טוען...

החלטה מתאריך 19/12/12 שניתנה ע"י ארז יקואל

ארז יקואל19/12/2012

בפני כב' השופטת איטה נחמן

המאשימה

פרקליטות המדינה, מחלקה כלכלית

נגד

הנאשמים

1. משה דרעי

2. לזלי רוז – לא בעניינו

3. יאיר אושר – לא בעניינו

4. אלרקו בינלאומי בע"מ – לא בעניינו

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד נורית הדס ועו"ד בן עמי כהן

נאשם 1 וב"כ עו"ד קרן נחמן ועו"ד עמית בר

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

הגשנו בקשה לפי סעיף 74 ולא קיבלנו תגובה מהתביעה.

ב"כ המאשימה:

בבקשה לא נקצב מועד וזה לא קבוע לדיון היום. לעניין הבקשה, חומר החקירה, כל חומר החקירה כבר מזמן נמסר לחברי שהם יכולים לבוא ולצלם אותו. הבקשה הזו יכולה היתה להיות מוגשת לפני הרבה זמן, כמה ימים לפני חברי נזכר להגיש את הבקשה. יש לנו חילופי הנהלה במשרד וזה צריך להיות מובא בפני המנהל. אז אם היתה דחיפות בבקשה אפשר היה להגיש אותה לפני חודש ולא כמה ימים לפני מועד ההוכחות. עם כל הכבוד אנחנו צריכים שהות, לפי החוק בדרך כלל העניין לא נדון בפני השופט שדן בתיק העיקרי.

אני לא יכולה לתת תגובה עכשיו כשהוא ביקש כמה ימים לפני. יכלתם לבקש את זה גם בלי לצלם את חומר החקירה.

ב"כ הנאשם:

אנחנו היינו לקראת הכנת ההוכחות לחפור לעומק. היה משהו שאני אישית לא עליתי עליו, עליתי עליו ושלחתי לבית המשפט. שלחנו לתביעה, הם לא הגיבו אז שלחנו לבית המשפטב העדר דחיה. אם הם רוצים דחיה שיגידו עכשיו ונתכנס בעוד חודש. גם אם הם מתחלפים ועסוקים תכתבו בנסיבות העניין נבקש בעוד שלושים יום. ברמה הפרקטית מה שקרה התחלנו לחפור לעומק ותוך כדי זה אנחנו מגלים. יש לנו טענה מקדמית שמבוססת על כל מה שלא קיבלנו. אני לא יכול לטעון את הטענה המקדמית בצורה מלאה.

ב – 24.3.13 פורסם פסק דין בבית משפט העליון, זה מכתב, מדובר באיגוד האינטרנט הישראלי. בזמנו שהחליטו להילחם בכל עבירות ההימום ועצרו את הסריקה של כל כרטיסי האשראי, בית המשפט קבע שהצו לא חוקי של המשטרה. הנוסח של הצו היה אותו דבר שאי הענות יכולה להוות עבירה של סיוע להחזקת מקום הימורים, אותה עבירות שמייחסים לנאשם. בית המשפט קובע אחרי גלגלול של המחוזי והעליון קובע שנגד ספקי האינטרנט אמרו זה סיוע להימורים וזה סיוע להימורים. לפני שרצינו להעלות את הטענה המקדמית רצינו לראות נגד מי הוגש כתב אישום, אם זה בעלי ההימורים, יש אנשים נוספים שלכאורה ביצעו את העבירות שביצע הנאשם ולא הגישו נגדם כתב אישום. ביקשנו לדעת נגד מי הוגשו כתבי אישום ונגד מי לא.

פה אני מכוון לאכיפה סלקטיבית.

ב"כ המאשימה:

אם מדובר ספציפית על מעורבים בתיק הזה. אפשר להגיד את הדברים העברתי לחברי תיקים ספציפיים של מי שהיה במערכת שיווק והפצה של כרטיסי הימורים שאנו מפרידים מהנאשם הזה, התיק עבר לטיפול תביעות להב. אני יודע שכרגע לא הוגש כתב אישום. להגיד באיזה מצב אם מחר יוגש כתב אישום או עוד שבוע או עוד חודש אולי יש השלמות חקירה, אני לא יכול לדעת.

ב"כ הנאשם:

העבירה היא עבירה של סיוע להימורים. מכיוון שאנחנו מדברים על בעלי פיצוציות שיעידו בפני בית המשפט אשווה את זה לסמי הפיצוציות. אם מוכרים סמים לילדים מה זה אומר שמיש מוכר את הסמים בפיצוציה עבר עבירה אבל מי שסיפק לפיצוציה זה לא עבירה?

זה שהעבירו לילא"כ ולא נמצא בפני המאשימה הספציפית הזאת מבחינתי זה אותו דבר.

ב"כ המאשימה:

אין הבדל ביננו לבין תביעות להב לעניין זהות של המאשימה. מדובר ב"כ – 40, 50 מעורבים נוספים שהוגש נגדם כתב אישום במסגרת הפרשה הזאת.

ב"כ הנאשם:

נבקש לקבל תשובה כתובה מוסמכת ואחר כך נדבר על זה.

ב"כ המאשימה:

נבקש שהות של שבועיים.

<#3#>

החלטה

ב"כ המאשימה תעביר תגובתה לבקשת הנאשם לקבלת חומר חקירה, עד ליום 23.5.13.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ז אייר תשע"ג, 07/05/2013 במעמד הנוכחים.

איטה נחמן, שופטת

ב"כ המאשימה בדברי פתיחה:

המטרה שלנו בדברי הפתיחה, מדובר בכתב אישום יחסית ארוך, בתיק יחסית מורכב. אני מקווה שנבהיר את הדברים מה בעצם אנחנו באים ואומרים בתיק הזה ומוכיחים. יש פה עדים קטנים עם דברים נקודתיים. הסבר מה בעצם כתב האישום אומר בצורה קצת יותר ברורה ובאור של הראיות.

אנו בתיק זה נמצאים בתיק שנותר כנגד אחד מ – 4 השותפים כפי שנבהיר בהמשך, שזה משה דרעי.

מדינת ישראל מנסה שנים להתמודד עם התופעה של הימורים. בעיה של ההימורים והתופעות הנלווית לה והביטוי הזה רואים באחד מסעיפי החוק שהנאשם נאשם בהם בכתב אישום זה.

אסור לארגן ולערוך משחק אסור שיש הגדרות בחוק מה הם אותם משחקים אסורים.

נעשים נסיונות כל הזמן לעקוף את התופעה בכל דרך ואחד הנסיונות כמו בתיק זה, זה אתרי הימורים בחו"ל במדינות בהם מותר. בתיק הזה שהוא בעצם תיק מעצר. המדינות האלה פונים במפורש למדינות בהם ההימורים אסורים. במקרה שמוצג הגיע מייקל קרלטון שהוא מנכ"ל חברת ויקטור צ'נדלר ובמהלך הליך המעצר הועלו שם טענות האם בכלל יש עבירה וכב' השופט הימן שדן בתיק קובע את הקביעה הזאת שרשום חברה המפעילה אתר הימורים הפונה לישראלים עוברת על החוק בישראל זאת אף אם האתר פועל בחו"ל והחברה עצמה חברה זרה.

ההחלטה הזו אושרה על ידי בית המשפט, השופטת אוהד מבית המשפט המחוזי מאשרת את ההחלטה של הימן בתגובה "ולעניינו הפעלת השלט במדינת גיבלרלטר...".

יש לנו את חברות ההימורים בחול שמכתב האישום אפשר לראות שמופיעים שמות של שני החברות סטן ג'ימס וויקטור צ'נדלר, הם מפעילים את אתרי ההימורים המקוונים, מציגה צילום של אחד המסכים של האתר.

ומה הן עושות, הפעילות של חברות ההימורים הם מקימים מחלקה ישראלית אחראית על השוק בישראל.

ב"כ הנאשם:

בנאום פתיחה המאשימה צריכה להגיד אנחנו מתכוונים להוכיח. אם המדינה טוענת שיש מחלקה ישראלית אני מקווה שהם מתכוונים להוכיח את זה. שיסבירו מה הם מתכוונים להוכיח.

ב"כ המאשימה:

יש את אתרי האינטרנט שהם בעלי ממשק בעברית לקהל בישראל, יש תמיכה טכנית וטלפונית למהמרים מישראל וכמובן שהדבר החשוב זה אפשרויות של הימורים באתר, לזה כמובן צריך כסף כי בלי כסף אין הימור.

אז המדינה רואה בתופעה כתופעה פסולה. פעם אפשר היה לעשות את זה עם כרטיסי אשראי. נחסם על ידי גורמי האכיפה. העברות בנקאיות גם נחסמו על ידי גורמי האכיפה.

אז אנחנו מגיעים לרעיון של כרטיסי פרי פייד. מה זה אומר. צריך בשביל להמר אמצעי תשלום ואז פשוט יש לנו כמו כל מערך הכרטיסים שמכירים תשלום מראש ואז משתמשים בכרטיס.

אנחנו נכנסים לכרטיסים שאנחנו מדברים, בתיק שלנו, עוסק בהקמת מערך שלם של כרטיסי פרי פייד שהונפקו לצורך שימוש כאתרי אימורים. באתר של ויקטור צ'נדלר השתמשו בו והכרטיס של קאש קארד באתר של סטן ג'ימס.

לצורך העניין מוקמת חברה בישראל. חברה בישראל נקראת אם. ויי אם.. הראיות שנביא יראו כי הנאשם משה דרעי הוא אחד מ – 4 השותפים לחברה הזאת שהיתה אחראית על כל המערך של כרטיסי הפרי פייד שהצגנו מקודם. ומה הפעילות של החברה הזאת שאנחנו עוסקים בה בקשר לארגון הימורים של הראיות שנביא בפני בית המשפט. דבר ראשון התקשרות עם אתרי ההימורים בחול. אחרי שיש את הפלטפורמה צריך את הכרטיסים. העדים שיבואו להעיד היום עסקו במערך הדפסות הכרטיסים. יעיד פה לזלי רוז הבעלים של חברת אלקרו אינטרנשיונל. ותבוא גב' נעמה טויטו שעבדה בחברת בארי וקיבלה את ההזמנות לכרטיסים.

אחרי שיש כרטיסים צריך להפיץ ולשווק את הכרטיסים בכל רחבי הארץ. נביא ראיות על המערך שהוקם, ראיות איך הפנו את כל המהמרים לכל אותם מקומות שבהם ניתן לרכוש את הכרטיסים והדבר החשוב זה ממשק של פיעלות משותפת מול חברות ההימורים כי אין שום ערך לכרטיס אם אי אפשר להשתמש. לשם כך בין היתר היתה החברה צריכה לעשות להעביר כספים לחברות ההימורים, צריך לקבל אשראי שיאפשר באמת הימור באמצעות הכרטיס. צריך לתקף את הכרטיס מול החברה שהוא יעבוד. כמובן למכור את הכרטיסים ולגבות את הכסף.

הראיות שנביא לעניין חלקם של השותפים נראה בחד שהיתה פעילות בצוותא. נראה שהיתה חלוקת רווחים שווה בין 4 הנאשמים. נראה שהם היו מעורבים בפעילות החברה וגם נראה שהיה חלוקת תחומי אחריות בניהול, לא כולם עסקו אותו דבר.

