טוען...

פסק דין חלקי

גדעון גינת14/05/2014

תיק אזרחי 36249.04.14

לפני: כבוד השופט הבכיר גדעון גינת

התובעת: כלי זמר בע"מ

נ ג ד

הנתבע: מועתז ג'אבר, עו"ד

פרוטוקול

ישיבת יום 14.05.2014

נוכחים: בא-כוח התובעת - עו"ד לירון סגל + סמנכ"ל כספים בתובעת - מר פיני מזרחי

הנתבע - בעצמו

<#1#>

עו"ד ג'אבר: ההליך הזה הרי בסופו של דבר, בא לעטוף משהו אחר שרוצים להשיג אותו: הוא רוצה להשיג דבר מאוד פשוט, ששני גורמים, בהתחלה זה שובל ואחרי זה זה אני, שהשקענו מאות-אלפי שקלים באגרות, שהוא יוכל לקבל את התיקים על מגש של כסף, כאשר היום בעצם, כשהוא יקבל את התיקים ויגבה, הכסף מגיע לו. מה עם הכספים שהושקעו? כסף חי ששולם? בשביל לפתוח תיק צריך לשלם אגרה, בשביל לגבות, כל זה לא שולם על-ידי התובעת אלא על-ידי שובל....

אז אפשר לעטוף את זה בטענה של יחסי עו"ד-לקוח, והכל בתמימות ומאוד פשוט....

המדובר בתביעה למתן חשבונות. אני מסכים לתת חשבונות במסגרת היחסים בינינו. לגבי השאלה השנייה - ביצעתי. פעמיים שלחתי והגשתי דו"חות רבים. אגב, בזכות הדו"חות האֵלֶּה יכול חברִי להגיש את התביעה הזאת.

במאמר מוסגר: טוען חברִי לפרשנות כזאת או אחרת. במשך כל הזמן הייתה התחשבנות על-פי ההסכם, נספח א', לפי מה שטענתי במסגרת התגובה. זה שחברִי רוצה לתת לזה פּרשׁנות אחרת - שׁאפּוֹ! אבל זה לא היה בפועל.

הם קיבלו במשך השנים דו"חות שמפרטים את החשבון בדיוק לפי הפּרשׁנות, והם קיבלו את הכסף. גם ממני. במשך כל הזמן. אני ושובל זו יחידה אחת, כי אני נכנסתי בנעלי שובל. הם כל הזמן קיבלו, על-פי הדו"חות. התובעת רוצה את התיקים? "בכבוד", שייקחו את התיקים. אבל, אני רוצה לקבל את הכספים ששילמתי. לא יכול להיות שהם יקבלו מתנה של מאות-אלפי שקלים, תחת הכותרת של "יחסי עו"ד‑לקוח". זה לא הוגן ולא יכול להיות דבר כזה.

אני הסכמתי לתת את התיקים. הדו"חות האֵלֶּה, הוא טוען שהדו"חות האֵלֶּה הם דו"חות שאני הפקתי אותם. מטיל דופי בי. אין בעיה. נעבור על זה.

אני מסכים שימונה רו"ח שיערוך את הקלקולציה....

עו"ד סגל: אני רוצה להזכיר בסך-הכל באיזו מסגרת אנחנו נמצאים, מה התביעה מבקשת, ומה היו התשובות הענייניוֹת של הנתבע. כל מה שהוגש זו תביעה למתן חשבונות, שמבוססת על הסכם, במסגרתה התבקש הנתבע, מכוח יחסי עו"ד-לקוח, לתת חשבונות כהגדרתם בדין בתביעה למתן חשבונות. אני מזכיר כי תביעה למתן חשבונות מתנהלת בשני שלבים: בשלב הראשון נדונה השאלה אם יש חובה לתת חשבונות, וככל שהתשובה לכך היא חיובית, ניתן פסק-דין חלקי שמחייב את הנתבע במתן חשבונות מלאים כדין, ואז מוטל נטל ההוכחה על הנתבע, להוכיח שהחשבונות הם נכונים. מפנה לספרו של גורן, "סוגיות בסדר דין אזרחי", מהדורה 11, עמ' 319.

כל מה שאנחנו מבקשים כאן זה לקבל חשבונות מלאים. ולָמה? כי החל משנת 2006, וּבניגוד למה שחברִי אמר או לא אמר, שֶׁקֶל אחד לא עבר אל התובעת.

ההסכם אומר מפורשות שהשאלה של אֵילו הוצאות מוציא עוה"ד לצורך הטיפול בתיק איננה רלוונטית. זה לא משהו שצריך לבדוק. אנחנו לא מבקשים לקבל חשבונות ביחס להוצאות שהוא הוציא. מה שמעניין אותי זה אֵילו תקבּוּלים הוא קיבל. כי לפי ההסכם, כל מה שהוא זכאי לקבל...

