טוען...

החלטה שניתנה ע"י יחזקאל קינר

יחזקאל קינר12/10/2015

בפני

כבוד השופט יחזקאל קינר

תובעת

לאה אלמקייס

נגד

נתבעת

מועצה מקומית גדרה

החלטה

1. התובעת הגישה תובענה ייצוגית ביחד עם בקשה לאשרה כתובענה ייצוגית (להלן: "הבקשה").

2. התובענה מתייחסת לתשלומי ארנונה המשולמים על ידי נישומים של הנתבעת (להלן גם: "המשיבה") בהסדר תשלומים לפי סעיף 4(א) לחוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה), תש"ם-1980. בהתאם להסדר התשלומים אצל המשיבה משולמים תשלומי הארנונה על ידי המצטרפים להסדר ב-6 תשלומים צמודי מדד.

3. בבקשה ובתובענה נטען כי בהתאם לנוסחת ההצמדה החלה על התשלומים, התשלום הראשון מבין תשלומי ההסדר, אשר צריך להיות משולם בחודש ינואר (להלן: "התשלום הראשון") צריך להיות מוצמד באופן שמדד הבסיס הוא מדד אוקטובר של השנה הקודמת, והמדד הקובע הוא מדד חודש נובמבר של השנה הקודמת.

4. עוד נטען כי המשיבה אינה מחילה על אותו תשלום ראשון את נוסחת ההצמדה, אלא גובה אותו בערכו הנומינאלי. לפיכך, מוסיפה התובעת וטוענת כי מאחר שבשנים 2013, 2014 ו-2015, מדד חודש נובמבר היה שלילי, גבתה המשיבה סכומים ביתר מהנישומים ששילמו את התשלום הראשון לפי הסדר התשלומים.

5. המשיבה לא הגישה תשובה לבקשה, גם לאחר שקיבלה לבקשתה ארכה לצורך כך, ובדיון שהתקיים היום תלתה את הסיבה לכך בעזיבתו של עורך דין שהיה אמון על הטיפול בנושא.

עם זאת, הוסיפה המשיבה וטענה כי לא היה צורך בהגשת תשובה, שכן ניתנה כבר החלטה על ידי בית משפט זה (מפי כב' השופטת נד"ב ), המקבלת טענה זהה שהועלתה נגד רשות מקומית אחרת (ת"צ 32239-05-13 גרטנר נ' עיריית פתח תקווה (21.10.14) (להלן: "עניין גרטנר").

המשיבה הודיעה כי היא מוכנה לתקן את כל הנדרש מבחינת נושא ההצמדה של חיובי הארנונה במקרה של הסדר תשלומים, להחזיר את הכספים שנגבו ביתר בשנתיים האחרונות ולדאוג לכך שהתיקון יחול גם לגבי העתיד.

6. לאור ההחלטה שניתנה בעניין גרטנר ואשר קיבלה את טענות המבקש באותה בקשה שנטענו לגבי אותו נושא, והסכמת המשיבה לכך שיש אכן לתקן את נושא ההצמדה כפי שהתבקש ולהשיב את סכומי היתר שנגבו (במגבלות סעיף 21 לחוק התובענות הייצוגיות, תשס"ו-2006) יש מקום ליתן פסק דין המאשר את הגשת התובענה הייצוגית, ומקבל אותה.

7. הצדדים ביקשו שהות של 30 יום על מנת לנסות ולהגיע להסכמה בנושא הגמול ושכר הטרחה, והודעתם בעניין זה תימסר תוך פרק הזמן הנקוב לעיל. אם לא יגיעו להסכמה – תגיש התובעת בתום פרק הזמן הנ"ל טיעון בנושא הנ"ל שלא יעלה על שני עמודים (גודל אות David 13, רווח שורה וחצי לפחות) ותגובת הנתבעת, שאף היא תעמוד באותם קריטריונים, תוגש תוך 7 ימים לאחר מכן.

8. תוך 30 יום תגיש הנתבעת הודעה אליה יצורף תצהיר שבו יפורטו הסכומים שנגבו ביתר בתקופה של שנתיים קודם להגשת התובענה מנישומים ששילמו את התשלום הראשון במסגרת הסדר התשלומים שנזכר לעיל, האופן המוצע להחזר אותם סכומים והמועד המוצע להחזר סכומים אלה.

9. תז"פ ליום 15.11.15.

ניתנה היום, כ"ט תשרי תשע"ו, 12 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/10/2015 החלטה שניתנה ע"י יחזקאל קינר יחזקאל קינר צפייה
15/02/2016 פסק דין שניתנה ע"י יחזקאל קינר יחזקאל קינר צפייה
03/11/2016 החלטה על הודעת המשיבה בהתאם להחלטה מיום 6.10.16 יחזקאל קינר צפייה
12/12/2016 החלטה על הודעת המשיבה בהתאם להחלטה מיום 3.11.16 יחזקאל קינר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 לאה אלמקייס אייל ראובן ולנר
נתבע 1 מועצה מקומית גדרה אשר אפריאט