הרווחים של החברה בישראל מקורם היו בשניים, כפי שהראיות יובאו יש עמלת מכירה מהמפיצים, מוכר לאותם מפיצים את הכרטיסים ברווחה שמדובר על כשני אחוז, על הערך שנקוב בכרטיס ורווחים מאת חברת ההימורים שיקחו עמלה בגובה של בערך 7 אחוז מהכספים שהועברו לחברת ההימורים, מערך שלם שמאפשר פעילות ואין להשוות בין מה שאנו מייחסים לנאשמים האלה לבין אותו מפיץ שיש לו אחריות פלילית שעומד ומוכר את הכרטיס. פה יש מערך שלם שהם הקימו שהוא בעצם אפשר את כל הפעילות של ההימורים אחרת לא היה.

אנחנו חוזרים לעבירות, כאמור הנאשם במקרה הזה, 4 השותפים, סיוע לארגון הימורים. ראיות יאמרו שהוזמנו מאות אלפי כרטיסי הימורים מסוג ווליו קארד וקאש קארד, פעלו לתקף אותם ולמכור ולהפיץ אותם. הם מפיצים ומכאן הם מהמרים.

הנאשם מואשם גם בעבירה של הלבנת הון וזה עקב איסוף התקבולים של העשרות מליוני שקלים והעברת הכספים לחו"ל. כפי שנראה מהראיות עולה שגם על הרווחים היו דיווחים כוזבים לראשי רשויות המס.

זה המסגרת שננסה להוכיח ואני מקווה שעושה קצת סדר. אנחנו כן רוצים לציין שבתיק נתפסו כספים יש כספים תפוסים ויש רכוש שנתפס שאנחנו טוענים שהם פירות העבירה, נתפסו בחברת אם ווי אם אצל השותפים ואנו מצהירים כבר עכשיו שבסוף ההליך אנחנו נבקש ככל שתהיה הכרעת דין מרשיעה את חילוט הכספים.

ב"כ הנאשם בדברי פתיחה:

למעשה אם יש משהו אחד שאחד השקופיות שראינו שהעברת הכספים לחו"ל נעצרה על ידי גורמי האכיפה, היא לא נעצרה על פי חוק.

בגלגול של אתרי האינטרנט פסק הדין שיצא לאחרונה למעשה בית המשפט קבע שהצו שהוצא על ידי גורמי האכיפה הוא צו שניתן שלא כחוק ולא שדעתו של בית המשפט היתה נוחה מכך שניתן להמר באתירי האינטרנט אבל קבע שזאת לא הדרך. עצם הדבר שהתביעה מצביעה על כך שיום אחד החליטו שהגורמים שמעבירים את הכספים חברות האשראי, הם נתנו להם צו ומהיום אתם מפסיקים להעביר. ראינו כמה שנים אחרי שזה שהם אמרו זה לא הופך את זה למותר ואסור. בית המשפט יצטרך להכריע האם יש סיוע להימורים זה שאלה אחת. שאלה אחרת ומה שנראה שאנחנו סבורים שזה לא העבירה העניין של אספקת הכרטיסים. זה לא סיוע להימורים. זה שהמשטרה קבעה יום אחד להפסיק עם זה זה לא הופך את זה בלתי חוקי כי צ ריך להפסיק לפי חוק.

דבר שני, נראה לבית השפט שיש אכיפה סלקטיבית ברמות קשות. יש את אתרי ההימורים. יצא לי לייצג בהמון תיקים אין ספק שהתקדמה הפסיקה הרבה מעבר לקרלטון כב' הש' אוהד כתבה פסקי דין מבית המשפט העליון מוזר שלבית המשפט מביאים תיקים של בית משפט עליון מלפני חצי שנה ושנה.

מאז ועד היום יש את בעלי האתרים ויש את אותה מחלקה ישראלית מפורסמת שעובדת בשליחות האתר. איפה כל האלה, יש את המפיצים, על המבצעים העיקרים ניתנת שנה מאסר או עבודות שרות. רק שנקבל פרופורציות. אם המבצעים העיקרים שבכלל לא עומדים לדין.

קרלטון הוא המנהל של אתר ההימורים. כשיש שרשרת שלמה ובוחרים נקודתית להעמיד רק אותם לדין, לא אף אחד אחר, לא את בעלי אתרי האינטרנט, לא את בעלי הויזה והישרכארט ולא את בעלי הפיצוציות. כאילו שהיו רק שני אתרי הימורים, הטענה הזאת וזה לא טענה שאני מבקש לטעון ושבית המשפט יחליט למחוק את כתב האישום, הטענה שהמאשימה החליטה לסמן מטרה ולהתעלם מכל הדברים. זה נכון שכשאין ראיות, כשיש הסברים אז אפשר או להתחשב בעונש אבל להגיד אנחנו אוכפים סלקטיבית זה בדיוק אותם פסקי דין של זאקי.

הדבר האחרון שנוכיח שהוא עבד בתור שכיר בחברה, לא בתור בעלים, זה ויכוח עובדתי, לא טענה משפטית.

מר לזלי רוז, מוזהר כחוק לומר את האמת:

ש. ספר לנו קצת על עצמך. ממתי אתה בארץ.

ת עליתי לארץ בשנת 1983. התעסקתי, עבדתי ברשתות שיווק בארץ, קניין במשביר לצרכן, משביר מרכזי, הום סנטר, מנהל יצוא של כמה מפעלים, מאז 2002 הקמתי חברה עצמאית בשם אלרקו בן לאומי וההתעסקות של החברה היתה בשני תחומים, מכירת מוצרים מארופה לרשות שיווק הום סנטר אייס ואופיס דיפו והחלק השני לייצג באירופה שתי חברות הוצאה לאור בתחום של עשה זאת בעצמך מקצועי.

ש. היו פעילויות נוספות שהחברה עשתה.

ת. בתקופה מסויימת גם כן עבדתי כמתווך בין אם. ויי. אם בבית הדפוס שלהם עם העברת הזמנות של כרטיסי גירוד.

ש. מי היה הבעלים של החברה שהקמת.

ת. שלי, רק אני. זה בבעלות בלעדית.

ש. כמה עובדים אם בכלל היו לך.

ת. אפס. רק אני.

ש. מה מספר הטלפון שלך.

ת. 0545746990.

ש. אתה יכול לספר לבית המשפט כיצד הגעת לעסוק בתיווך והדפסה של כרטיסי הגירוד.

ת. תוך הכרות עם רוני אפשטיין הוא ביקש ממני לטפל בהעברות הזמנות לבית דפוס בארי דיגיטל ליד חיפה, טירת הכרמל. מכיוון שהיה לו קשה מבחינת הלוגיסטיקה להגיע לחיפה ולאסוף את הכרטיסים בפועל. כדאי לציין שהחברה שלי היתה חברת תיווך, סוכנות, קיבלנו עמלות עבור עבודות שעשינו, בדרך כלל לא קנינו ומכרנו מוצרים.

ש. כמה זמן בערך עסקת בתיווך של הדפסות כרטיסי הגירוד.

ת. לפי זכרוני 3, 4 שנים.

ש. בערך ממתי.

ת. 2006 עד 2010.

ש. אתה יכול לספר לבית המשפט איזה כרטיסים, איזה סוגי של כרטיסים הדפסת.

ת. הדפסתי שלושה סוגים של כרטיסי גירוד, אחד בשם קאש קארד, אחד וליו קארד והשלישי קיי קארד.

ש. מציגה דוגמאות של כרטיסים שנתפסו. האם אלו הכרטיסים.

ת. כן. אלו שני סוגים של כרטיסים.

ב"כ המאשימה:

נבקש להגיש.

ב"כ הנאשם:

אין התנגדות. אין מחלוקת שאלו הם הכרטיסים המדוברים.

כרטיס קאש קארד מתקבל ומסומן ת/3000.

כרטיס וליו קארד מתקבל ומסומן ת/3001.

המשך:

ש. כמה לקוחות היו לך שלהם הדפסת כרטיסי גירוד.

ת. אחד.

ש. מי הלקוח.

ת. סיפקתי את הכרטיסים למאיר שאני מבין שהוא היה נציג וטיפל בשיווק של הכרטיסים.

ש. נבקש שתסביר לבית המשפט את שגרת העבודה שלך בכל הקשור להזמנת הכרטיסים. דבר ראשון שאני מבקשת שתסביר איך ידעת, אמרת שהיית מתווך, איך ידעת מתי, איזה סוג כרטיסים וכמה כרטיסים להזמין מבית הדפוס.

ת. הייתי מקבל אי מייל למחשב שכתוב מיואב או יואל שהיה כתוב בדיוק איזה כמות של כרטיסים מאיזה סוג וכמות איזה סוג ואיזה סדרה ובהתאם לזה הייתי מכין דף שולח את זה לבארי ומקבל מועד אספקה. כשהם הודיעו לי שהכרטיסים מוכנים אז הייתי מחליט אם לנסוע לחיפה לאסוף אותם או לבקש מהם להביא אותם אלי. בזמן האחרון הם היו מביאים אותם ישר אלי והייתי מעמיס אותם על הרכב ומספק אותם, אה, ומתקשר למאיר להודיע לו שהכרטיסים מוכנים, גם הוא היה מחוייב לשלם חשבונית ובהתאם להנחיות שלו הייתי מספק אותם לנקודה שרוצה לקבל אותם, למקום.

ש. אני רוצה לרענן את זכרונך, אמרת יואב או יואל, מפנה להודעה מיום 22.6.

ת. יואל וכתוב גם על האי מייל גם כן, היה כתוב כתובת אי מייל של יואל.

ש. איך היית עובד מול דפוס בארי, איך היתה התקשורת שלך.

ת. אי מייל באופן עקרוני. מידי פעם טלפון אבל רוב הזמן באי מייל.

ש. מול מי עבדת בדפוס בארי.

ת. נעמה טויטו.

ש. היו עוד אנשים בדפוס בארי שעבדת מולם.

ת. לא. עבדתי מולה כל הזמן, שמעון היה מספק לי, הוא הנהג של הרכב שהביא לי את הסחורה הביתה.

ש. מה השמות שהשתמשת בהם בתכתובת המייל שלך מול דפוס בארי.

ת. רוב הזמן לזלי רוז. חלק מהזמן אלי שורש. זהו.

ש.לגבי התשובה הקודמת, אני רוצה לרענן את זכרונך, מפנה לתמליל הישן מיום 22.6, עמ' 29, ש' 13-17.

ב"כ הנאשם:

אני לא זוכר שהוא אמר שהוא לא זוכר.

המשך:

ש. מפנה לש' 15 בתמליל.

ת. היה בחור בהתחלה שאני מבין שהחליפו אותו בתפקיד, שם משפחה שלו היה מנו.

ש. אתה זוכר את זה.

ת. כן. זה היה שם המשפחה, כאילו ספנות.

ש. אני חוזרת על השמות שהשתמשת. אמרת את השם שלך ומה היה השם השני.

ת. אלי שורש.

ש. מי זה אלי שורש.

ת. איש פיקטיבי, זה אני.

ש. למה כתבת שם משתמש נוסף.

ת. לא רציתי לערבב את העסקים בהתחלה של אספקת הכרטיסים לבין העסקים האחרים שלי.

ש. אתה זוכר עוד סיבות.

ת. אני מניח שהיו כמה אבל אני לא זוכר.

ש. מפנה להודעה מיום 23.6 ש' 40 ואילך. ש' 43.

ת. פתחתי את האתר כי רציתי לשים קיר ביני לבין אלה שהזמינו את הכרטיסים כי פחדתי, לא הרגשתי טוב עם האנשים שם.

ש.אתה זוכר שאמרת את זה.

ת. כן. ממש פחדתי. כן.

ש. יש מסמכים שהוצאו מהמחשב שלך בחקירה.

ב"כ הנאשם:

תקריאי לו את הכל. הקראת לו חצי.

ב"כ המאשימה:

תמשיך לקרוא.

