טוען...

החלטה שניתנה ע"י אביגדור דורות

אביגדור דורות04/06/2017

בפני

כבוד השופט אביגדור דורות

המבקש:

רשם ההקדשות
ע"י ב"כ עו"ד אפרת מקדסי כהן

נגד

המשיבים:

1. מדרסת דאר אלמערפה בע"מ (חל"צ)
ע"י ב"כ עו"ד נירה דורני בנימין ועו"ד ברזני

2. כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים
ע"י ב"כ עו"ד יוסף בכריה

3. משרד החינוך

באמצעות פרקליטות מחוז י-ם ע"י ב"כ עו"ד חוי טוקר

4. עירית ירושלים
ע"י ב"כ עו"ד חנית

החלטה

1. בפניי בקשה למינוי מפרקים זמניים (להלן: "הבקשה"), שהוגשה על ידי רשם ההקדשות (להלן: "הרשם") לחברה לתועלת הציבור בשם מדרסת דאר אלמערפה בע"מ (להלן: "החל"צ"), המפעילה מוסדות חינוך בכפר עקב במזרח ירושלים.

2. בבקשה תומכים משרד החינוך, עיריית ירושלים והכנ"ר. החל"צ מתנגדת לבקשה ולחילופין, מציעה כי ימונה חשב מלווה וכן כי תצורף לדירקטוריון מנהלת מכללה המוכרת מקצועית, במקום מינוי מפרקים זמניים.

הרקע לבקשה

3. ברקע לבקשה, דו"ח ביקורת סופי מחודש פברואר 2012 שנערך על ידי משרד רו"ח קדמי-אלחנתי (להלן: "דו"ח הביקורת"), על פיו התגלו ליקויים מהותיים ברישומי הנהלת החשבונות של החל"צ באופן שאינו מאפשר להסתמך עליהם; ליקויים בנוגע לקבלת תקבולים במזומן במיליוני ₪ לרבות חשש לאי הוצאת קבלות כנדרש; תשלומים במזומן לספקים ולעובדים בהיקפים ניכרים; חשש לתשלומי שכר פיקטיביים ותשלומי שכר בהמחאות שאינן מוגבלות למוטב בלבד; משיכת מזומנים מחשבון הבנק של החל"צ בידי יו"ר הדירקטוריון והעברתם לעובדים ללא פיקוח ובקרה ועוד ליקויים שונים .

4. מעבר לליקויים אשר פורטו בדו"ח הביקורת, מתברר כי החל"צ לא דיווחה לרשם ההקדשות על תביעות שהוגשו נגדה על ידי העובדים (תביעה אחת של 144 עובדים ועוד כ- 20 תביעות נוספות של עובדים), בניגוד לחובתה על פי סעיף 38(א)(4) לחוק העמותות, החל בהתאם לסעיף 345כד(ב) לחוק החברות. נטען על ידי הרשם כי אף שמרבית התביעות הסתיימו בהסכמי פשרה מחוץ לכותלי בית הדין לעבודה, הרי שיש בהיקף התביעות ואופי הטענות שעלו במסגרתן כדי לחזק את ממצאי דו"ח הביקורת ואף להצביע על ליקויים נוספים שלא עלו במסגרתו. במספר רב של תביעות נטען כי החל"צ שילמה לעובדים שכר נמוך משכר המינימום ומהשכר שאמור היה להיות משולם בהתאם לטבלאות השכר של משרד החינוך, בעוד שהחל"צ קיבלה הקצבות ממשרד החינוך עבור מלוא השכר על פי אותן טבלאות.

5. כתוצאה מכל האמור לעיל, שלח הרשם לחל"צ ביום 23.2.17 מכתב אליו צורף דו"ח הביקורת ובגדרו הודיע הרשם כי בעקבות הממצאים הנ"ל לא יונפק לחל"צ אישור ניהול תקין לשנת 2017 ואף תישקל פתיחת הליכי פירוק. בעקבות אי הנפקת אישור ניהול תקין החל מתחילת 2017, החל"צ אינה מקבלת את תשלומי התקצוב ממשרד החינוך, המהווים את עיקר הכנסתה. בעקבות כך החל"צ אינה משלמת את משכורות המורים והעובדים החל מחודש ינואר 2017.

