טוען...

הוראה למבקש 1 - תובע להגיש בקשת רשות ערעור מתוקנת

אור אדם29/05/2016

מספר בקשה:18

בפני: כבוד השופט אור אדם, סגן הנשיאה

המבקשת (הנתבעת 5):

אינטל אלקטרוניקה בע"מ

נגד

המשיב (התובע):

אבירם דהרי

פסק דין חלקי

  1. מדובר בבקשה לסילוק על הסף, שהוגשה ע"י הנתבעת 5, לאחר שכבר הוריתי על סילוק התביעה על הסף כנגד הנתבעות 3 ו- 4. עיקר הדברים פורטו בהחלטות קודמות ואין צורך לשוב עליהם שוב.
  2. המשיב, הוא התובע, הגיש תביעה קטנה זו, בעילה לפי חוק איסור לשון הרע, שעיקרה שלושה פרסומים שפרסם, לפי הטענה, הנתבע 1. נטען בכתב התביעה, כי במעשים אלה של הפרסום, פגעו הנתבעים 1-2 בתובע באופן אישי.
  3. הטענות בכתב התביעה כנגד המבקשת, הנתבעת 5, אינן נוגעות ישירות לפרסום נשוא התביעה, והן אך ורק בטענה כי הנתבע 1 וגיסו "ככל הנראה" מקבלים שכר מהמבקשת. נטען בכתב התביעה כי נתבעת זו (כמו גם הנתבעות 3, 4), נתבעת רק "מטעמי זהירות", בשל החשש כי סייעה באופן ישיר או עקיף וייתכן אף בלתי מודע (כך במקור), מבחינה כספית לנתבע 1.
  4. המבקשת ביקשה לסלק את התביעה כנגדה על הסף, בשל העובדה שכתב התביעה איננו מגלה כל עילה כנגדה.
  5. המשיב בתגובתו מתייחס לשורה של סכסוכים בין עיריית קרית גת למבקשת, שאינם נוגעים כלל לנשוא תביעה זו. לגופה של הבקשה, נטען שוב, כי המבקשת תומכת כספית בנתבע 1 שלטענת המשיב הוציא את דיבתו. אין כל טענה כי המבקשת ידעה או היתה מעורבת בהוצאת לשון הרע נשוא תביעה זו. הטענה היחידה היא, שכל עוד המבקשת לא הכחישה בתצהיר סיוע לנתבע 1, הרי שקיימת עילת תביעה כנגדה.
  6. הליך של סילוק על הסף הוא הליך קיצוני, שיש לנקוט בו רק במקרים חריגים שעה שברור מעבר לכל ספק כי אין לתביעה כל תוחלת. נקיטה של סילוק על הסף במסגרת תביעה קטנה היא עוד חריגה יותר, שכן מדובר בבעלי דין שאינם מיוצגים.
  7. עם זאת, במקרה חריג זה, מצאתי כי אין בידי המשיב כל עילה של ממש כנגד המבקשת, וכי מדובר כנראה בנסיון של המשיב לגרור את המעסיקה של הנתבע 1, לסכסוך שיש בין המשיב לנתבע 1.
    יודגש כי גדרי המחלוקת נקבעים בהתאם לכתבי הטענות, היינו יש לבחון אם כתב התביעה לכשעצמו מגלה עילת תביעה כנגד המבקשת. כתב התביעה נוגע לפרסומים שיש בהם, לפי הטענה, משום לשון הרע. כתב התביעה לא מייחס למבקשת כל אחריות לפרסומים, למעט עצם העובדה שהמבקשת מעסיקה את הנתבע 1 ובכך תומכת בו כספית. בהעדר כל טענה ישירה של מעורבות המבקשת בפרסומים, הרי שתמיכה כספית גרידא במאן דהוא, אשר מבצע, לפי הטענה, עוולה, אין בה כדי להטיל אחריות נזיקית לעוולה.
  8. נוכח כל האמור לעיל, אני מקבל את הבקשה ומורה על סילוק התביעה כנגד המבקשת.
  9. לנוכח העובדה שהתרעתי בעבר בכמה החלטות, כי מוטב לתובע לשקול מחדש אם הוא עומד על תביעתו כנגד הנתבעת 5, ולמרות זאת הוא עמד על התביעה ואילץ אותה להגיש כתב הגנה ובקשה לסילוק על הסף, המשיב ישלם הוצאות המבקשת בסך 750 ₪.
  10. בקשת רשות ערעור ניתן להגיש בתוך 15 יום לבית המשפט המחוזי.

ניתנה היום, כ"א אייר תשע"ו, 29 מאי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/03/2016 החלטה שניתנה ע"י אור אדם אור אדם צפייה
28/03/2016 סילוק על הסף שדרות נ'3 אור אדם צפייה
14/04/2016 החלטה שניתנה ע"י אור אדם אור אדם צפייה
15/05/2016 החלטה על בקשה של נתבע 1 הגשת חומר נוסף - כתב תשובה/ תצהיר תשובה/ אסמכתא אור אדם צפייה
29/05/2016 הוראה למבקש 1 - תובע להגיש בקשת רשות ערעור מתוקנת אור אדם צפייה
02/06/2016 החלטה על בקשה של נתבע 1 הזמנת עדים אור אדם צפייה
10/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י אור אדם אור אדם צפייה