המשך:

ת. אמרתי שהיו אגרסיבים, לא רציתי שאנשים יתקשרו אלי טלפוני או ישר לאי מייל.

ש. שאתה אומר אנשים אגרסיבים ופחדתי מהם למי אתה מדבר.

ת. זה אנשים שהיו מעורבים בקניות של הכרטיסים.

ש. למי אתה מתכוון.

ת. למאיר, משה ואחרים שהיו שם בעסק שלהם.

ש. מה השמות שלהם.

ת. מאיר, משה ויואל, השמות שהכרתי אז.

ש. מציגה בפניך מסמכים שהוצאו מהמחשב שלך (ת/2124).

ת. כאן יש העתק של אחד ההזמנות ששלחתי לנעמה. אישור של הגרפיקה, מתי נספק את הסחורה והתשובה שלה. בעמוד האחרון זה דוגמא של חשבונית שקיבלתי מבארי עבור אספקה של כרטיסי גירוד.

ב"כ המאשימה:

אבקש להגיש.

מוגש ומסומן ת/3002.

ב"כ הנאשם:

אם היו אומרים לנו על מה המסמכים שקשורים לעד היינו מגישים בהסכמה, אבל הם לא ענו לנו על הבקשה.

המשך:

ש. מפנה למסמכים, ת/237 – ת/239.

ב"כ הנאשם:

אפשר להגיש את כל האי מיילים שלו ושל התשובה של נעמה בכפוף לעדות שלה.

המשך:

ת. כאן יש העתקים של אי מיילים ששלחתי הזמנות לבית דפוס ותגובות של נעמה על ההזמנות. כל האי מיילים זה תכתובת עם נעמה ותשובות ממנה. גם בשם שלי וגם בשם של אלי שורש.

ש. אלו נתונים בקשר לכל כרטיס סיפקתם לדפוס בארי לצורך הספקה.

ת. מספר סדרה, מספר כרטיס, מספר סודי. שאמור להיות מתחת לחלק של הגירוד.

ש. מציגה את הכרטיסים, איפה הדברים האלה מופיעים על הכרטיסים.

ת. שני הכרטיסים הוצאו באותה שיטה, קאש קארד למשל, מספר כרטיס בחלק האחורי, קיי זה אומר קאש קארד, בי זה סדרה, 50 זה ערך הכרטיס וששת המספרים אחרים זה מספר רץ של הכרטיס. בחלק האחורי מתחת לפס גירוד יש את המספר הסודי היחידי ששייך לכרטיס. בוליו קארד כנ"ל עם שינוי של החלק הקדמי וי סי זה סוג הכרטיס ויי זה מספר הסדרה. 100 ערך הכרטיס וששת המספרים האחרים זה מספר רץ של הכרטיס. ושוב מתחת לפס הגירוד באמצע יש מספר סודי.

ש. מציגה את ת/2123, שרטוט שאתה ערכת בחקירה.

ת. זה שרטוט של תוכנה אקסל שהייתי מספק שמצד ימין יש מספר סודי, באמצע מספר כרטיס ומשמאל ערך הכרטיס.

ש. מי קבע את הגרפיקה של הכרטיסים שהעברת לדפוס בארי.

ת. הייתי מקבל את זה מרוני. רוני אפשטיין. או מהחברות.

ב"כ הנאשם:

אני לא מוכן להגשת מסמכים ללא עדים. רוב ההסכמות הם בכפוף לחקירה נגדית. דוגמא אם יש מוצגים שאני מוכן, במקום להתחיל את כל הסאגה באמצע העדות שלו, בית המשפט יודע שהוא הולך להעיד על המסמכים האלה והאלה. הרבה פעמים מגישים מוצגים וחוקרים את העד כי יש דברים לשאול, אני לא מבין מה המניעה.

אני מוכן להצהיר שאנחנו מוכנים להגיש את הכל בכפוף שכל מוצג עד סוף פרשת התביעה התביעה תוכל לשייך בסוף פרשת התביעה איזה מוצג שייך לאיזה עד. לא מדובר בתיק מוצגים מוסכם.

ב"כ המאשימה:

ניהלנו התכתבות ואמרתי אין טעם שנעביר לכם את התיק מוצגים אם אתם חוזרים בכם בדיון. עכשיו חברי חזר אחורה אם לא תעבירי רשימה אז אין הסכמה. כי אז הייתי מסמנת כל ת' במספר חדש שכולם ידעו במה מדובר.

בשביל מה צריך להביא את העד אם יש הסכמה לתוכן.

ב"כ הנאשם:

איך אני יכול לדעת לאיזה עד הם משייכים. קיבלתי את חומר החקירה. אבל אני צריך עכשיו לנחש איזה ת' רוצים להגיש דרך אותו עד, מה הבעיה שיגידו? אני מסכים שעד מחר תגיע לפה משאית עם כל המוצגים עדיין בסוף פרשת התביעה הרי יבוא עד.... אני מסכים לרוב המוצגים של העד הזה אבל יש לי עוד כמה שאלות בחקירה נגדית.

המשך:

ש. מפנה להודעה מיום 22.6 ש' 56 ואילך.

ת. (מעיין). לא זוכר אם קיבלתי מרוני או ממאיר מחברת אם ויי אם. העברתי את כל ההנחיות לגבי הכרטיסים לרוני אפשטיין.

ב"כ הנאשם:

מסכימים להגשת המוצגים שהוגשו עד כה, גם לגבי אמיתות תוכנם.

המשך:

ש. מפנה לת/237, יש שני ברקודים בת' הזה והמשטרה סימנה את העמודים למעלה, אפנה לאיזה ברקוד ולאיזה עמוד, ברקוד 1702, עמ' 73, תסביר מה השינויים שאתה מודיע לנעמה במייל הספציפי הזה.

ת. ביקשתי מנעמה לשנות את ערך הכרטיסים שמודפסים עליהם לדולרים. אנו מדברים על קאש קארד. להוסיף את ה... לשנות את הערך משקלים לדולרים ולהוסיף מספר טלפון כטלפון שרות.

ש. איפה להוסיף אותו.

ת. על הכרטיס.

ש. מה המספר.

ת. 0505178888. ולשנות את מקום המדבקה על הקרטונים שבתוכם סיפקו את הכרטיסים.

ש. זה מופיע בהרבה מיילים, אתה כותב במייל בסוף תודה על העזרה על הגרפיקה ההזמנה דחופה כמובן. זה חוזר בהרבה מאוד הזמנות.

ת. כן. הייתי מקבל הזמנות דחופות עם דרישה לאספקה בתוך יום יומיים והמפעל שהתעס בהזמנות גדולות לא היו מסוגלים לספק במועדים הנדרשים.

ש. אתה אומר הייתי מקבל, מה היה המקור לדרישה, מי ביקש ממך את זה דחוף.

ת. זה אמור להיות ההזמנה הזאת. דיס אורדר.

ש. מה היה מקור הדחיפות, מי ביקש ממך בדחיפות.

ת. זה הוראות שקיבלתי באי מייל ואי מייל מיואל.

ש. ת/238, ברקוד 1704, עמ' 42, זה עוד תכתובת. מה אתה מבקש מנעמה במייל הזה.

ת. שאנחנו עדיין מחכים לקודים של הוליו קארד למעלה.

ש. מה בתכתובת למטה.

ת. למטה יש אי מייל לנועם שהוא היה אחראי על אתר האינטרנט של קאש קארד. שבהתאם לדרישות של רוני אפשטיין ביקשו, הוא ביקש, לשנות את הוליו קארד לשקלים ולא בדולרים וביחד יש הזמנה חדשה של כרטיסים וביקשתי מנועם להכין את הקודים הסודיים שנכנסים מתחת לקו הגירוד, לפס הגירוד.

ש. שכתוב וי סי למה הכוונה.

ת. וי סי זה ווליו קארד.

ש. ושנרשם אס ג'יי.

ת. סטן ג'ימס. הבנתי שהם הלקוחות של קאש קארד.

ש. וי סי אם מה זה.

ת. זה וליו קארד סידרה אם.

ש. למטה מה רואים.

ת. למטה כתוב ערך הכרטיס וכמות הכרטיסים.

ש. שכתוב מאה שקל.

ת. הכוונה לכרטיסים של מאה שקל, ו – 14 אלף קודים ששייכים להזמנה של הכרטיסים.

ש. מפנה לת/237, ברקוד 1703, עמ' 14. במייל שאתה כותב לנעמה אתה מסביר לה.

ת. כן. אני מסביר לה בדיוק. כל סדרה בווליו קארד יש לה את הקוד, את הסרייה שלו, נתתי דוגמא של וי סי 20 ג', וי סי אומר שזה ווליו קארד ומגדיר את צורת הכרטיס גרפית, 20 צריך להיות בהתאם לערך הכרטיס. ג'י הסדרה. והמספר הסודי מכיון שזה בנוי מ – 16 מספרים אמרנו נדפיס ב – 4 קבוצות של 4 מספרים. המספר הסודי היה רשום על דוח אקסל שהייתי מעביר בו זמנית עם ההזמנה.

ש. מפנה לת/238 ברקוד 1705, עמ' 67. תסביר, רואים שבכותרת על איזה הזמנה מדברים.

ת. מדובר על הזמנה חדשה לקאש קארד, רשום סדרה 26, הזמנה של כמות הכרטיסים 21,000.

ש. מי קבע את מספרי הסדרות.

ת. אני בעצם, זה היה מספר רץ.

ש. המספרים.

ת. זה היה פשוט אני קבעתי או אני קיבלתי מיואל את המספר. זה משתנה. הלכתי לפי הא' ב'. יש לקאש קארד ויש לשני, אחד היה לפי אותיות ואחד היה לפי מספרים. אם היתה בעיה או תקלה יכולנו לעשות מעקב אחרי זה, לפי מספר סדרה.

לאחר הפסקה:

המשך:

ש. מפנה ת/235, ברקוד 1700. האם אתה מזהה את המסמך הזה.

ת. כן. אני מזהה אותו. מדובר על תעודת משלוח מחברת בארי אלי, אספקה של כרטיסי גירוד.

ש. מי שילם לדפוס בארי עבור הדפסת הכרטיסים.

ת. אני. אני שילמתי באמצעות אלרקו בין לאומי.

ש.מפנה לת/236 ות/234, מה המסמכים האלה.

ת. לגבי ת/236, חשבוניות מחברת בארי עבור אלרקו בין לאומי עבור כרטיסי גירוד.

ת. לגבי ת/234, זה אותו דבר.

ש. מפנה לת/238, ברקוד 1705, עמ' 72 – 79 ועמ' 73. במייל הזה מופיעה חברה בשם קרדיט קארד וי סי גיברלטר. השם שלה מופיע גם בת/234, מה זה החברה הזאת.

ת. היא שואלת אם להוציא את החשבונית לשם חברת קרדיט קארד וי סי גיברלטר ולהוציא את פרטי החשבון בפועל לחברת אלרקו בין לאומי והשאלה השניה שלה האם לספק את הכרטיסים למשרד שלי ברעננה.

ש. מאיפה השם הזה קרדיט קארד וי סי גיברלטר.

ת. קיבלתי את זה מרוני אפשטיין.

ש. מה הקשר שלך לחברה הזאת.

ת. אין לי שום קשר לזה. אני פשוט הדפסתי כרטיסים עבור רוני בהתאם לדרישות שלו.

ש. אתה יודע מה זה הוי סי שמופיע שם.

ת. בזמנו לא ידעתי. עכשיו אני יודע שזה ויקטור צ'נדלר.

ש. מפנה לת/1920- 1922, אתה יכול לזהות את המסמכים האלה, מי חתום עליהם.