6. בעקבות מכתב הרשם הנ"ל התקיימה לבקשת החל"צ פגישה ביום 7.3.17, במסגרתה העלתה החל"צ את הטענות שהועלו בתגובתה לטיוטת דו"ח הביקורת. כמו כן, התקבל ביום 15.3.17 מכתב מעו"ד דורני בנימין, ב"כ החל"צ, במסגרתו נטען כי נפלה שגגה בדו"ח הביקורת וצורפה טבלה לסיכום טענות החל"צ ביחס לליקויים שפורטו בדו"ח (להלן: "הטבלה המסכמת").

7. לאחר שהרשם מצא כי אין בטענות החל"צ כדי להוסיף או לשנות מהממצאים שפורטו בדו"ח הביקורת, שלח הרשם ביום 30.3.17 מכתב התראה, בו צוין כי הרשם נכון לקיים פגישה עם נציגי החל"צ בטרם תוגש לבית המשפט בקשת פירוק, לצורך בחינת האפשרות להגיע להסכמה בנוגע להמשך הפעילות החינוכית, הכוללת כיתות א' עד יב' ו-11 גני ילדים. במסגרות אלה לומדים כ- 4,000 תלמידים.

8. בהמשך לאמור לעיל, התקיימה ביום 3.4.17 פגישה במשרדי הרשם, בהשתתפות נציגי החל"צ וב"כ, נציגי עירית ירושלים, משרד החינוך והרשם. הפגישה האמורה לא הניבה הסכמות בין הצדדים. ביום 15.5.17 התקבלה במשרדי הרשם תגובת החל"צ לטענות שפורטו במכתב ההתראה לפני פירוק. במסגרת התגובה נטען, בין היתר, כי ההליך נגוע בחשד לאי ניקיון כפיים והטחת האשמות שווא בחל"צ ובפועלים בשמה וזאת בעקבות תלונה שהגיש יו"ר החל"צ נגד מפקח במשרד החינוך. על כך השיב הרשם ביום 16.5.17 כי הטענות כנגד המפקח במשרד החינוך אינן רלבנטיות לממצאי דו"ח הביקורת וכי אין בהן כדי לגרוע מהממצאים החמורים שפורטו בו.

9. על בסיס כל האמור לעיל, טוען הרשם כי החל"צ פועלת בניגוד לחוק ולתקנונה וקיימים ליקויים מהותיים וחמורים בהתנהלותה. נטען בנוסף, כי אין ביכולת החל"צ לפרוע את חובותיה מאחר ואינה מקבלת תקצוב ממשרד החינוך ויש חשש כי הלימודים במוסדות החינוך המופעלים על ידה לא יוכלו להמשך כסדרם, עד לקריסתה הכלכלית. על כן, טוען הרשם, כי מתקיימות עילות לפירוק החברה כמפורט בסעיפים 345 יט(ב)(1) לחוק החברות, תשנ"ט - 1999 (להלן: "חוק החברות") ("פעולות החברה מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה או לתקנונה"), 257(4) לפקודת החברות [נוסח חדש], תשמ"ג – 1983 (להלן: "פקודת החברות") ("החברה הייתה לחדלת פירעון") ו- 257(5) לפקודת החברות ("בית המשפט סבור שמן הצדק והיושר הוא שהחברה תפורק").

10. בבקשה נטען על ידי הרשם כי מינוי המפרקים הזמניים דרוש, בין היתר, לצורך פנייה דחופה לרשם, בבקשה לקבלת אישור ניהול תקין לחל"צ, אשר תיבחן לאור קיומו של הליך פירוק בפיקוח בית המשפט, קבלת הכספים מאת הגורמים המתקצבים לקופת הפירוק הזמני ותשלום המשכורות לעובדים (כ-260 מורים ועובדים).

הדיון בבית המשפט והמצאת מסמכים מטעם החל"צ

11. ביום 28.5.17 התקיים דיון בבקשת הרשם למינוי מפרקים זמניים. לטענת ב"כ החל"צ דו"ח הביקורת הינו דו"ח רשלני של בודק רשלני, שבמשך שלוש שנים ישב ובדק ושלח דרישות לקבלת מסמכים שהומצאו לו, כאשר הרשם ממשיך במהלך השנים ליתן לחל"צ אישור ניהול תקין על בסיס אותם הליקויים שפורטו בדו"ח הביקורת. ב"כ החל"צ טענה כי לאור זימון הצדדים לדיון בהתראה קצרה לא היה סיפק בידה להמציא לבית המשפט אסמכתאות התומכות בטענה כי לא מתקיימות עילות הפירוק הנטענות ובטענה שאין הצדקה למינוי מפרקים זמניים. לאור בקשת ב"כ החברה לקבלת זמן נוסף לשם המצאת אסמכתאות בכתב, קבעתי בסוף הדיון כי ב"כ החל"צ תוכל להמציא עד ליום 1.6.17 מסמכים התומכים בטענותיה.