אני מבקש שיינתן צו מניעה לפיו הנתבע לא יעשה כל פעולה בתיקים. לא ביקשתי באף אחד מהסעדים לקחת את התיקים. אני לא רוצה לקחת תיקים לפני שאני יודע מה נעשָׂה בהם, כדי שלא יגידו שאני השפעתי על מצב התיק. כל שאני מבקש הוא להקפּיא מצב.

עו"ד ג'אבר: אי אפשר לקבל צו כזה. קודם כל כי מבחינה מעשית בשטח, ההליכים בשטח ממשיכים. זה לא לחיצת כפתור שאפשר ללחוץ ולעשות STOP. לא ניתן לקבל צו כזה, כיוון שלא נותנים צווים שלא באים למנוע נזק. הרי אם לא יינתן הצו, תמיד שמורות להם הזכויות לפי התיקים.

עו"ד סגל: אני מבקש שאדוני ייתן פסק-דין חלקי למתן חשבונות. אחרי שנקבל מחברִי את החשבונות...

עו"ד ג'אבר: נתתי את החשבונות. אין לי מעבר לזה עוד חשבונות. אני לא יכול להביא את מה שאין לי. אם יינתן הצו אני אפיק את אותם דו"חות.

עו"ד סגל: אני מבקש שאדוני ילך בדרך שבה אני חושב שיש לנהל תביעה למתן חשבונות. אני מבקש להפנות שוב לספרו של גורן הנ"ל, עמ' 320, בנוגע למשמעות מתן צו חשבונות.

בדו"חות שהגיש חברִי אין פירוט של התקבּוּלים. יש רק רישום. לא רשום מה, כמה וּמתי התקבל.

אני חושב שעו"ד שיהיה נגדו פסק-דין יהיה מחויב למסור חשבונות ערוכים כדין ולא כפי שהגיש חברִי.

ולכן אני אומר - ככל שחברִי מתנגד למתן חשבונות, צריך לתת פסק-דין בדיוק כמו שכתוב בתקנות וּבהלכה הפסוקה ביחס לתביעה למתן חשבונות. או אז מחויב הנתבע לתת חשבונות ערוּכים כדין. ככל שלאחר הגשתם יישארו סימני-שאלה, אז אם יהיה צורך, ימוּנה מומחה. אין טעם להוציא כסף ללא צורך.

עו"ד ג'אבר: אם בית-המשפט שואל אותי מדוע לא יינתן עכשיו פסק-דין המחייב אותי במתן חשבונות כפי העתירה בסעיף 65 לכתב-התביעה שהוגש ביום 24.4.2014, אני משיב: שהמצאתי, פעמיים, את כל החשבונות שיש לי בקשר לתיקים של התובעת. אין לי מעבר לכך כלום. התובעת מנסה לעשות דַּיִג במסגרת התיק הזה. אם חברִי טוען שהוא לא יודע מרכיב כזה או אחר, בשביל זה יש לבית-המשפט המחוזי סמכות שיוּרית, שהוא יכול להגיש תביעה שאומרת שהוא מבקש לקבל סעדים כספיים או אחרים, ושם הוא יגיד שזה לא ניתן להערכה מסיבה זו או אחרת.... תביעה למתן חשבונות מסתיימת ביום שהנתבע נתן את החשבונות שהוא מצהיר שאֵלֶּה הם החשבונות. אני מוכן לתת את החשבונות בפעם השלישית, תוך 7 ימים מהיום. כל החשבונות לגבי כל התיקים. אני לא יכול לסבול סיטואציה, וזה לא הוגן, שאני בסופו של דבר, מבקשים על תיקים ששילמתי בהם מאות-אלפי שקלים בגין אגרות וביצוע תיקים. התובעת ישבה על הגדר כל השנים האֵלֶּה, שֶׁקֶל לא שילמה, והיא רוצה ליהנות היום מהמוֹץ, ואני צריך להישאר עם הכספים שיש בתוך התיקים שכאילו זה יורד לטמיון. אם חברִי רוצה לחזור לגדר המחלוקת ולא לקבל את הצעת אדוני, אז נחזור לגדר המחלוקת. אדוני יכול לתת צו. אני אקיים את הצו ואתן תצהיר מאומת כדין, שאֵלֶּה כל החשבונות והם אמיתיים ותואמים את כל הנתונים שיש לי, וכך אצא ידי חובה ובכך יסתיים.

אם תועבר כל המחלוקת לבודק, בצורה נורמטיבית, שיעשה את הבדיקה....

כל התקבּוּלים יש להם דיווח אחֵר. התקבּוּלים האֵלֶּה בוצע לגביהם תחשיב מסוים, ובמשך כל השנים התחשיבים האֵלֶּה ניתנו לתובעת.

עו"ד סגל: אני עומד על מתן פסק-דין חלקי.

