטיים נוספים בהם הוא מעורב ולחוסר ניקיון כפיו בניהול ההליכים בתיק זה.

בתשובתו טען הנתבע כי ההסבר היחיד לגופו של עניין שהעלתה התובעת היה שהסיכומים הוגשו לנוחיותו של בית המשפט. זאת על אף שבית המשפט הבהיר בהחלטתו שנוח לו שהסיכומים יהיו בהיקף של 15 עמודים. הוא גם התרעם על כך שבמסגרת תגובתה השמיצה אותו התובעת תוך שהיא מעלה טענות מעין סיכומיות. הוא הפנה לסיכומים שהוגשו כשהם ערוכים מחדש והראה כיצד סיכומים אלה כוללים חלקים מאותם נספחים שצורפו לסיכומים הקודמים.

לאחר ששקלתי את הדברים אני סבור כי הדין בסוגיה זו עם הנתבע וכי יש מקום לחייב את התובעת בהוצאות בגין התנהלותה.

בהליכים משפטיים ארוכים דוגמת ההליכים בתיק זה, שהיה רווי בבקשות ובדיונים רבים, נקבע פעמים רבות כי פסיקת ההוצאות תיעשה בסופם של ההליכים לאחר שבפני בית המשפט פרושה התנהלות הצדדים הכוללת ואף ידועה התוצאה הסופית. עם זאת, יש מקרים בהם החלטה כאמור יוצרת תחושה בקרב בעלי הדין כי התנהלות בעל הדין שפעל במודע בניגוד להחלטות מפורשות של בית המשפט לא זכתה לתגובה הולמת מצד בית המשפט וכי בסופו של יום לא ננקטה נגדו סנקציה ראויה. אני סבור כי זה המקרה. תגובת התובעת נראית המשך של אותה התחכמות עליה הצבעתי בהחלטתי מיום 27.7.2017. ראוי היה לתובעת אם פשוט הייתה מביעה התנצלות על פעולתה במקום לטעון כי הדבר נועד להקל על בית המשפט. ברור שהגשת סיכומים בהיקף החורג באופן משמעותי מהיקף הסיכומים שהותר מכביד ולא מקל, שכן יש להניח שהתובעת מצפה כי בית המשפט יקרא את אותם נספחים אותם היא מצרפת. ספרורם מחדש של הנספחים רק מחזק את תחושתו של בית המשפט כי מדובר בהתנהלות מתחכמת שכל מטרתה לעקוף את ההחלטה. אם היה קושי מיוחד בריכוז טענותיה בהיקף שנקבע יכולה הייתה התובעת לפנות קודם לכן בבקשה מנומקת ולהסביר מדוע נחוץ להרחיב את היקף הסיכומים.

על מנת להביע את מורת הרוח מהתנהלות לא ראויה ומתחכמת זו אני מחייב את התובעת לשלם לנתבע הוצאות בסך של 1,500 ₪ כבר בשלב זה ללא קשר לתוצאות ההליך.

המזכירות תשלח החלטתי לצדדים

ניתנה היום, ט"ו אב תשע"ז, 07 אוגוסט 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/06/2016 החלטה שניתנה ע"י אילן דפדי אילן דפדי צפייה
25/07/2016 החלטה שניתנה ע"י יגאל נמרודי יגאל נמרודי צפייה
31/10/2016 החלטה שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה
30/04/2017 החלטה על תגובת התובעת להודעת הנתבע בדבר הסכמתו לשחרר חלק מכספים המופקדים בקופת בית המשפט אילן דפדי צפייה
07/08/2017 החלטה על תשובה לתגובה לבקשה להוצאת נספחים ב-ג שצורפו שלא כדין לסיכומי התובעת מתיק בית המשפט אילן דפדי צפייה
30/01/2018 פסק דין שניתנה ע"י אילן דפדי אילן דפדי צפייה