ת. צילומים של פנקסי צ'קים שהוצאתי לטובת בארי דיגיטל עבור אספקה של כרטיסי גירוד.

ב"כ הנאשם:

נסכים להגשת הצילומים.

המשך:

ש. מי זאת חברת דיגיטל פרינט, דיגיטל גרופ.

ת. זה אותה חברה בשינוי שם.

ש. באיזה אופן נחקרת במשטרה.

ת. לא הבנתי את השאלה.

ש. נחקרת באזהרה.

ת. כן. על התעסקות בהימורים.

ש. באיזה שלב מצוי ההליך כנגדך.

ב"כ הנאשם:

מתנגד להגשת הכרעת הדין וגזר הדין. מה זה רלוונטי, הוא הודה והורשע, אין לזה שום משקל ראייתי.

זאת לא הודעת חוץ, יש פסיקה ברורה לזה שנאשם הודה, אין מחלוקת הוא יעיד על כל הדברים במשטרה, האם זה מחייב את בית המשפט, יש לזה תוקף ראייתי, הוא מודה בכל מיני דברים שאין לו שום מושג כי לא רצה לריב איתם והעונש היה מוסכם, אין לזה שום ערך ראייתי, זאת לא הודעת חוץ. אם זה מוגש לצורך הודעת חוץ מתנגד.

ב"כ המאשימה:

מדובר על כתב אישום, כתב האישום הזה נמצא בפני בית משפט זה. מדובר בנאשם שהודה והורשע. יש חשיבות שיהיה בפני בית המשפט הודאת הנאשם בכללותה . העד מאשר את זה. הדבר רלוונטי ומשפיע על משקל העדות של העד. לכן אנו מבקשים להגיש את הכרעת הדין ואת גזר הדין.

ב"כ הנאשם:

הנימוק ישנה חשיבות זה לא נימוק. זה כמו להגיד אני מתנגד נמרצות או נמרצות מאוד. השאלה מה החשיבות. ולהגיד שהכרעת הדין וגזר הדין יש לו משקל על העדות שלו, מותב אחר לא יכול לחייב את בית המשפט לגבי משקל העדות, מה שחברתי רוצה לעשות זה ליצור תחושה מוקדמת. מדובר בתיק שהוא תיק תקדימי מבחינת הסוג הזה של העניין. המחסום הראשון בהגשת ראיות היא עניין של רלוונטיות, כשאין רלוונטיות לא מגישים מסמכים. בית משפט זה לא מחסן, בית המשפט צריך לקבוע לפי הוכחות, למה יש חשיבות, סתם רוצים לזרוק לבית המשפט ולהגיד שזה הכל עניין של משקל וקבילות, אי אפשר.

<#7#>

החלטה

הואיל ומדובר בעד שהיה נאשם ביחד עם הנאשם שבפני באותו כתב אישום ומשפטו הסתיים בהודאתו, הרי שלנסיבה זו יש משקל באשר למהימנות עדותו בפני.

אינני מוצאת סיבה להתנגדות להגשה, שכן נהוג בבתי המשפט, לא אחת, ובלי שום קשר אם מדובר בתיק תקדימי אם לאו, שכאשר מדובר בשניים או יותר שותפים לכתב אישום כשאחד מהם הודה, הורשע, דינו נגזר והוא העיד כנגד שותף אחר בכתב האישום, להגיש את המסמכים המשפטיים שסיימו את עדותו וזאת על מנת שבית המשפט יוכל גם להתרשם ממהימנות עדותו כאן, אל מול הודאתו בפני מותב אחר, שהרי מהימנותו של עד זה שעומד בפני היום רלוונטית להכרעת הדין שאתן.

ההתנגדות נדחית.

<#8#>

ניתנה והודעה היום כ"ז אייר תשע"ג, 07/05/2013 במעמד הנוכחים.

איטה נחמן, שופטת

מוגש ומסומן ת/3003.

המשך:

ש. לאן העברת את כרטיסי הגירוד שקיבלת מדפוס בארי.

ת. העברתי אותם למחסן של מאיר.

ש. איפה היה המחסן הזה.

ת. בהוד השרון באחד המושבים שם.

ש. למה שימש המקום הזה שאתה קורא לו מחסן.

ת. זה היה צימר.

ב"כ הנאשם:

אין התנגדות להגשת התמלילים.

ואין צורך בהגשת השמע.

מוגש ומסומן ת/1858.

המשך:

ש. מה נושא השיחה.

ת. נושא איפה לשים שיש לי את הקרטונים של הכרטיסי גירוד. ושאני בדרך להעביר אותם למקום האיחסון שלהם בצימר של מאיר.

ש. ממי היית מקבל את התשלום עבור הכרטיסים שהדפסת.

ת. ממאיר.

ש. איך היה מתבצע התשלום.

ת. הייתי פוגש אותו. הוא בהוד השרון, הוא בזמן האחרון ברמת גן, קיבלתי את התשלום או במזומן או בצ'ק.

ש. מפנה לת/1878, על מה אתה מדבר שם עם מאיר.

ת. התקשרתי למאיר שוב פעם להודיע לו שקיבלתי משלוח ולבקש ממנו להכין צ'ק עבור הסכום הנדרש. אמרתי לו את הסכום וקבענו שאתקשר אליו בשבוע אחרי זה ולתאם איתו להיפגש ולקבל את התשלום.

ש. כמה עלה הכרטיס למי שרכש אותו ממך.

ת. תלוי או 16 סנט או 10 סנט תלוי באיזה תקופה. אני עבדתי על עמלה. אחוזים בודדים ממחיר הקניה.

ש. מפנה לת/1911 – 1916. מה המסמכים האלה.

ת. המסמכים האלה הם העתקי חשבוניות שהוצאתי לאם ויי אם עבור הדפסה ואספקה של כרטיסי גירוד.

ש. יש שם גם שמות נוספים.

ת. איפה שיש חשבוניות לא בשם אם ויי אם אז סיפקתי את הסחורה לרוני אפשטיין ישירות ורשמתי את החשבונית בהתאם לדרישות שלו.

ש. יש חשבונית אחת שלא סופקה, שסופקה למישהו אחר.

ת. חוץ מרוני אפשטיין ומאיר לא סיפקתי לאף אחד כרטיסי גירוד. את הפרטים של הבית דפוס, איפה להדפיס, זה קיבלתי בהנחיה של רוני אפשטיין.

ש. מציגה בפניך ת/1917, 1918 ו – 1919 מה המסמכים האלה.

ת. אלו פנקסי קבלה שקיבלתי תשלום מחברת אם ויי אם. עבור אספקה של כרטיסי גירוד.

ש. שכתוב ויקטור צ'נדלר וכל מיני שמות. ממי קיבלת או מי נתן לך את ההוראה לכתוב ועל פי מה כתבת את השמות האלה.

ת. כתבתי את השמות על הקבלה, על החשבונית, בהתאם לדרישות של רוני אפשטיין.

ש. איזה שימוש נעשה בכרטיסים שאתה הדפסת שתיווכת בהדפסה שלהם.

ת. השתמשו בכרטיס גירוד בתשלומים באתר קאש קארד.

ש. לצורך מה השתמשו בהם.

ת. התשלום עבור שימוש באתרים אחרים כגון סטן ג'ימס או ויקטור צ'נדלר או פורקס.

ש. הזכרת שלושה אתרים, מה עשו באתרים האלה עם הכרטיסים.

ת. סטן ג'ימס היה קאש קארד והמטרה היתה שלהם הימורים, בויקטור צ'נדלר זה גם כן הימורים, סליחה זה וי סי וליו קארד ופורקס זה השקעות במטבע חוץ.

הכרטיס ששימש בפורקס זה קיי קארד והיתה חברה שהתעסקה בשש בש. וגם השתמשו בכרטיס קיי קארד.

ש. איך היו נקבעים, אמרת שהעברת את הקודים לנעמה שתרשום בגב הכרטיס. איך היו נקבעים הקודים שעל הכרטיסים של וליו קארד ועל הכרטיסים של קאש קארד שאותם העברת לה.

ת. קאש קארד הקוד הסודי נקבע על ידי התוכנה במחשב ווליו קארד הייתי מכין את המספרים מהאתר רנדום. או אר ג'י.

ש. איך יכולת לגשת למידע שבאתר של קאש קארד.

ת. דרך סיסמא וקוד שקיבלתי מנועם אלטרוביץ'.

ש. מציגה בפניך ת/2122.

ת. זה צילום העתק של מסך של ג'י מייל ובתוכן של האי מייל זה פרטי גישה לאתר של קאש קארד.

ש. מציגה את ת/2120, מסמך שהפקת במהלך החקירה שלך, אתה יכול להסביר, אתה מזהה את המסמך הזה.

ת. כן.

ש. מי הפיק את זה.

ת. המשטרה ביחד איתי. בזמן החקירה במשטרה.

ש. מה המסמך הזה.

ת. זה רשימה של ססמאות ושמות של אנשים שיש להם גישה חלקית או כללית למערכת ניהול של קאש קארד.

ש. אתה יכול להסביר מי המשתמש והיוזר ניים אדמין.

ת. אדמין זה רוני אפשטיין.

ש. רואים שמות נוספים.

ת. יש יאיר ויואל וסטן ג'ימס.

ש. מציגה בפניך את ת/2121, מה זה המסמך הזה.

ת. כאן מדובר על ריכוז או דיווח על השקעות, הפקדות סליחה, באתר קאש קארד. הפקדות מישהו שהשאיר באתר, אדמין יוזר אדמין שזה רוני אפשטיין היה מפקיד סכום שרשום כאן 59,980 דולר למשל.

ש. איפה הוא מפקיד את זה.

ת. באתר ומעביר את הכסף לחברות שונות כמו סטן ג'ימס וויקטור צ'נדלר ופורקס וכל אלו שהשתמשו באתר קאש קארד.

ש. מה היה קורה הלאה.

ת. רנדום יוזר זה אלו שנכנסו לאתר אחרי שהם קנו את כרטיסי הגירוד, הכניסו למערכת על ידי שימוש של מספר סודי או מספר כרטיס והפקידו את הכרטיסים שלהם בתוך המערכת של קאש קארד.

ב"כ הנאשם:

העד מספר שהתקפיד שלו התמצא בתיווך בין ימינה לשמאלה. אנו מקבלים הסברים על אתר. אלה דברים שלא אמר במשטרה.

ב"כ המאשימה:

מפנה לחקירה מיום 23.6. סיימנו נגדו את ההליכים.

המשך:

ת. מתחת לחץ של רוני אפשטיין מכיוון שרצה להעביר את הדפסת הכרטיסים למאיר או לאם ויי אם, הוא ביקש ממני להעביר מידע ממנו לנועם ואז יש הרבה אי מיילים ושיחות שהבאתי את הדרישות של רוני אפשטיין לנועם.

ש. מה היה התפקיד של נועם.

ת. מתכנן של אתר האינטרנט.

ש. איזה אתר.

ת. קאש קארד. שימושו להפקדת כרטיסי גירוד.

ש. איך נעשה הליך התיקוף של הקוד בכרטיס. שאפשר יהיה להשתמש בו מול חברת ההימורים. מי היה מטפל בזה.

ת. אחרי שקיבלתי, אחרי שהכנתי את הקודים בכרטיסי ווליו קארד הייתי שולח העתק לנועם להדפסה, גם העתק ליואל ומה הוא עשה איתם אני לא יודע, אבל זאת היתה ההנחיה.

ש. אתה זוכר מה היה היקף ההזמנות של קיי קארד.

ת. לא. לא בעל פה.

ש. יחסית לווליו קארד ולקאש קארד.