<#2#>

פסק-דין חלקי

1. הנתונים שביסוד ההליך הנוכחי אינם שנויים, למעשה, במחלוקת בין בעלי-הדין. אני סבור כי ראוי לתת פסק-דין חלקי בשלב הנוכחי מכוח תקנה 143(9) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984.

2. בהליך העיקרי הוגשה תביעה למתן חשבונות וּלצווי מניעה קבועים (24.4.2014). הטענה היא כי הנתבע, כעו"ד, לקח על עצמו לטפל בעבור התובעת בתיקֵי הוצאה לפועל שעניינם גביית צ'קים שנמסרו על-ידי לקוחותיה של התובעת ולא נפרעו.

הבסיס החוֹזִי לפעילות, מעוגן בנספח א' לכתב-התביעה, שהוא מכתב של "שובל (נ.ב.י.) שיווק מוצרים והפצתם בע"מ" (להלן: "שובל") מתאריך 28.11.1995, אל התובעת, שזו לשונו:

"

ירושלים, 28/11/95

לכבוד

חברת כלי זמר בע"מ

א.ג.נ.,

הנדון: צ'קים חוזרים

הנני מאשר בזאת שקיבלתי מכם צ'קים שחזרו מלקוחות שונים של חברתכם ומכוון שאני עוסק בגביית צ'קים מסוג זה, אעשה את המאמצים, ובמידה ואצליח לגבות בגינם סכומים כלשהם, אעביר אליכם את התמורה, בקיזוז 30% דמי עמלה, כל ההוצאות בגין הצ'קים הנ"ל על חשבוני, ואני גם מאשר בזאת שאחת ל-3 חודשים תמסור חב' שובל דווח מלא לגבי החומר ההנמצא (כך במקור - ג.ג.) אצלה. וסכומים אשר נגבו יועברו אליכם אחת לחודש. במידה ולא אצליח לגבות צ'ק מסויים - יוחזר אליכם כעבור שנה בצירוף מכתב מעו"ד שמאשר כי לא ניתן לגבות את הצ'ק הנ"ל כל זאת ללא חיוב נוסף. ועל מנת למנוע ספק מלבד העמלה של 30% - לא אדרוש מכם שום תשלום נוסף בשום מקרה, לא עבור פתיחת תיקים אצל ההוצאה לפועל, או בגין כל חיוב אחר.

העו"ד שיטפל מטעמו (כך במקור - ג.ג.) הוא עו"ד אריה אלבאום - רח' חבצלת 5 י-ם טל' - 02-243535.

הנני מאשר כי בתאריך 26/11/95 לקחתי מכלי זמר 609 שיקים.

נחמיאס יצחק בשם חברת שובל"

הנתבע אישר, כי הוא בא בנעליה של "שובל" בכל הקשור ליחסים שבּינו לבין התובעת.

3. עם הגשת התובענה עתרה התובעת גם למתן סעדים זמניים, שעיקרם איסור על פעילות של הנתבע בתיקֵי הוצאה לפועל בהם התובעת היא הזוכה, ואשר הנתבע מטפל בהם כעו"ד מטעמה.

4. הנתבע אינו כופר בחובתו לתת חשבונות. חובה זו מעוגנת הן בהסכם נספח א' לכתב‑התביעה, והן בדין הכללי, מִשׁעה שאין מחלוקת כי הנתבע פּעל בתיקֵי הוצאה לפועל רבים ושונים, כעו"ד, בשם התובעת וּמטעמה. המחלוקת אם חשבונות שניתנו על-ידי הנתבע בעבר, יש בהם כדי למלא אַחַר החובה למתן חשבונות אם לָאו, תוכרע לאחר מתן החשבונות ולא קודם לכן. ראו בהקשר זה: אורי גורן - "סוגיות בסדר דין אזרחי" - מהדורה 11, עמ' 319-321. בשׂים לב לדברים ששמעתי בדיון בעל-פה, וגם בהתחשב בטענות הנתבע בכתב (ראו למשל: סעיף 20 לתגובת הנתבע לבקשה לסעדים זמניים) - אין מחלוקת כי התובעת עמדה בנטל השכנוע בדבר קיומן של העוּבדות המקנות לה זכוּת לקבל את החשבונות מבעל-הדין שכנגד. השאלה אם החשבונות אמינים, תוכרע לאחר שאֵלֶּה יוגשו.

5. אני מחייב אפוא את הנתבע, למסור לתובעת חשבונות, כפי העתירות בסעיף 65 לכתב-התביעה, בקשר לתיקֵי ההוצאה לפועל המנוהלים כיום ו/או אֵלֶּה שנוהלו על‑ידיו בעבר בשם התובעת או מי מטעמה, כאשר החשבונות יוגשו בהתאם למתכונת שהובאה בסעיף 65 לכתב-התביעה הנ"ל.