12. לטענת החל"צ, ישנם הסברים לכ"א מן הליקויים שפורטו בדו"ח הביקורת. חלק מן ההסברים נטענו במהלך הדיון וחלקם פורטו בהודעה בכתב שהוגשה לבית המשפט ביום 1.6.17, אליה צורפו 10 קלסרים עבים כרס, הכוללים אלפי מסמכים. בתוך אחד הקלסרים (נספח א') מצוי דיסק המכיל הקלטה של כתבה ששודרה בחדשות ערוץ 10, המתעדת שיחות טלפון מהן ניתן להסיק לכאורה, על פניה מטעם מפקח במשרד החינוך לחל"צ, בבקשה לקבלת שוחד בגובה 200,000 דולר. לפי הכתבה, יו"ר החל"צ פנה למשטרה אשר ציידה אותו בסכומי כסף ניכרים במזומן ובמהלך מסירת הכסף (שמיועד, לכאורה, למפקח) נתפס המקבל על ידי המשטרה.

13. עוד טענה החל"צ, כי יש בעייתיות במינוי עו"ד יהודי ורואה חשבון נוצרי לתפקיד המפרקים הזמניים, שכן בכפר עקב פועלים התנזים והחמאס ויש חשש לביטחונם האישי. כמו כן, הודגש תפקידו החשוב של יו"ר החל"צ שהוא גם יו"ר הכפר עקב. בהקשר זה נטען שאין מקום למינוי מפרקים זמניים אף אם ימונו בעלי תפקיד ערבים מוסלמים וכי תחת המינוי המבוקש, יש למנות חשב מלווה ואשת חינוך שתצורף לדירקטוריון.

14. הכנ"ר הביע תמיכה בבקשה וטען כי לא ניתן למנות בעל תפקיד שאינו מוגדר בפקודת החברות בנסיבות העניין, של הגשת בקשת פירוק, להבדיל מבקשה להקפאת הליכים. בכל הנוגע לזהות המפרקים הזמניים המוצעים, נטען שניתן להמליץ על בעלי תפקיד מהמגזר הערבי. בהחלטתי בסיום הדיון אפשרתי לרשם להציע בעלי תפקיד מהמגזר הערבי, לאור הרגישות הכרוכה בהפעלת מוסד חינוכי בכפר הנמצא מעבר לחומה (גדר ההפרדה). ביום 1.6.17 הוגשה מטעם הרשם, בהסכמת הכנ"ר, הודעה הכוללת המלצה למינוי עו"ד מוחמד סייד-אחמד כמפרק זמני לצד עו"ד נמרוד טפר.

דיון והכרעה

15. בתקנה 2 לתקנות החברות (פירוק), התשמ"ז-1987 נקבע כי הוראות תקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: "תקסד"א) יחולו על הליכי פירוק של חברה במידה ואינן סותרות את הוראות תקנות הפירוק ובשינויים המחויבים לפי העניין. ברע"א 4290/12 עמותת מוסדות חזון ישעיה נ' רשם העמותות ואח', 4.7.12 (להלן: "עניין חזון ישעיה") נקבע כי תקנה 362 לתקסד"א חלה גם בהליכי פירוק חברה ויש לראות בבקשה למינוי מפרק זמני כבקשה לסעד זמני. המשמעות היא, שיש לבחון אם הראיות שהוצגו לבית המשפט מלמדות, ולו לכאורה, שהתקיימה אחת או יותר מעילות הפירוק וכן יש לבחון את מאזן הנוחות, דהיינו, את הנזק שייגרם כתוצאה ממינוי מפרק זמני, לעומת הנזק שייגרם כתוצאה מאי מינוי המפרק הזמני (רע"א 4290 הנ"ל, בפסקה 8).