ת. רוב הכרטיסים היו לקאש קארד.

ש. אני רוצה לרענן את זכרונך הודעה מיום 22.6, שורה 144.

ת. אמרתי שאפשר לבדוק בדיוק את היקף המכירות של קיי קארד. כי מאה אחוז מההזמנות שקיי קארד ווליו קארד עברו דרך בארי. פעם בחודש היו מקבלים הזמנה, אני יכול לפתוח אצל בארי הזמנה של קיי קארד היה מאוד חלש של 3000 כרטיסים בערך, ורוב הכרטיסים היו ווליו קארד.

ש. אז מה נכון.

ת. מה שאמרתי אז. הזכרון היום לא מה שהיה אז.

ש. ידוע לך מי זאת חברת אם ויי אם.

ת. על פי הבנתי היא היתה חברה של מאיר, הבנתי שאם ויי אם זה משה יואל ומאיר. אם רוני אפשטיין היה מעורב באותה חברה כבעלים אני לא יודע.

ש. אתה יודע איפה היו המשרדים של חברת אם ויי אם.

ת. לא בדיוק. בזמנו כתבתי חשבוניות לאם ויי אם ברחוב סוקולוב בפתח תקווה. אחר כך הייתי נפגש עם מאיר ליד הבורסה ליהלומים ברמת גן. לא ביקרתי במשרדים עצמם.

ש. מפנה לת/1879, תמליל שיחה מיום 17.6.

ת. כאן יש שיחה ביני לרוני, רוני טלפן אלי בנוכחות מאיר ומסביר לי שיש בעיה בהפקדת הכרטיסים באתר קאש קארד שהלקוחות אלה שקנו את הכרטיסים מסתבכים בהפקדת הכרטיסים באתר האינטרנט של קאש קארד.

ש. מי זה נועם שאתם מדברים עליו.

ת. נועם זה נועם אלטרוביץ'. דוגמא של מסר שהוא מעביר לי שאני צריך להעביר לנועם.

ש. ת/1880 מיום 17.6.

ת. כאן יש שיחה שאני התקשרתי לנועם על מנת להסביר לו על הבעיה שרוני הסביר לי קודם בשיחה שלו איתי.

ש. מפנה לעמ' 1 ש' 5 אתה אומר לנועם קיבלתי טלפון עכשיו מהחבר'ה ונועם שואל אותך איזה מהם. על מי אתם מדברים. למי אתה מתכוון.

ת. החבר'ה זה קבוצה של אם ויי אם ורוני בקשר לכרטיסים ואז הוא שואל איזה ואני אומר רוני אפשטיין עם עוד אחד.

ש. אתה מדבר על נושא ההתרעה במייל, מאשר שהפקידו כסף, על מה מדובר.

ת. היתה בעיה של אנשים שרוצים להפקיד שני כרטיסים לאותו אתר.

ש. שאתה אומר אותו אתר למה אתה מתכוון.

ת. לקאש קארד אבל אותו לקוח, שני כרטיסים של סטן ג'ימס. והמערכת אישרה רק הפקדה של כרטיס אחד בבת אחת, אז הם היו צריכים להיכנס פעם שניה למערכת.

ש. בהמשך אתה אומר "לזלי לא משנה אני לא יודע מה הם עושים, אני לא יודע, יש איזה משהו לפי דעתי רוני באמצע והחבר'ה מנסים להפעיל לחץ עליו ועושים לו הרבה שטויות... הם רוצים להוציא אותו מהתמונה לפי דעתי..." שאתה מדבר על רוני באמצע והחברה מנסים להפעיל לחץ עליו ורוצים להוציא אותו מהתמונה.

ת. כן. היתה הרגשה שרוני עובד תחת לחץ כי מאיר ויואל ואחרים ומשה בתוך המערכת הם היו מתקשרים אליו ומבקשים ממנו שינויים של המערכת כל יומיים שלוש, המערכת הכוונה האתר של קאש קארד. והם ביקשו קודים ללא כרטיסים. אז אפשר להשתמש בטלפון. אני התנגדתי מכיוון שהרווחתי רק מהדפסת כרטיסים.

ש. בהמשך אתה אומר לפי דעתי אין לו כוח יותר עם החבר'ה בארץ הוא מקבל תגמולים מחול וזה מספיק לו.

ת. הבנתי שרוני היה נציג בארץ של סטן ג'ימס ושל ויקטור צ'נדלר.

ש. שאתה אומר תשמע לפי דעתי אין לו כוח יותר עם החברה בארץ. על מי אתה מדבר.

ת. החברה זה מאיר וכל החברים שלו.

ש. שאתה אומר שהוא מקבל תגמולים ממי הוא מקבל.

ת. הוא מקבל מסטן ג'ימס וויקטור צ'נדלר.

ש. ת/1882, מה נושא השיחה.

ת. אני מדבר עם נועם. נושא השיחה רוני ביקש לארגן פגישה בקניון רננים.

ש. פגישה בין כל הכוחות כתוב.

ת. כן. הכוונה היתה מאיר ורוני ונועם ואני. אני לא יודע מי עוד היה מוזמן.

ש.מה הבעיה שעליה מדובר בשיחה. עמ' 1 שורה ארוכה

ת. כאן לוחצים על הכפתור על מנת לקבל אישור שבוצעה ההפקדה. הם זה האנשים שמפקידים את הכרטיסים באתר קאש קארד.

ש. על מה אתה מדבר בשורה הזאת.

ת. מדובר על בעיה של הפעלת האתר של קאש קארד. וכושר הבנה בדיוק מה הבעיה והבאנו את נועם שיכול להביא פתרון לבעיה של התפקוד של האתר.

ש. כשאתה מדבר על רוני עמ' 2 ש' 12, למי הכוונה.

ת. רוני זה רוני אפשטיין.

ש. אחר כך בהמשך אתה כותב הודעות שגיאה עם האס ג'י.

ת. סטן ג'ימס.

ש. לקוחות שמדובר שם מה הכוונה.

ת. לקוחות זה אלו שמפקידים כרטיסי גירוד באתר קאש קארד.

ש. אתם מדברים על האי מייל וכותבים מספר אי מייל לצורך הפקדה... על מה מדובר.

ת. בהפקדת כרטיסי גירוד התבקשו המפקידים לרשום את פרטי האי מייל שלהם לשתי מטרות, א' לקבל אישור הפקדה, קונפורמיישן, והשניה לבנות דאטה בייס, מאגר מידע.

ש. שאתה אומר התיקונים שזאתי כתבה. מי זאת זאתי. ש' 29 – 35.

ת. אני חושב שזאת היתה מישהי מויקטור צ'נדלר.

ש. אתה מכיר מישהו בשם משה דרעי.

ת. כן.

ש. מה ההכרות שלך איתו.

ת. נפגשתי איתו ביחד עם אנשים אחרים.

ש. מי זה אנשים אחרים.

ת. מאיר ורוני ועוד אנשים שאני לא זוכר. במרכז מסחרי בהוד השרון, ליד "עד 120". ובהמשך פעם אחת לפחות אצל רוני בערב אחד, עם השגריר האירי וכל מיני חברים בגג של רוני אפשטיין.

ש. מעבר לזה. היתה לך תקשורת איתו.

ת. לא. משה היה אחד הסיבות שרציתי להתרחק מהקבוצה.

ש. תסביר.

ת. לא הסתדרתי עם הסגנון התנהגות שלו.

ש. ת/1877 עם מי אתה משוחח פה.

ת. אני עונה לטלפון מנועם.

ש. על מה אתם מדברים.

ת. שהוא קיבל הודעה מאלינור של ויקטור צ'נדלר שרוצים לייעל את התפקוד של המערכת של קאש קארד.

ש. מה זאת אומרת לחץ של הרבה משתמשים בגלל המונדיאל.

ת. היו המון אנשים שהפקידו כרטיסים בגלל המונדיאל, הכדורגל.

ש. אחר כך אתם מדברים לייעל את המערכת על הצד שלנו, להזיז את האוטומציה, זה מפריע, יותר מידי אינפורמציה, מי זה רוני.

ת. רוני זה רוני אפשטיין. שינויים במערכת הפעלה שעומדת מאחורי אתר האינטרנט של קאש קארד.

ש. ת/1881, עם מי אתה משוחח ועל מה.

ת. אז אני התקשרתי לנועם, שוב מדובר על פגישה, שוב פעם בעיות של הדוחות של הכרטיסים באתר קאש קארד.

ש. מי זה רוני.

ת. רוני אפשטיין.

ש. על מה מדובר.

ת. מישהו הפקיד כרטיס גירוד באתר האינטרנט של קאש קארד וזה לא הופיע בדוח דיווח על ההפקדות. זה לא יורד מהסכום.

ש. מי זה "הם כתבו לי באי מייל בקשר לרוני".

ת. אני לא יודע. זה יכול להיות אן סטן ג'ימס או ויקטור צ'נדלר.

ש. היו לך או לא היו לך עסקים שקשורים לכרטיסי גירוד בדרום אפריקה.

ת. היתה התעניינות של רוני להרחיב את העסקים שלו לדרום אפריקה. ועקב כך ביקשתי הצעות מחירים על כרטיסי גירוד ואספקה לדרום אפריקה מחברת בארי.

ש. מפנה לת/237, עמ' 44, ברקוד 1702. מה זה המייל הזה שנעמה שולחת לך.

ת. היא כתבה שהיא עדיין מחכה לעלות של המשלוח עבור כרטיסי גירוד בדרום אפריקה, כי חיפשתי מחיר סי איי אפ כולל הובלה.

ש. מה בעצם היא נותנת לך.

ת. היא כתבה שב – 2009 קנינו 250,000 כרטיסים. הם הדפיסו ואני קניתי אז אני סיפקתי כרטיסי גירוד.

ש. על איזה כרטיסים מדובר.

ת. כרטיסי גירוד של קאש קארד וליו קארד וקיי קארד.

ש. על בסיס זה היא נותנת לך הצעת מחיר.

ת. הצעת המחיר מבוססת על 500,000 כרטיסים בשנה עם אספקה לדרום אפריקה.

ש. מה קרה עם זה.

ת. זה לא יצא לפועל, לפי מה שהבנתי.

ש. אתה סיפקת את הכרטיסים הנוספים.

ת. לא כי רוני אפשטיין התחיל לדבר על נושא של מערכת שעובדת על הטלפון מכיוון שאני הרווחתי רק מכרטיסי הגירוד לא התענייתי יותר.

ש. מי זה לז רוזנברג.

ת. לז רוזנברג זה שם של רוני אפשטיין.

ש. אתה יכול לפרט.

ת. יום אחד קיבלתי אימייל עם שם של לז רוזנברג וזה היה מרוני אפשטיין. התקשרתי אליו ושאלתי מה זה לז רוזנברג והוא אמר שהוא חיפש איזה שם מוסתר ובא לו בראש לכתוב לז רוזנברג. אני התעצבנתי כי זה נראה כאילו שזה בא ממני ובחיים לא הייתי לז רוזנברג ולא הייתי מעורב בעסקים שלו.

ש. באיזה ענין המייל שקיבלת מאפשטיין.

ת. בנושא של קש קארד או ווליו קארד או כרטיסי גירוד כלליים.

ש. מפנה לת/2122 המייל שיש בו את הססמאות של קש קארד, אתה יכול להסביר מה זה השמות האלה.

ת. בצד שמאל למטה רשום שם כל אלו ששלחו או היו רשומים על אימליים שנכנסו לאימייל הזו, אופיס 1 שזה הכתובת שלי.

ש. לאיזה צורך היא שמשה.

