טוען...

החלטה שניתנה ע"י רחל ערקובי

רחל ערקובי17/07/2016

בפני

כבוד השופטת רחל ערקובי

תובעת/נתבעת שכנגד

תהילה ויצמן

נגד

נתבע/תובעת שכנגד

ענת אלקין

החלטה

בפניי בקשה להורות למומחה להמציא לידי ב"כ התובעת את המסמכים שעמדו בפניו בעת הכנת חוות דעתו.

התובענה נוגעת לטענת התובעת, כי הנתבעת שכנגד העתיקה פורמולות צמחי מרפא של התובעת, ומוכרת אותם תחת שמות שונים, והכול תוך שהיא מעתיקה את הפורמולות של התובעת מבצעת גניבת עין וגזלת סוד מסחרי.

בדיון שהתקיים ביום 20.3.16, הוזמנה נציגת החברה המייצרת את הפורמולות, והמחזיקה במסמכים הרלוונטיים הנוגעים לפרטי הפורמולות המיוצרות על ידי התובעת והנתבעת לדיון.

הואיל והחברה טענה לקיומם של הסכמי סודיות בינה לבין התובעת ובינה לבין התובעת, והגם שהדברים לא עלו במפורש, לאור טענות הצדדים, נקבע, כי כל החומר הרלוונטי יועבר ישירות למומחה, ולא לצדדים על ידי אותה נציגה, כאשר נקבע, כי ככל ומי מהצדדים מבקש לעיין בחומר האמור יגיש בקשה מנומקת.

המומחה מסר את חוות דעתו, אשר בה קבע, כי הפורמולות שמייצרת הנתבעת, שונות מבחינת הרכב החומרים מהפורמולות שמייצרת התובעת, והשוני מוביל להבדל בהשפעה של הפורמולות האמורות, מבחינה נטורופטית. כלומר, קיים הבדל בהרכב החומרים וקיים הבדל בהשפעה של הפורמולות.

התובעת עתרה להורות למומחה להמציא את המסמכים שעמדו ביסוד חוות דעתו.

הסתבר כי המומחה השמיד את החומרים הללו.

אני סבורה שהמומחה שגה, והוא אינו יכול ואינו רשאי להשמיד את החומרים והמסמכים שעמדו ביסוד חוות דעתו, אלא אם הוא מקבל הוראה מפורשת מביהמ"ש, ומשכך יואיל המומחה לוודא ולדאוג כי כל החומר שעמד בבסיס חוות דעתו והיה מונח בפניו בטרם הכין את חוות דעתו ישוחזר ויימצא בפניו.

המזכירות תודיע למומחה על החלטתי אשר יואיל להגיש הודעה מתאימה לאחר שחזור כל החומר.

בנוסף עתרה התובעת בהמצאת המסמכים והחומרים לידיה.

התובעת טענה, כי הואיל והללו עמדו בפני המומחה הרי קמה לה זכות לקבלם כדי שתוכל לבדוק את חוות דעת המומחה, ולוודא כי אכן לא שגה במסקנותיו.

הואיל והדברים לא נאמרו במפורש בהחלטתי הקודמת, והואיל והצדדים לא טענו בנושא זה, ועל מנת שלא יימצא טיעונם חסר אני מפנה את ב"כ הצדדים המלומדים לפס"ד של ביהמ"ש העליון בעניין רעא 3860/16 וייספרס לאנז'רה בע"מ נגד אלרוב אזור מסחרי ממילא (1993) בע"מ, (פורסם בנבו).

ביהמ"ש העליון עוסק בפסק דין זה באיזון שבין הזכות של צד לקבלת מסמכים, לבין הזכות של צד לשמור על סודותיו המסחריים, ומפרט את הכללים הנוגעים להמצאת המסמכים או לדחייתה בקשה.

אני מאפשרת לצדדים לטעון בעניין בצורה מסודרת, ב"כ התובעת יואיל להתייחס לנושא המצאת המסמכים בתוך 10 ימים, וב"כ הנתבעת יתייחס בתוך 10 ימים נוספים. לאחר קבלת טיעוני הצדדים תינתן החלטה לגופו של עניין בנוגע לנושא גילוי המסמכים המבוקש.

בשלב זה אני קובעת את התיק לתז"פ ליום 18.9.16.

תואיל המזכירות לשלוח ההחלטה למומחה.

ניתנה היום, י"א תמוז תשע"ו, 17 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/07/2016 החלטה שניתנה ע"י רחל ערקובי רחל ערקובי צפייה
05/10/2016 החלטה על בקשה של תובע 1 הגשת חומר נוסף - כתב תשובה/ תצהיר תשובה/ אסמכתא רחל ערקובי צפייה
10/11/2016 הוראה לתובע 1 להגיש תצהירי עדות מטעם התובעת רחל ערקובי צפייה
21/06/2017 החלטה שניתנה ע"י רחל ערקובי רחל ערקובי צפייה
29/04/2018 פסק דין שניתנה ע"י רחל ערקובי רחל ערקובי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 תהילה ויצמן יניב גביש
נתבע 1 ענת אלקין שלום אהרון
תובע שכנגד 1 ענת אלקין שלום אהרון
נתבע שכנגד 1 תהילה ויצמן יניב גביש