עילות הפירוק:

16. הראיות שהוצגו בפניי מטעם הרשם כוללות בראש ובראשונה את דו"ח הביקורת, המחזיק 50 עמודים (ללא נספחיו) וכן חלק מן התביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה בירושלים על ידי 144 עובדי החל"צ בחודש פברואר 2013, שהסעדים שהתבקשו בגדרה הם תשלום הפרשי שכר בסך של כ- 1.1 מיליון ₪, תשלום פיצויי פיטורין בסך של כ-2.1 מיליון ₪ וכן תשלום דמי הבראה והפרשות לקרן פנסיה בסך של כ- 950 אלפי ₪. עיינתי בטענות החל"צ ביחס לדו"ח הביקורת וכן בטבלה המסכמת הכוללת התייחסות פרטנית ל- 50 ליקויים שונים שפורטו בדו"ח הביקורת. ביחס לחלק מן הליקויים מציינת החל"צ בטבלה המסכמת כי הליקויים שבדו"ח הביקורת תוקנו וביחס לליקויים אחרים צוין כי החל"צ מתחייבת לתקנם בעתיד. הציון בטבלה כי הליקוי תוקן, מלמד כי החל"צ מקבלת את הקביעה בדו"ח הביקורת בדבר קיומו של הליקוי, בתוספת הטענה כי הליקוי תוקן. טענות החל"צ בהקשר זה הן כי מרבית הליקויים נוגעים לשנת 2013 ואלה תוקנו במסגרת תכנית "הבראה" שיזמה הנהלת החל"צ. אשר לטענות בנוגע לתשלומים לעובדים בסכומים הנמוכים מטבלאות השכר של משרד החינוך, נטען כי ההליכים המשפטיים בהם נקטו העובדים הסתיימו בפשרה, מבלי שבית הדין לעבודה הכיר בנכונות התביעות, וכי מורי בית הספר שהגישו את התביעות נותרו לעבוד בבית הספר.

17. הואיל ויש לראות בבקשה למינוי מפרקים זמניים כבקשה לסעד זמני, נדרש בית המשפט לקבוע אם הראיות שהוצגו מלמדות, ולו לכאורה, על קיומה של אחת או יותר מעילות הפירוק. עילת הפירוק המרכזית במקרה זה היא זו הקבועה בסעיף 345יט(ב)(1) לחוק החברות, על פיה, פעולות החברה מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה או לתקנונה. עילה זו זהה לעילה הקיימת בסעיף 49(1) לחוק העמותות, תש"ם-1980 (להלן: "חוק העמותות") בכל הנוגע לעילת פירוק של עמותה.

בכל הנוגע לדו"ח הביקורת ומעמדו, ניתן ללמוד מהתייחסות בתי המשפט למעמדו של דו"ח חוקר, המוגש מטעם רשם העמותות בתמיכה לבקשת פירוק של עמותה, בהתאם לחוק העמותות. לגבי האחרון נקבע כי אין בדו"ח החוקר כדי להפוך את נטל הראיה כנגד העמותה, קל וחומר שלא ליצור חזקת תקינות מעשה מנהל לגבי עילת הפירוק עצמה, אולם יש לדו"ח החוקר משקל ראייתי עצמאי ונכבד (פש"ר (מחוזי ת"א) 2624/99 רשם העמותות נ' ארגון השוטרים הבינלאומי סניף ישראל, 15.7.2001) בפסקה 71 (להלן: "עניין ארגון השוטרים"). עוד נקבע, כי כוחו המדויק של הדו"ח ייקבע על ידי בית המשפט לפי התרשמותו מאופן עשיית הדו"ח, הפירוט שבו, הקוהרנטיות שבין העובדות למסקנות המפורטות בו ושאר סממנים של הערכת מיומנות ומהימנות. מסקנת הפסיקה היא שלדו"ח החוקר יש מעין "מעמד ביניים" ראייתי. מחד גיסא, אין הוא "עולה" לדרגת החלטת מפרק חברה הבודק תביעת חוב של נושים, אשר נטל הראייה במקרה של ערעור על ההחלטה הינו על המערער ומאידך גיסא, אין הוא "יורד" לדרגת דו"ח חקירה משטרתית גרידא, שאין בו ולו שמץ של ראיה עצמאית להוכחת תוכנו (עניין ארגון השוטרים, פסקה 71).