החשבונות יוגשו עד יום 2.6.2014 (המועד נקבע על דעת הנוכחים).

6. עוד אני סבור, שאין מנוס ממתן סעדים זמניים כפי עתירת התובעת. אין מחלוקת, כי הנתבע פעל כעורך-דין מטעם התובעת, וּמכֵּיוון שכך, זכוּתה להפסיק את ההתקשרות. אם לנתבע טענות כספיות כאלה ואחרות כלפי התובעת, אין מניעה שיינקטו מצידו ההליכים המשפטיים המתאימים. אם בין תיקֵי ההוצאה לפועל השונים המתנהלים כיום על-ידי הנתבע, בשם התובעת או מי מטעמה, קיים הליך כזה או אחר שראוי לטפל בו באופן דחוף, או שעיכוב הפעילות בו יגרום לנזק, או שניתן לגבות בו כספים מאת החייב - יפנה הנתבע בבקשה פרטנית מנומקת בעניין זה, לבית-המשפט.

אני נותן בזאת סעד זמני, בהתאם לעתירות שבבקשה לסעד זמני (בקשה מס' 1 מיום 24.4.2014). התחייבות עצמית של התובעת ושל מנהלהּ, בהתאם לתקנות 364(א) ו‑365(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 - תצורף לתיק. אני מורה בזאת על הפקדת עירבון בהתאם לתקנה 364(ב) לתקנות הנ"ל, בסך 10,000 (עשרת אלפים) ₪, במזומן או בערבות בנקאית אוטונומית, בלתי-מוגבלת בזמן, וּצמודה מיום הוצאתה. אוֹרכּה להפקדת העירבון, עד יום 19.5.2014 שעה 14:00.

7. אינני רואה צורך במתן אוֹרכּה להגשת תביעה שכנגד או הודעת צד ג' מטעם הנתבע. אין מניעה שהנתבע יגיש תביעות נגד התובעת או נגד "שובל (נ.ב.י.) שיווק מוצרים והפצתם בע"מ" (או נגד גורמים נוספים) לפי שיקול-דעתו. השאלה אם ראוי לאחד הליכים נוספים אלה עם ההליך שבפניי תוכרע אחרי שגם אלה יהיו בפני בית-המשפט.

8. אני קובע קדם משפט בהליך שבפניי, בהנחה של קיוּם הוראות פסק-הדין החלקִי, וסיום הליכי ביניים על-ידי בעלי-הדין במועדים לפי התקנות, ליום 23.6.2014 בשעה 11:30 (המועד נקבע על-דעת הנוכחים).

<#3#>

ניתן והוּדע בפומבי היום, י"ד באייר התשע"ד, 14 במאי 2014, במעמד הנוכחים. כל אחד מהנוכחים קיבל העתק הפרוטוקול לפני הגהה ועריכה במעמד השימוע. העתק נוסף נשלח לצדדים ע"י מערכת נט המשפט בשעה 1310.

גדעון גינת, שופט בכיר

הוקלד על ידי סוניה דוננפלד-לדר-לאופר

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/04/2014 לתגובה. דיון בע"פ גדעון גינת צפייה
27/04/2014 החלטה מתאריך 27/04/14 שניתנה ע"י גדעון גינת גדעון גינת לא זמין
08/05/2014 החלטה על בקשה של נתבע 1 שינוי / הארכת מועד 08/05/14 גדעון גינת לא זמין
14/05/2014 פסק דין חלקי גדעון גינת צפייה
24/06/2014 החלטה מפרוטוקול מתאריך 23/06/14 גדעון גינת צפייה
15/07/2014 החלטה מתאריך 15/07/14 שניתנה ע"י גדעון גינת גדעון גינת צפייה
10/09/2014 פסק דין בהעדר התייצבות הנתבע גדעון גינת צפייה
21/09/2014 החלטה מפרוטוקול גדעון גינת צפייה
13/10/2014 החלטה על הודעה ובקשה לביטול צו הבאה גדעון גינת לא זמין
14/10/2014 החלטה שניתנה ע"י גדעון גינת גדעון גינת לא זמין
18/10/2014 בק' לביטול צו הבאה נדחתה גדעון גינת לא זמין
23/10/2014 ביטול צו הבאה גדעון גינת לא זמין
26/10/2014 סיום הליכי ביזיון על סמך הצהרות הנ' גדעון גינת צפייה
06/11/2014 פסיקתה גדעון גינת צפייה
28/12/2014 לתגובה גדעון גינת לא זמין
31/12/2014 החזר עירבון למבקשת גדעון גינת לא זמין
26/10/2015 החלטה על בקשה של תובע 1 ביזיון בית משפט שלומית יעקובוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 כלי זמר בעמ לירון סגל
נתבע 1 מועתז גאבר,עו"ד מועתז גאבר