טוען...

החלטה שניתנה ע"י אשרית רוטקופף

אשרית רוטקופף18/06/2017

בפני

כבוד השופטת אשרית רוטקופף

התובעות

1. שני יוסף

2. מירב יוסף

נגד

הנתבע

פרנסיס אוחנה

החלטה

בפניי בקשת הנתבע ל"השהיית הליכים עד להודעה חדשה", בעקבות אירוע לבבי חמור שעבר הנתבע.

כעולה מהבקשה, ביום 6.6.17 נפגש הנתבע עם בא כוחו לשם חתימה על תצהירים המצורפים לשתי בקשות שהיה בכוונתו להגיש – בקשה להארכת מועד להפקדת שכר המומחה ובקשה לדחיית מועד הדיון, הקבוע ליום 26.6.17, בהתאם לבקשת המומחה.

התצהירים נחתמו והיה בכוונת ב"כ הנתבע להגישם ביום 7.6.17 ואולם, בטרם הספיק להגישם, התבשר ב"כ הנתבע כי בשעות אחר הצהריים של יום 6.6.17 עבר הנתבע אירוע לבבי קשה, במסגרתו איבד את הכרתו ונזקק לפעולות החייאה.

הנתבע אושפז בבית החולים ביחידה לטיפול נמרץ לב, לאחר שנזקק לצנתור דחוף וצפוי לעבור ניתוח מעקפים והשתלת קוצב לב. לבקשה צורף אישור אשפוז.

מאחר וטרם ידוע מועד הניתוח ומתי יחזור הנתבע לאיתנו, לא ברור מתי יוכל הנתבע לבצע את ההפקדה של שכר המומחה ומכל מקום, לא יהיה כשיר להופיע לדיון ועל כן התבקש בית המשפט לבטל את מועד הדיון הקבוע ליום 26.6.17 ולהשהות את כל ההליכים בתיק עד להחלמתו המלאה של הנתבע.

התובעות מתנגדות לבקשה. התובעות מציינות בתגובתן, כי מלבד העובדה שהנתבע חלה, אין בבקשה חידוש ביחס לבקשותיו החוזרות והנשנות של הנתבע, אשר נדחו כבר על ידי בית המשפט כמו גם בר"ע באותו עניין שהוגשה על ידו ונדחתה על הסף. שלב ההוכחות הסתיים וכל שנותר על הפרק לדיון הקרוב הוא שמיעת סיכומים בעל פה.

בנסיבות אלו, נוכחותו של הנתבע בדיון אינה נדרשת.

עוד מציינות התובעות, כי ההוצאות בהן חויב הנתבע בישיבת יום 3.4.17 טרם שולמו.

הנתבע בתשובתו לתגובה חזר על טענותיו וטען, כי גם אם היה מפקיד את שכר המומחה במועדו, עדיין היה צורך בדחיית מועד הדיון מאחר והמומחה אינו יכול להתייצב לדיון וכי פרט למצבו הרפואי הקשה, הוא ממילא מצוי בקשיים כלכליים, כפי שפורט בבקשותיו.

דיון והכרעה

ראשית אציין, כי בית המשפט מאחל החלמה מהירה ובריאות לנתבע.

עם זאת ומבלי להקל ראש בקושי בו מצוי הנתבע, נראה כי הנתבע ובא כוחו התעלמו עד כה משורת החלטות של בית משפט זה, כמו גם בית המשפט המחוזי בבקשת רשות הערעור, ואין לקשור בין מצבו הרפואי הנוכחי של הנתבע לבין המחדלים שהיו עד כה בהתנהלות הנתבע, כפי שפורטו בהחלטות בית המשפט, ובעניין זה אני מפנה להחלטתי מיום 15.5.17 וכן מיום 1.6.17.

מאחר ושכר המומחה לא הופקד במועד, המומחה לא זומן ועל כן אין להידרש לכל בקשה הקשורה להיעדר אפשרות מצד המומחה להתייצב.

בית המשפט נתן הזדמנות לנתבע לרפא את המחדלים שבאי זימון המומחה לחקירה לישיבת ההוכחות שהייתה קבועה ליום 3.4.17, תוך חיוב בהוצאות התובעות בשל התמשכות ההליך, הנתבע אף לא שילם הוצאות אלו.

על בית המשפט לאזן בין האינטרסים השונים של הצדדים בניהול ההליך וחרף רצונו של בית המשפט להתחשב במצבו הקשה של הנתבע, הרי שמנגד עומדת זכותן של התובעות כי ההליך בעניינן יגיע לסיומו.

בנסיבות אלו, מצבו הרפואי של הנתבע אינו מצדיק את עיכוב ההליך. מצב רפואי גם אינו מגלה כל עילה להתליית ההליכים, שכן כל שנותר הינו לשמוע סיכומים בעל פה במועד הקבוע לדיון, וניתן לעשות כן גם ללא נוכחות של הנתבע.

אשר על כן, הנני מורה על דחיית בקשותיו של הנתבע.

מועד הדיון – בעינו.

לפנים משורת הדין, איני עושה צו להוצאות.

ניתנה היום, כ"ד סיוון תשע"ז, 18 יוני 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/03/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש תשובות הבהרה אשרית רוטקופף צפייה
14/03/2016 החלטה על בקשה מטעם המומחה לבדיקה אשרית רוטקופף צפייה
31/05/2016 החלטה שניתנה ע"י אשרית רוטקופף אשרית רוטקופף צפייה
15/05/2017 החלטה על תשובת הנתבע לתגובת התובעות - הוצאות אשרית רוטקופף צפייה
18/06/2017 החלטה שניתנה ע"י אשרית רוטקופף אשרית רוטקופף צפייה
15/07/2017 פסק דין שניתנה ע"י אשרית רוטקופף אשרית רוטקופף צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שני יוסף דניאל יאסו
תובע 2 מירב יוסף דניאל יאסו
נתבע 1 פרנסיס אוחנה אייל חנין