18. לאחר הדיון הוגשו מטעם החל"צ 10קלסרים עבי כרס, שנועדו ללמד על העדר עילות לפירוק החל"צ, כמו, למשל, הסכמי פשרה עם המורים (נספח יז') וכן אסמכתאות לטענות נוספות, כמו למשל, בדבר סתירה בין הבקשה לפירוק לבין החלטות קודמות של הרשם והבטחות (שלטוניות) בדבר מינוי חשב מלווה (נספח ו').

19. הואיל ועסקינן בבקשה דחופה למינוי מפרקים זמניים, אין כל אפשרות מעשית ללמוד ביסודיות את אלפי המסמכים שהוגשו מטעם החל"צ, במסגרת הדיונית של סעד זמני ובזמן הקצר הדרוש לשם הכרעה בבקשה לסעד זמני, ואף אין מקום לחקירות עדים מטעם החל"צ ומטעם הרשם, לצורך הכרעה בכל אחת מן המחלוקות ביחס לכל ליקוי וליקוי שפורט בדו"ח הביקורת. התרשמותי מדו"ח הביקורת היא כי מדובר בדו"ח מקצועי לכאורה, שהוכן בעקבות ביקורת ממושכת שנמשכה כשנתיים וחצי (מחודש אפריל 2014 ועד חודש דצמבר 2016), כאשר הדו"ח הסופי הוגש לרשם לאחר העברת טיוטת ממצאי הביקורת לתגובת החל"צ ובדיקת הטענות מטעם החל"צ כנגד טיוטת הממצאים.

מן הטבלה המסכמת שהוגשה לרשם מטעם החל"צ עולה כי קיימת הודאה בדבר נכונות חלק מהממצאים, בנוגע לאותם ליקויים שצוין בטבלה כי הם תוקנו, או כי בדעת החל"צ לתקנם. העובדה כי הושגו הסכמי פשרה בתביעות העובדים שהוגשו לבית הדין לעבודה, על פיהם שולמו לעובדים סכומי כסף לסילוק תביעתם, מלמדת אף היא כי, לכאורה, מדובר בתביעות שיש בהן ממש, באופן המחזק את טענות הרשם בהקשר זה.

20. אשר לכתבה בערוץ 10 והחשדות בדבר בקשת המפקח במשרד החינוך לקבלת שוחד, הרי שמדובר בשלב זה בחקירה משטרתית שטרם הסתיימה. אין כל אפשרות להמתין לסיום החקירה ולקבלת ממצאים סופיים לגבי חשדות אלה כפי שביקש החל"צ בדוא"ל מיום 15.5.17. גם אם נניח כי החשדות יובילו להגשת כתב אישום, אין בכך כדי לשנות את פני הדברים. אין טענה כי המפקח הוא שכתב את דו"ח הביקורת או שהוא דאג ליצירת דו"ח ביקורת מוטה לחלוטין. הבקשה הלכאורית לקבלת שוחד יכולה להתיישב גם עם ממצאים שיש בהם ממש וניסיון להגן על החל"צ שלא כדין מפני ממצאים אלה, באמצעות קבלת שוחד. נושא זה יתבהר בסיום החקירה המשטרתית אך אין בו, לפחות בשלב זה, משום ראיה להטחת האשמות שווא כפי שנטען על ידי ב"כ החל"צ.

21. מסקנתי היא כי הוכח לכאורה על ידי הרשם כי פעולות החל"צ התנהלו בניגוד לחוק, באופן שהוכחה, לכאורה, עילת הפירוק הקבועה בסעיף 345יט(ב)(1) לחוק החברות. יחד עם זאת, איני מקבל את הטענה בדבר קיומה של עילת חדלות הפירעון הקבועה בסעיף 257(4) לפקודת החברות, שכן העדר אישור ניהול תקין על ידי הרשם, הוא שהוביל להפסקת קבלת התקציבים ממשרד החינוך, ותוצאת הדברים כי החשש לחדלות פירעון.