ת. כתובת נוספת כשאני רציתי לכתוב למישהו כללי. באופן עקרוני השתמשתי בו רק לעבודה עם רוני אפשטיין או נעמה.

ש. מה זה השמות האלה שמופיעים למטה.

ת. לז רוזנברג זה שם של רוני אפשטיין, מאיר זה מאיר לא יודע את שם המשפחה. R אני לא יודע. לא מכיר את אי,ג'י או ג'י. מאיר 10 קיבלתי ממנו כמה אימליים בהקשר כרטיסי גירוד. נועם אלטרוביץ, יואל ונועם אלטרוביץ שוב פעם בעברית.

כולם בנושא כרטיסי גירוד, חייב להיות בנושא כרטיסי גירוד. בזמנו מערכת ג'ימיל היה מוסיף כל מיני רישומים באימליים מהזכרון ואז הם מופיעים בצד שמאל.

ש. מפנה שוב לת/2121 מה זה השורה שמופיעה למטה מודגש בשחור.

ת. אלו סכומים סופיים זאת אומרת הצטברות הסכומים שמופיעים ברשימה מעליהם.

חקירה נגדית:

ש. מול מי עבדת במהלך העבודה שלך. עבדת מול יואל.

ת. קיבלתי הזמנות מיואל אבל עבדתי עם רוני שנתן לי את ההנחיות.

ש. את רוני פגשת, אתה מכיר אותו הרבה מאוד שנים.

ת. אני מכיר אותו הרבה שנים.

ש. עם מאיר גם עבדת.

ת. אני סיפקתי סחורה למאיר וקיבלתי ממנו תשלום.

ש. פגשת אותו במציאות.

ת. כן.

ש. אתה גם אמרת בחקירה הראשית שאתה מכיר את משה.

ת. כן.

ש. ושאתה יודע ששם משפחתו זה דרעי, איך אתה יודע את זה.

ת. ידעתי רק אחרי שראיתי את כתב האישום ואני הכרתי אותו רק בשם משה, לא הכרתי את שם המשפחה של אף אחד מהקבוצה חוץ מרוני אפשטיין.

ש. קיבלתי מיילים ממשה.

ת. לא.

ש. אתה במשטרה מסרת שפגעת את משה רק פעם אחת.

ת. כן.

ש. עכשיו אתה אומר בחקירה שפגשת אותו פעמיים.

ת. כן.

ש. תסביר מאיפה הפגישה השניה, למה לא זכרת א ותה במשטרה.

ת. כי רק אחר כך נזכרתי. לא פגשתי בעצם ראיתי אותו במסיבה של רוני בגג.

ש. כמה אנשים היו במסיבה.

ת. 20-30 אנשים.

ש. אתה חושב שראית א ותו מסתובב שם, לא דיברתי איתו.

ת. לא.

ש. בפגישה הראשונה נפגשת איתו.

ת. כן. היתה קבוצה שישבו בשולחנות במרכז המסחרי.

ש. מי נכלל בקבוצה.

ת. רוני, מאיר, משה ועוד שני אנשים, לא זוכר את האנשים, לא זוכר את שמם.

ש. האם שוחחת עם משה.

ת. יכול להיות. לא חושב.

ש. אתה לא חושב ששוחחת איתו.

ת. לא זוכר זה היה מזמן.

ש. למה אמרת שאתה לא מעונין להיות איתו בקשר אם לא שוחחת איתו.

ת. כי אני עובד עם חברות מכובדות, כל העסק שלי עם חברות מכובדות ואני מכיר את ההגבלות שלי, לא יכול לעבוד עם אנשים שלא שקטים ממוחשבים ומקצוענים.

ש. אמרת שלא שוחחת עם משה.

ת. נכון.

ש. איך אתה יודע שהוא לא מסודר ולא שקט.

ת. מכיוון שהוא עשה בלאגן בפגישה, צעקות והצקות ולא מתאים לי.

ש. במהלך החקירה הפנת בכמה מקומות ואמרת את השם של משה שקשור לחברת, אם,ויי,אם.

ת. נכון כי הוא ישב ביחד עם הקבוצה שבזמנו נפגשנו במרכז מסחרי כשרוני אפשטיין הביא אותי אליהם להסביר שאני אקח את הנושא של הדפסת הכרטיסים.

ש. מפגישה אחת שמשה היה נוכח בה לא שוחחת איתו נכון.

ת. כן.

ש. מכאן אתה מסיק שהוא שייך לחברת אם,ויי, אם.

ת. לא שהוא שייך לאם,ויי, אם אלא שהוא שייך לקבוצה שניהלו את הנושא של הכרטיסים. אם,ויי, אם לא היה קיים לפי זכרוני באותה תקופה.

ש. בחקירה ראשית אמרת שחלק מאם,ויי,אם היה משה עכשיו אתה אומר שלא.

ת. אני אומר שלפי מה שאני יודע הוא היה שייך לאם,ויי,אם כי הוא היה בקבוצה של אנשים שהפעילו את המערכת של הכרטיסים. מה תפקידו והמעמד שלו בחברת אם,ויי,אם אין לי שום מידע.

ש. תשובה אחת קודם לכן אמרת עכשיו שהוא לא שייך לאם,ויי,אם הוא שייך לקבוצת האנשים שאיתם נפגשת, נכון.

ת. לא טענתי שהוא לא שייך לאם,ויי,אם אמרתי שאני לא יודע אם הוא שייך לאם,ויי,אם. זה נכון שאני הכרתי אותו כאחד ממפעילי המערכת של כרטיסי גירוד.

ש. המסקנה שלך שהוא חלק ממפעילי המערכת התבססה על זה שהוא היה נוכח בפגישה אחת.

ת. שאני פגשתי אותו פעם אחת. כן.

ש. אתה יודע מה היה התפקיד שלו.

ת. לא.

ש. איך אתה יודע שהוא חלק ממערך הפצת כרטיסים.

ת. כי בפגישה הזאת הוא עמד והשתתף בפגישה על הרעיון של כרטיסי גירוד. הוא דיבר על נושאים שהוא חשב על הרעיון קודם וגם הוא התחיל לדבר על נושא של הנפקה בבורסה ואפשר לעשות מליונים מזה.

ש. הנפקה בבורסה זה קשור לכרטיסים.

ת. כן.

ש. איך זה קשור לכרטיסים.

ת. אין לי מושג. זה מה שאני שמעתי שהם התחילו לדבר על כרטיסים, אני התרחקתי ואמרתי שזה לא מעניין אותי.

ש. אתה מדבר על המסיבה בגג של רוני אפשטיין, היתה שם פגישה עם שגרירי אירי.

ת. כן.

ש. תאשר שלא היתה פגישה של משה עם השגרירי האירי ואיתך.

ת. לא. היו שם שלושים איש אם לא יותר. אמרנו היי לכל מיני אנשים שם וזה כל הסיפור שקרה. אני התרכזתי בחברים שאני הכרתי.

ש. אתה יכול לאשר לי שכל הפעילות שלך, לצורך הענין בהזמנת הכרטיסים, הגורמים מולם עבדת היו יואל, רוני ומאיר.

ת. כן. לא היה לי שום קשר עם אף אחד אחר בקשר לעבודה עם הכרטיסים.

ש. בחקירה ראשית מפנה לת/1882 אתה אומר "רוצים לארגן פגישה בין כל הכוחות" ואתה אומר שזה מאיר, רוני, אתה ונועם". משה לא היה.

ת. לא הזכרתי את שמו. אני חייב להגיד שהיתה תקופה שביקשתי ממאיר שאם נפגשים לא רציתי שמשה ישתתף בפגישה כי הוא עשה בלאגן בכל פגישה כמו שרואים עכשיו.

ש. אתה מדבר על בלאגן בפגישה אחת.

ת. לא. בלאגן בכל פגישה. אבחנתי את זה בעיקר בפגישה אחת. היתה פגישה אחת וכשנפגשתי עם מאיר רוני ואחרים ביקשתי לא לראות את משה יותר. אין לי שום הוכחה שהיו מביאים את משה אבל ביקשתי לא לראות את משה.

ש. בת/2120 שמראה את הססמאות, למעשה מדובר כך אמרת בחקירה באנשים שיש להם גישה עם ססמאות לאתר של קש קארד.

ת. נכון.

ש. איך אתה יודע על היכולת הזו להיכנס ולהוציא את הפלט הזה. אתה עזרת לחוקר להוציא את הדף הזה.

ת. כן.

ש. לך גם היתה גישה לאתר.

ת. כן. הבאתי את הקודים איך שנכנסתי לאתר כבר רואים את הססמאות.

ש. מי אתה ברשימה הזו.

ת. האמת אני לא יודע. סיסטם אדמין 2.

ש. איך אתה יודע את זה.

ת. לפי הקודים שרשומים על האימייל בת/2122..

ש. אתה יכול לאשר לי שלמשה אין גישה לאתר של קש קארד.

ת. למיטב ידעתי לא היה לו גישה.

ש. בחקירה דיברת שפתחת מייל של אדם פקטיבי ששמו אלי שורש.

ת. כן.

ש. מול מי עבדת עם המייל הזה.

ת. עם נעמה.

ש. נעמה מבארי.

ת. כן.

ש. מול נועם.

ת. לא חושב. יכול להיות. זאת לא היתה הכוונה של כתובת האימייל הזאת.

ש. מול רוני מן הסתם הוא מכיר אותך ונפגשת איתו במציאות ועבדת מולו לפי השם שלך.

ת. נכון.

ש. לגבי מאיר גם אותו פגשת במציאות גם מולו לא עבדת עם המייל של אלי שורש.

ת. לא.

ש. מול יואל גם.

ת. לא.

ש. אתה אומר שפתחת מייל בשם אלי שורש כדי להרחיק את עצמך מהאנשים כי פחדת, זה מה שאמרת בחקירה.

ת. כן.

ש. אני לא מבינה איך זה מסתדר כשבעצם עבדת עם המייל הזה והיחידה שחשבה שקיים בן אדם שקוראים לו אלי שורש היא נעמה טויטו שממנה פחדת.

ת. לא.

ש. אתה מוכן לתת הסבר מדוע אתה אומר שפחדת, גם במשטרה וגם עכשיו אתה אומר שפחדת.

ת. הכתובת של אלי שורש לא השתמשתי בו הרבה כי בסוף הדבר הזה היה סיבוך לא רציונלי. כמעט הפסקתי להשתמש בו כפי שרואים באימייל. השתמשתי בו פעם או פעמיים עם אימיילים לנעמה בעצם להסתיר טעויות שעשיתי בדוחות מול נעמה.

ש. מדוע לא סיפרת את הסיבה לפתיחה של המייל של אלי שורש לא במשטרה ולא בחקירה שלך עכשיו.

ת. כי רק כשאני עובר על המסמכים אני זוכר את הדבר הזה. רק עכשיו אני זוכר נושאים נוספים.

ש. אתה יכול להסכים איתי שהסיבה שמסרת במשטרה וגם בחקירה עכשיו שפחדת מאנשים שעבדת מולם בהפצת הכרטיסים לא יכולה להיות סיבה הגיונית כי לא עבדת עם המייל של אלי שורש מולם.

ת. לא היה קשר בין אלי שורש והפחד לעבוד עם הקבוצה באופן ישיר. פחדתי וסגרתי הסכם אז שאני עובד רק עם יואל ולא עם אף אחד אחר.

ש. זה לא קשור למה ששאלתי. אתה מאשר שהסיבה למייל של אלי שורש זה לא כי פחדת מהמעורבים.

ת. זו היתה מטרה ראשונה אבל בפועל זה לא הלך.

ש. מה היתה המטרה הראשונה.

ת. לשמור על מרחק מאנשים.

ש. מרחק בין אנשים שנפגשת איתם במציאות.

ת. כן.

ש. אני לא מבינה.

ת. אמרתי שזה לא הגיוני. זה מקובל בעסקים להשתמש בשמות נוספים.

ש. אני לא יודעת מה מקובל או לא. אני רק מדברת על המקרה הזה. אתה נפגש עם עוד שנים מבין השלושה שאתה עובד איתם שזה רוני ומאיר, הם יודעים לקשר בין השם לזלי רוז לפנים שלך, זאת אומרת אם לפתע תעבוד מולם עם שם פיקטיבי זה לא ירחיק אותך מהם.

ת. זו היתה הכוונה הראשונה. בגלל זה בפועל לא השתמשתי בשם אלי שמש מול האנשים שהזמינו את הכרטיסים.

ש. מה זאת אומרת היתה כוונה ראשונה, את רוני אתה מכיר מ – 1982.

ת. לא.

ש. 84.

ת. אולי. יכול להיות.

ש. הכוונה הראשונה שאתה מדבר עליה זה לפני שהכרת את רוני.

ת. לא היתה לי שום בעיה מול רוני. הבנתי שהוא בזמנו היה בסדר.

ש. אתה עדיין לא נותן הסבר הגיוני מה זה כוונה ראשונה.

ת. כוונה ראשונה היתה שרציתי להתרחק מהקבוצה בסוף מכיוון שעבדתי עם מאיר ורוני וקצת עם יואל החלטתי להמשיך עם לז רוז וכבר גיליתי את זה אז אין טעם לשנות את זה.

ש. אבל מעולם אתה אומר שלא הצגת את עצמך כאלי שורש מולם.

ת. נכון.

ש. זו היתה מחשבה בראש.

ת. כן.

ש. לגבי העבודה שלך מול נעמה, איך הגעת לנעמה.

ת. רוני אפשטיין לקח אותי למפעל בארי בטירת הכרמל והראה לי את המקום ואמר לי שמשם מזמינים את הכרטיסים ואז התחלתי לעבוד עם בארי בהזמנת כרטיסים. בהתחלה היה בחור בשם מנו, שם משפחה מנו, ואחר כך נעמה החליפה אותו באותו תפקיד.

ש. מה היתה הגדרת התפקיד של נעמה, איך הציגו לך אותה.

ת. מנהלת שיווק. של בארי.

ש. האם הכרת את הבעלים של בארי.

ת. לא. ראיתי את אלו שהעמיסו את הקרטונים על הרכב כי בהתחלה הייתי נוסע לשם והם היו מעמיסים את הקרטונים על הרכב.

ש. כל העבודה שלך מול בארי היתה מול נעמה.

ת. כן.

ש. נעמה לא היתה צריכה לאשר את ההזמנות מול הבוסים שלה.

ת. אני לא יודע מה התפקיד שלה, מה אחריות התפקיד שלה. אני לקחתי את העברת ההזמנה לבארי כשהם כבר סיפקו לפחות פעם אחת, אני לא התחלתי.

ש. האם מהקשר שלך עם נעמה היו פעמים שהבנת שהיא צריכה לפנות לגורם נוסף בתוך בארי.

ת. רק בנושא של שאלות טכניות.

ש. מה הכוונה.

ת. עיצוב העמוד של דוח אקסל.

ש. למי היא פנתה.

ת. לאיש הטכני במפעל לשאול אם אפשר לקלוט את זה במערכת. אני מבין שהם קלטו את הדוח אקסל באופן אוטומטי בתוך המערכת, לא הקלדה שורה שורה. זה נכנס למערכת שלהם.

ש. נעמה למעשה התכתבה רק איתך בקשר לכרטיסים.

ת. לפי מה שידוע לי כן.

ש. מייל מתאריך 6.12.07, ת/238 עמ' 67. רשום פה.

ת. כן.

ש. אתה בעצם מבקש ממנה שתשלח רק אליך.

ת. כן.

ש. למי עוד היא שלחה.

ת. לאף אחד אחר.

ש. אז למה כתבת לה את זה.

ת. לשלוח לאלי שורש.

ש. אלי שורש ואתה זה אותו בן אדם.

ת. כן. בזמנו רציתי להראות שיש לי בוס, זה עזר לי להפעיל לחץ על המערכת של בארי. נעמה רצתה לעזור לי ואז יותר קל לי להראות שאני תחת לחץ.

ש. נעמה רצתה לעזור לי למי זה לי.

ת. לי.

ש. אבל זה אלי שורש.

ת. היא חשבה שאלי שורש מנהל שלי. זה עזר לי להאיץ את ההזמנות.

ש. מה עזר לך להאיץ את ההזמנות שהיא פנתה גם אליך וגם לאלי שורש.

ת. לא. לא יודע למה רשמתי את זה שביקשתי שישלחו רק אלי. לאלי שורש. אולי זה עשה את העבודה יותר מעניין.

ש. באיזה מובן.

ת. חלק קטן מהעסק שלי פשוט להביא הזמנות ממקום למקום.

ש. בת/238 עמ' 42, זה בעצם מייל ששלחת לנועם. למה נעמה מכותבת כאן.

ת. אין לי מושג.

ש. אבל אתה יכול לאשר לי שבעצם העברת את המייל לנועם עם העתק לנעמה.

ת. לא. לא כתוב נועם. זה נשלח ליו קיי אופיס. שלחתי גם מאלי שורש לנועם, זה חדש לי.

ש. זה לא פעם ראשונה שאתה רואה את העמוד הזה.

ת. טוב. אבל ראיתי רק חלק תחתון, לא שמתי לב לחלק עליון.

ש. אתה העברת את המייל בשרשור ליו קיי אופיס 1, למעשה נעמה קיבלה העתק והיא רואה את המייל ששלחת לנועם.

ת. נכון.

ש. נעמה למעשה מבינה מי זה וי סי ומי זה אס ג'י. נכון.

ת. וי סי בטוח שכן כי זה היה אחד מהקודים על הכרטיס אבל אס ג'י אני לא יודע.

ש. תסכים איתי שהיא רואה את המייל הזה.

ת. כן.

ש. ת/238 עמ' 73.

ת. זה מנעמה אלי.

ש. למעשה פה אתה מבקש כך גם אמרת בחקירה הראשית שתרשום על החשבונית את חברת קרדיט קארד וי סי באתר...

ב"כ המאשימה:

את מטעה אותו. זה שרשור של מיילים.

ב"כ הנאשם:

אני מתרגמת מאנגלית לעברית.

ב"כ המאשימה:

את אומרת שהוא כתב.

ב"כ הנאשם:

אולי התבלבתי, אמרתי שהוא אמר בחקירה.

חקירה נגדית:

ש. נעמה שואלת אותך אם להוציא את החשבונית לקרדיט קארד וי סי גיברלטר כמו בפעם הקודמת עם הפרטים של אלרקו. נכון.

ת. כן. לפי דעתי קרדיט קארד זה חברה בריטית. לא הייתי מסכים לקבל כזאת חשבונית, צריך להיות כתוב אלרקו. לפי דעתי קרדיט קארד היא חברה בריטית.

ש. כנראה שקיבלת חשבונית כזאת לפי דברי נעמה.

ת. אני לא מבין את הנקודה מי זה קרדיט קארד וי סי. אבל לא קיבלתי, בשום פנים ואופן לא הייתי מקבל.

ש. היא ממציאה במייל הזה.

ת. זה לא הגיוני.

ש. אז מאיפה היא מכירה את השם הזה. אם היא לא הוציאה כבר חשבונית על השם הזה.

ת. היא לא הוציאה חשבונית, לפי דעתי זה רק לפי הגדרה של סוג של כרטיסים.

ש. בחקירה הראשית אמרת שהשם הזה קיבלת אותו מרוני אפשטיין.

ת. כן. כל השמות קיבלתי מרוני אפשטיין.

ש. עכשיו אתה אומר שאין סיכוי שקיבלת חשבונית על שם כזה.

ת. אני לא קיבלתי חשבונית על שם כזה כי אין לי שום קשר לחברת קרדיט קארד.

ש. נתת הסבר בחקירה הראשית, ת/1917 גם לשאלת בית המשפט.

ב"כ המאשימה:

הוא נשאל על ת/234 בקשר לאי מייל הזה. לא על מה שאת מפנה אותו.

ב"כ הנאשם:

הוא נתן הסבר, זה השם שנתתי מרוני אפשטיין.

גם לגבי ת/238 זה ההסבר שהוא נתן.

ת. את כל השמות של החברה שקיבלתי קיבלתי כולם מרוני אפשטיין.

ש. רוני אפשטיין ביקש לרשום על החשבוניות.

ת. חשבוניות שלי לא שלה.

ש. עכשיו אתה אומר שבכלל לא יצאו חשבוניות כאלה.

ת. את שואלת על משהו שקרה ב – 2007. בגלל זה אני... היו כמה חשבוניות שאני הוצאתי בשמות שונים כמו וסט גרופ הולדינגס שקיבלתי את השמות שלהם מרוני אפשטיין ובזמנו סיפקתי חלק מהסחורה גם לבית של רוני אפשטיין. כל שם בחברה שונה שכתבתי אני לא זוכר היום זה היה חלק קטן מהעסק ובזמנו הוצאתי.

ב"כ המאשימה:

מטעים את העד. זה רשום במפורש על חשבוניות. הוא נשאל בחקירה הראשית על דבר אחר לגמרי. חברתי מטעה אותו ואומרת שזה לא יכול להיות. הוא נשאל בחקירה הראשית על ת/234 ועכשיו את אומרת דברים אחרים. את אומרת לו אין דבר כזה, תציגי לו את החשבוניות ותראי לו שיש דבר כזה.

ש. נעמה שאלה אותך האם להוציא שוב חשבונית כמו הפעם הקודמת נכון.

ב"כ המאשימה:

נעמה לא מוציאה את החשבוניות שלו, היא מוציאה את החשבוניות של בארי.

ש. נעמה שאלה אותך וזה בתרגום חופשי מאנגלית האם להוציא שוב חשבונית על קרדיט קארד וי סי גילברלטר לפרטים של אלרקו ברעננה.

ת. אני כבר הסברתי את זה לפי מה שאני מבין, אני לא רגיל להתנהגות כזאת ולא מגיע לי התנהגות כזאת. שבית המשפט מסביר לי את השאלה, אני משיב, נכון.

ש. זה לא פעם ראשונה, שזה כבר פעם נוספת שהיתה חשבונית שבארי הוציאו לקרדיט קארד וי סי גיברלטר לפי הכתובת של אלרקו ברעננה.

ת. זה מה שכתוב.

ש. אתה אמרת בחקירה בבית המשפט שהשם הזה קרדיט קארד וי סי גיברלטר רוני נתן לך את השם הזה.

ת. כן.

ש. ועכשיו ששאלתי אותך קודם אמרת שאין סיכוי בעולם שקיבלת חשבונית עם השם קרדיט קארד וי סי גיברלטר.

ת. נכון.

ש. איך שתי התשובות מסתדרות ביחד.

ת. אני לא הייתי מקבל חשבונית על שם שונה מהשם של החברה שלי. לפי מה שאני מבין מהאי מייל אני לא מבין, אני לא יודע איך כתוב כאן שהיא מוציאה חשבונית בשם קרדיט קארד כשאני מנהל חברת אלרקו בין לאומי בלבד. לפי מה שאני מבין מהאי מייל שאני קורא היום אין לי קשר עם חברה אחרת או קרדיט קארד.