מאזן הנוחות

22. לאור הליקויים שנתגלו בהתנהלות החל"צ, לא ניתן לה אישור ניהול תקין על ידי הרשם, דבר שהוביל להפסקת העברת תקציבי משרד החינוך מתחילת השנה. כתוצאה מן האמור, לא שולמו משכורות העובדים מזה מספר חודשים וקיים חשש לקריסת החברה והשבתת פעילות בית הספר וגני הילדים (כ- 4,000 תלמידים), תוך פגיעה חמורה בהעסקת כ- 260 מורי ועובדי הפעילות החינוכית בכפר עקב. הנזק שייגרם כתוצאה מאי מינוי המפרקים הזמניים הינו נזק חמור ביותר, הכרוך בהפסקת העסקתם של העובדים ובהפסקת הפעילות החינוכית של אלפי תלמידים, על כל המשתמע מכך.

לעומת זאת, הנזק שייגרם כתוצאה ממינוי מפרקים זמניים, כרוך אומנם בפגיעה בעצמאותה של החל"צ ובהמשך הניהול העצמי של פעילותה, אולם שיעורו של נזק זה נמוך מן הנזק שייגרם לעובדים, לספקים, לתלמידים ולציבור כולו בכפר עקב.

23. שיקולים נוספים שיש לשקול של צדק ויושר, דוגמת מידת השיהוי בהגשת בקשת הפירוק והמידתיות שיש במינוי מפרקים זמניים (עניין חזון ישעיה, פסקה 8 סיפא) אינם מטים את הכף כנגד קבלת הבקשה. הבקשה הוגשה לאחר שנעשו ניסיונות להגיע להסכמה עם נציגי החל"צ ויש לברך על כך שהרשם לא הזדרז לעתור לבית המשפט אלא ניסה למצות תהליך של הדברות תחילה. לפיכך, איני מקבל את הטענה בדבר שיהוי בהגשת הבקשה מצד הרשם. מינוי מפרקים זמניים אינו צעד מצומצם, אולם מדובר בצעד ההולם את נסיבות העניין, כפי שתוארו לעיל.

מינוי מפרקים זמנים

24. לאור כל האמור לעיל, אני נעתר לבקשת הרשם וממנה בזה את עוה"ד נמרוד טפר ומוחמד סייד-אחמד כמפרקים זמניים לחל"צ. כ"א מהמפרקים הזמניים יחתום על ערבות בגובה של 100,000 ₪.

25. המפרקים הזמניים יפנו בדחיפות לרשם בבקשה לקבלת אישור ניהול תקין לחל"צ, לצורך קבלת תקצוב ממשרד החינוך.

26. למפרקים הזמניים יוקנו הסמכויות הקבועות בסעיף 307 לפקודת החברות (ביחס למפרקים קבועים), למעט מכירת נכסים.

27. דו"ח ראשון מטעם המפרקים הזמניים יוגש עד ליום 15.6.17.