ש. אתה אמרת בחקירה הראשית שרוני נתן לך את השם הזה לרשום בחשבונית

ת. לרשום חשבונית שאני אוציא מחברת אלרקו בין לאומי.

ש. לא אמרת גם שאתה קיבלת לגבי המייל הספציפי הזה שקיבלת מרוני שבארי יוציאו לך חשבונית.

ת. אם בארי הוציאו לי חשבוניות זה על שם אלרקו בין לאומי.

ש. אז למה נעמה כתבה את זה.

ת. בגלל זה אני לא מבין את האי מייל, אם זה לא היה חשבונית על שם אלרקו בין לאומי לא הייתי יכול להוסיף את העמלה שלי ולהעביר. אני לא עובד בחינם, עשיתי את המכירה של הכרטיסים על מנת להרוויח את העמלה שלי.

ש. לגבי ת/237, ברקוד 1702, עמ' 43-44, אתה יכול לאשר שהמייל הזה זה ברור שנעמה למעשה מבינה שאתם מבקשים לייצר כרטיסים שישלחו לדרום אפריקה.

ת. אכן כן.

ש. היא יודעת למה לשלוח לדרום אפריקה בחלק מהמיילים.

ת. אני מניח שכן. כי אנחנו ביקשנו עלות של אותם כרטיסים למשלוח לדרום אפריקה.

ש. נעמה ידעה שמדובר בכרטיסים להימורים.

ת. כרטיסי גירוד.

ש. להימורים.

ת. את זה אני לא יכול להגיד, לא יודע.

ש. זאת אומרת שהיא דיברה על וי סי ואס ג'י היא לא ידע מה זה המילים האלה? היא קיבלה העתק, ת/238 עמ' 42 שיש שם וי סי ואס ג'יי.

ב"כ המאשימה:

במייל בין אלי שורש לנועם.

ש. מתקנת, נעמה ידעה וקראה והכירה את השמות וי סי ואס ג'י.

ת. כן.

ש. היא ידעה כי מדובר באתרי הימורים.

ת. את זה אני לא יודע, לא יכול להגיד. התפקיד של בארי היתה להדפיס מליונים של כרטיסי חיוג.

ש. לגבי ת/3003, כתב האישום וגזר הדין, אתה למעשה הודאת בכתב האישום המתוקן בשנית. והודאת גם בסעיפים 10 בין היתר, אתה מודה לגבי אנשים אחרים, לא לגבי עצמך. נכון.

ת. כן.

ש. איך אתה יודע שהם הי ו שותפים.

ת. כתוב כמה שאני הבנתי ביחד איתם או שלא הבנתי עברית כל כך טוב. אבל אני יודע רק מהשמות שהכרתי דרך האי מייל.

ש. עבדת יחד איתם.

ת. לא. אני סיפקתי כרטיסי גירוד.

ש. הודאת שעבדת יחד איתם.

ת. לא עבדתי יחד איתם, סיפקתי רק כרטיסי גירוד.

ש. אבל הודאת בסעיף הזה. מתוך איזה ידיעה.

ת. ידעתי רק מיואל מהאי מייל ומרוני ומיואל שסיפקתי להם כרטיסים.

ש. בסעיף 11 ידעת שמאיר מזרחי רשום כעוסק מורשה.

ת. החשבונית שהוצאתי לאם ויי אם הייתי צריך על פי החוק לרשום את מספר החברה.

ש. אז אתה יודע שאם ויי אם זה חברה פרטית ומוגבלת במניות.

אתה יודע מי זה יאיר אושר.

ת. לא.

ש. אבל למעשה הודאת שיאיר אושר, בסעיף 32, סיפרת על יאיר אושר. איך ידעת את זה אם לא ידעת בכלל מי זה יאיר אושר.

ת. עובדה שהודאתי.

ש. אז אתה אומר שהרבה סעיפים הודאת בלי ידיעה ישירה ואישית.

ת. את מראה לי סעיף אחד מתוך הסעיפים, אני מניח שיש עוד.

ש. מפנה לסעיף 18 שנאשם 1 זה משה שאותו הכרת פעם אחת נכון. אמרת שהוא ואחרים פעלו מול הנציגים.

ת. לא היתה לי הוכחה שהוא בפועל באופן אישי פעל מול האתרים.

ש. אז למה הודאת בזה.

ת. שאלה טובה.

ש. זאת אומרת הודאת בדברים שאתה לא קשור אליהם.

ת. יכול להיות שכן.

חקירה חוזרת:

ש. נשאלת בחקירה הנגדית לגבי ההכרות האישית שלך עם הנאשם, לגבי איך ידעת שהוא שייך לקבוצת אם ויי אם. השאלה שלי מתי ידעת שיש דבר כזה שנקרא אם ויי אם.

ת. כשביקשו ממני לרשום את החשבוניות על אם ויי אם.

ש. שזה היה מתי, בתקופת העבודה?

ת. צריכים ללכת לפי תאריך החשבוניות, אני מניח 2004. לפי החשבוניות צריך לבדוק.

ש. לפני זה מה היה מול מי עבדת.

ת. עבדתי מול רוני אפשטיין וסיפקתי לו את הסחורה.

ש. וההכרות שסיפרת לנו עם הנאשם היא כשידעת על חברה בשם אם ויי אם.

ת. בזמנו שנפגשתי איתו לא חושב אם היה אם ויי אם, אני חושב שזה היה לפני הקמת החברה.

ש. לגבי ת/238 עמ' 42, מפנה למייל בין אלי שורש לבין נועם אלטרוביץ', תתייחס לשורה אחת לפני הסוף.

ב"כ הנאשם:

לא שאלתי אותו על זה.

ב"כ המאשימה:

שאלת על המייל ועל הידיעה של נעמה לגבי המידע במייל. לכן אני שואל.

ת. ביקשתי מנועם את הקודים כי הוא ידע איך להיכנס למערכת של קאש קארד ולהנפיק להוציא את הקודים

ש. במייל הבא שהוא באותו עמוד, יום אחרי, ב – 4.12, שרשור של המייל, שורה של המייל.

ת. עדיין מחכה לקודים.

ש. למי כתבת את זה.

ת. לנעמה.

ש. אתה יכול להסביר מה בעצם קורה במייל הזה. מה הקשר בין הקודים לנועם ונעמה.

ב"כ הנאשם:

כבר שאלתי והוא נתן תשובה. שאלתי למה נעמה מכותבת והוא אמר שהוא לא יודע.

ת. שהם מחכים לקודים.

ש. אמרת שהקודים הם מנועם ובמייל אחרי. אתה שואל מה עם הקודים.

ת. מחכים לקודים.

ש. למה נעמה מכותבת למייל הזה.

ת. היא לא היתה מכינה את הקודים האלה אז אני לא יודע למה היא קיבלה העתק מזה.

ש. חברתי שאלה אותך בת/238 על מייל בין נעמה לבינך בעמ' 73, חשבונית בשם קרדיט קארד וי סי גיברלטר, מפנה לת/234 שתי חשבוניות, חשבונית מספר 13130 וחשבונית מס 13181 שתי חשבוניות שאחת מהן מיוני 2006 והחשבונית השניה 13181 היא מ – 24.7 שמה זה בעצם.

ת. זה אותו תאריך של האי מייל מנעמה ורשום שם, ממוענת לאלרקו בין לאומי. כתוב שם תשלום עבור כרטיסי גירוד קרדיט קארד וכתוב שם שהמוצר היה התשלום הסופי של כרטיסי גירוד קרדיט קארד. זה לא היה חשבונית על שם קרדיט קארד, המוצר היה קרדיט קארד והחשבונית על שם אלרקו. דרך אגב אם זה היה חשבון לחברה זרה הוא היה פטור מע"מ וכתוב כאן מע"מ אז ברור שזה לחברה בארץ.

ש. מפנה לגבי כתב האישום שהודאת בו, מפנה לסעיפים 27 – 31 בכתב האישום. האם אתה מכיר את הסעיפים האלה שהודאתם בהם.

ת. מכיר.

לב"כ הנאשם ברשות בית המשפט:

ש. חשבונית מת/234, 13181, למה רשום העתק משוחזר.

ת. כי אני מניח שהמשטרה ביקשה העתק נוסף של החשבונית.

ש. אז אתה אומר שרק לפי התאריך אתה קושר שזאת בדיוק אותה הזמנה.

ת. כן. לפי מה שכתוב באי מייל היו רק שתי הזמנות של קרדיט קארד.

ש. איך אתה רואה את זה, תפנה למייל.

ת. כי כתוב במייל הזמנה חוזרת או הזמנה קודמת ויש גם שתי חשבוניות.

ש. יכול להיות שהיה שלוש.

ת. לא יודע. מה שכתוב שם זה מה שחשוב.

ש. אתה אמרת שלא היתה פעם קודמת אז איך אתה אומר שהיו פעמיים.

ת. אני אמרתי שלא היתה הזמנה. אם זה הזמנה ראשונה אז חוזרים על אותה הזמנה בהזמנה השניה. הם הוציאו העתקים של כל המיילים שלי, לקחו לי את המחשב לשלושה חודשים, אני מניח שהמשטרה עשתה עבודה נאמנה.

<#9#>

החלטה

נדחה כקבוע מראש להוכחות ליום 23.5.13 שעה 08:30.

באותו מועד עוד בטרם שמיעת עדים הצדדים מתבקשים להיות ערוכים לדיון לפי סעיף 144 לחסד"פ, על מנת לקצר צורך בשמיעת עדים מיותרים. לאחר מכן ישמעו העדים שיוזמנו על ידי המאשימה.

הנאשם מוזהר בדבר חובת התייצבותו ולא בית המשפט רשאי לדון בהעדרו.

המזכירות תשלם שכר בטלת עדים למר לזלי רוז, בסך של 120 ₪. המאשימה תעביר את פרטיו המדוייקים למזכירות בית המשפט.<#10#>

ניתנה והודעה היום כ"ז אייר תשע"ג, 07/05/2013 במעמד הנוכחים.

איטה נחמן, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/10/2012 החלטה מתאריך 24/10/12 שניתנה ע"י ארז יקואל ארז יקואל צפייה
14/11/2012 החלטה מתאריך 14/11/12 שניתנה ע"י ארז יקואל ארז יקואל צפייה
19/12/2012 החלטה מתאריך 19/12/12 שניתנה ע"י ארז יקואל ארז יקואל צפייה
08/01/2013 החלטה מתאריך 08/01/13 שניתנה ע"י ארז יקואל ארז יקואל צפייה
17/03/2013 החלטה מתאריך 17/03/13 שניתנה ע"י ארז יקואל ארז יקואל צפייה
07/05/2013 החלטה מתאריך 07/05/13 שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן צפייה
22/05/2013 החלטה מתאריך 22/05/13 שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן צפייה
11/11/2013 החלטה מתאריך 11/11/13 שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן לא זמין
01/12/2013 החלטה איטה נחמן צפייה
17/03/2014 החלטה מתאריך 17/03/14 שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן צפייה
11/06/2014 החלטה איטה נחמן צפייה
16/06/2014 החלטה איטה נחמן צפייה
18/06/2014 החלטה איטה נחמן צפייה
24/06/2014 החלטה איטה נחמן צפייה
27/11/2014 החלטה איטה נחמן צפייה
27/11/2014 החלטה שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן צפייה
11/06/2015 החלטה איטה נחמן צפייה
14/06/2015 החלטה שניתנה ע"י דפנה בלטמן קדראי דפנה בלטמן קדראי צפייה
21/02/2016 הוראה למאשימה 1 להגיש (א)אישור פקס איטה נחמן צפייה
14/07/2016 החלטה איטה נחמן לא זמין