המזכירות תשלח העתק ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, י' סיוון תשע"ז, 04 יוני 2017, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/06/2017 החלטה שניתנה ע"י אביגדור דורות אביגדור דורות צפייה
10/07/2017 החלטה שניתנה ע"י אביגדור דורות אביגדור דורות צפייה
06/08/2017 החלטה על תגובה לעדכון השלישי מטעם המפרקים הזמניים עודד שחם צפייה
08/08/2017 החלטה על בקשה דחופה למתן הוראות - התקשרות בהסכם להעברת הפעלת בית הספר עודד שחם צפייה
21/08/2017 החלטה על בקשה של ארפאד ערעור על החלטת נאמן אביגדור דורות צפייה
28/09/2017 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול החלטה/פס"ד - בחלוף 30 יום אביגדור דורות צפייה
10/12/2017 החלטה על בקשה של משיב 6 הגשת דו"ח אביגדור דורות צפייה
08/09/2019 החלטה על בקשה של משיב 6 תוכנית ההפעלה לשנת הלימודים תש"פ אביגדור דורות צפייה
09/03/2020 החלטה שניתנה ע"י אביגדור דורות אביגדור דורות צפייה
22/11/2020 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה בכתב אביגדור דורות צפייה
24/12/2020 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה בכתב אביגדור דורות צפייה
11/01/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 הודעה על הסכם פשרה ובקשה למתן תוקף של פסק דין אביגדור דורות צפייה
03/02/2021 הוראה למערער 1 להגיש (א)הוראות להחזר מהשופט אביגדור דורות צפייה
08/02/2021 הוראה לבא כוח מבקשים להגיש הגשת מסמך באישור/דחייה אביגדור דורות צפייה
03/03/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה למתן הוראות חלוקת תמורות ראשונה אביגדור דורות צפייה
16/03/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה למתן הוראות מטעם המפרקים אביגדור דורות צפייה
19/04/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה אחרת/הודעה בענייני פש"ר/פר"ק אביגדור דורות צפייה
19/04/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה למתן הוראות אחריות נושאי משרה אביגדור דורות צפייה
22/04/2021 החלטה על בקשה של משיב 3 בקשה לדחיית מועד להגשת תגובה מטעם משרד החינוך אביגדור דורות צפייה
25/04/2021 החלטה על בקשה של משיב 3 בקשה לדחיית מועד להגשת תגובה מטעם משרד החינוך אביגדור דורות צפייה
27/04/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה למתן הוראות מטעם המפרקים אביגדור דורות צפייה
06/05/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה למתן פסק דין כנגד המשיבים 1, 4, 5 בהעדר התגוננות אביגדור דורות צפייה
11/05/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשת ארכה מוסכמת להגשת תגובה מטעם המשיבים 2 ו- 3 אביגדור דורות צפייה
12/05/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה בכתב אביגדור דורות צפייה
12/05/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה אחרת/הודעה בענייני פש"ר/פר"ק אביגדור דורות צפייה
30/05/2021 החלטה על בקשה של משיב 9 בקשת ארכה נוספת מוסכמת להגשת תגובה מטעם המשיבים 2 ו- 3 אביגדור דורות צפייה
08/06/2021 החלטה על בקשה של משיב 9 בקשה לסילוק הבקשה למתן הוראות ולחילופין להוצאתה מהליך הפרוק אביגדור דורות צפייה
13/06/2021 החלטה שניתנה ע"י אביגדור דורות אביגדור דורות צפייה
22/06/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה לביטול פסק דין שניתן נגד המשיבים 1,4,5 אביגדור דורות צפייה
23/06/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה לצירוף יפויי הכוח לבקשה לביטול פסק דין מטעם המשיבים 1,4,5 אביגדור דורות צפייה
28/06/2021 החלטה שניתנה ע"י אביגדור דורות אביגדור דורות צפייה
04/07/2021 החלטה על בקשה של משיב 9 בקשת דחיה מוסכמת בשל קיומו של דיון מקביל אביגדור דורות צפייה
07/07/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה למתן הוראות אחריות נושאי משרה אביגדור דורות צפייה
12/07/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה לדחיית מועד הדיון בבקשה לביטול פסק דין אביגדור דורות צפייה
13/07/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה למתן הוראות אחריות נושאי משרה אביגדור דורות צפייה
14/07/2021 החלטה על בקשה של משיב 9 הודעה ובקשת הבהרה אביגדור דורות צפייה
08/08/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 עדכון מטעם המפרקים אביגדור דורות צפייה
17/08/2021 החלטה שניתנה ע"י אביגדור דורות אביגדור דורות צפייה
09/09/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה בכתב אביגדור דורות צפייה
29/09/2021 החלטה על בקשה של משיב 3 הודעה ובקשה (למען הזהירות) מטעם משרד החינוך לפטור מהתייצבות לדיונים אביגדור דורות צפייה
03/10/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה לביטול פסק דין שניתן נגד המשיבים 1,4,5 אביגדור דורות צפייה
19/10/2021 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה לשינוי מועד אביגדור דורות צפייה
27/10/2021 החלטה שניתנה ע"י אביגדור דורות אביגדור דורות צפייה
01/11/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה להארכת מועד הגשת התגובה אביגדור דורות צפייה
01/11/2021 החלטה על בקשה של משיב 4 בקשה להארכת מועד ולמתן פטור מהתייצבות מטעם העירייה אביגדור דורות צפייה
02/12/2021 החלטה על בקשה של משיב 2 בקשה לסילוק על הסף אביגדור דורות צפייה
20/12/2021 החלטה על בקשה של משיב 9 בקשה לדחיית מועד דיון מטעם המשיבים 2-3 אביגדור דורות צפייה
27/12/2021 החלטה על בקשה של משיב 9 הודעה על מועדים מוסכמים אביגדור דורות צפייה
04/05/2022 החלטה על בקשה של משיב 9 בקשה מוסכמת לדחיית מועד דיון אביגדור דורות צפייה
15/06/2022 החלטה על בקשה של משיב 5 בקשה בהסכמה - הליך גישור אביגדור דורות צפייה
04/09/2022 החלטה על בקשה של משיב 5 הודעה ובקשה להארכת מועד אביגדור דורות צפייה
12/09/2022 החלטה על בקשה של משיב 5 הודעה ובקשה להארכת מועד אביגדור דורות צפייה
25/12/2022 החלטה שניתנה ע"י אביגדור דורות אביגדור דורות צפייה
03/01/2023 החלטה על בקשה של משיב 5 הודעה ובקשה להארכת מועד אביגדור דורות צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 משרד המשפטים/ רשם ההקדשות טובה פריש
משיב 1 כונס הנכסים הרשמי מחוז ירושלים
משיב 2 מדרסת דאר אלמערפה בע"מ (חל"צ) אייל ברזני, נירה דורני בנימין, איתי יפה
משיב 3 משרד החינוך. כוכבית נצח
משיב 4 עירית ירושלים אשר עמרם
משיב 5 נמרוד טפר (מפרק) נמרוד טפר
משיב 6 מוחמד סייד אחמד (מפרק) מוחמד סייד אחמד
משיב 7 רשת מוסדות חינוך אלמוסתקבאל אלאהלייה בע"מ בסאם כרכבי
משיב 8 עאסי עדנאן אחמד סעדי
משיב 9 אמאל דויק אשר אקסלרד
משיב 10 חאלד דויק אשר אקסלרד
מבקש 1 ארפאד מנסור חאזן
מבקש 1 אלביאן חינוך למצוינות
מבקש 1 עלי אבו צביח מנסור חאזן
מבקש 2 נאיף אבו צביח מנסור חאזן
מבקש 1 האלה אבו סלם אסף מרציני
משיב 14 המוסד לביטוח לאומי ירושלים סניף ויצמן שרית דמרי
מבקש 3 חברת יאבוס בע"מ (חל"צ) סימון דונכין
מבקש 1 עבד אל קאדר עבדאללה מוחמד אעג'אק
מבקש 2 הדאיה עבד אלקאד עבדאללה אעג'אק
מבקש 3 אינאס נעמאן איברהים אדריע
מבקש 4 נור מעמאן איברהים אדריע
מבקש 5 ת'נאא כאמל עבדאל עזיז כאמל חליל גדעון
מבקש 6 סוהאד שרון מחמוד עוודאללה חליל גדעון
מבקש 7 מוחמד יוסף תאפיק עות'מאן חליל גדעון
מבקש 8 עדמאן מחמוד מוסטפה עטוית חליל גדעון
מבקש 9 אימן עבד אלחאפז מוחמד עבדאל אלחלים חליל גדעון
מבקש 10 טארק יעקוב עלי מנצור חליל גדעון
מבקש 11 מאהר אחמד מוחמד עטאיא חליל גדעון
מבקש 12 צברי כאמל צברי עייד חליל גדעון
מבקש 13 מוחמד נור אלדין מוחמד ארדינה חליל גדעון
מבקש 14 סלים מוחמד חסיין עאצי חליל גדעון
מבקש 15 דיאא' נאביל סובחי עאסי חליל גדעון
מבקש 16 כרם מחמוד חאמד אבו עואד חליל גדעון
מבקש 17 עמאד מחמוד חמאדאבועוואד
מבקש 18 ג'מיל אפרח ג'מיל אל חוטוב
מבקש 19 דראר עבד אל רחמאן מוסא רומאנה
מבקש 20 פראג' עבד אל רחמאן מוסא רומאנה
מבקש 21 מהא מוסא איסמעיל ז'אפאל
מבקש 22 יחיא חסן אל ח'טיב
מבקש 23 עלאא' אלדין מוחמד עאיד שבאתית
מבקש 24 ד"ר נביל סולימא מוסא רמאנה
מבקש 25 חסן פיאד
מבקש 26 אחמד וליד מחמוד שלאביה
מבקש 27 הישאם נעים סאלם עאצי
מבקש 28 סאמד סעיד אסעד סמחאן
מבקש 29 עלאא' ח'אלד חוסיין
מבקש 30 עבד אלשפי חסן דאחלי
מבקש 31 פהד מוחמד חמודה