טוען...

הוראה לנאשם 3 להגיש חוו"ד ממונה

רובין לביא29/10/2013

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נ ג ד

1..דוד אלוק (עציר) ת.ז. 022780332

7..שי אוחנה ת.ז. 011782646

6..מהרדד בהדאניה ת.ז. 313651796

5..נסים בוחדנה ת.ז. 025599069

4..אבנר שרלו (עציר) ת.ז. 032913873

3..סעיד אבו סיף ת.ז. 029780525

2..אופיר בוזגלו (עציר) ת.ז. 039049242

הנאשם

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד – אביעד כ"ץ

הנאשם – 3 – בעצמו ובא כוחו עו"ד – שדיי

<#1#>

פרוטוקול

התובע

אנו מתנגדים לכל דחיה, בנסיבות אלה, אנו עותרים למאסר בכלא.

הסניגור

אני סבור שלא מדובר בתסקיר שאין בו המלצה, הוא טוען לא תלוי בסם ובפועל הוכיח שלא תלוי בסם. הממונה לא מצא אותו כשיר משום שאמורה להתקבל חוות דעת בתיק אחר.

לשאלת בת שמפט, מדוע לא ביקשתי לאחד את התיקים במקום להגיע להסדר בכל תיק בנפרד על פיו נידון למאסר בעבודות שירות, אני משיב אני מיצג אותו בתיק ברמלה וגם בתיק שבו היום מרצה מאסר בעבודות שירות של 3 חודשים ועוד חודש עומד לסיים ואפשר לראות שעבר בהצלחה את עבודות השירות.

לשאלת בית משפט, באיזה תיק מתוך 3 התיקים גובש הסדר ראשוני שכולל מאסר בעבודות שירות אני משיב בתיק זה. בגלל שהיינו תלוי תסקיר בתיק זה ושירות מבחן ביקשו דחיות, אז הגענו למקום הזה.

לשאלת בית משפט, לא נתבקש תסקיר לא בתיק של רמלה ולא פתח תקווה וגובש הסדר לעבודות שירות.

אני לא מבצע מחטף, אני רק רוצה לשמור על האיש הזה שעבר הליך שיקום משמעותי, מללכת לכלא.

התובע

אנו מתנגדים לצירוף תיק זה או דחיות, אבקש לדחות.

הסניגור

אני הגעתי מוכן לטיעונים לעונש, אבל אני סבור שזה לא פרגמנטי ולא נכון לנאשם ששוקם במשך שנתיים.

אבקש לשמוע את הנאשם.

הנאשם

מוזהר כחוק לומר אמת

אני עברתי תקופה של שנתיים, אני בנאדם חדש כיום, אני נקי מסמים ברוך השם. מה שטענה שרון קצינת מבחן ברמלה, טענה שאני משתמש, ואיך היא קובעת זאת, אם לא עשתה לי בדיקות שתן. הלכתי לממונה, והם לקחו 3 פעמים בדיקות שתן, והייתי נקי. אני משקם את עצמי, רוצה להתחתן, אני בן 38. מחר אני הולך לבקש את הכלה ואני ממשיך עם החיים, רק ישר ולא מחפש לא ימינה ולא שמאלה, אני רוצה לנהל חיים נורמליים. אני לא רוצה להיכנס לבית סוהר. אני גר אצל אמא שלי, אני שומר על אמא שלי, אמא שלי בת 70, רק אני ישן אצלה. אח שלי גם פה. אני שומר על אמא שלי בלילה שלא יקרה לה משהו. אני האח הקטן. אני מבצע עבודות שירות בבוקר, אני קם בשעה 5 בבוקר מתפלל, ומחכה ד שעה 7:00 ובשעה 7:30 אני בעבודה, עושה זאת ליד רמלה- לוד, ואמור לסיים עוד חודש, והם מרוצים ממני, והם רוצים שגם 6 חודשים הבאים אעשה שם. אני עובד קשה שם, אני מנקה בבית חב"ד, ועושה עבודה מכל הלב. יכולתי לחזור לבית סוהר, אני לא רוצה להגיע לשם ולכן אני עושה עבודה טובה מכל הלב.

הממונה שלי אמר לי שאחרי שאסיים יתן חוות דעת עלי שהכל בסדר.

הסניגור

מדובר בעדות ולא הצהרה, הוא יכול לענות על שאלות.

משיב לשאלות התובע.

אני גר בג'ואריש, תמר 2. אבו סייף זה משפחתי. אבא שלי חלאב.

לשאלתך למה אני אומר שאני גר אצל אמא, אני משיב מדובר במשפחה גדולה. אמא שלי גרה לבד, כל אחד בבית שלו.

לשאלת בית משפט, אבא שלי ואמא שלי לא גרים יחד, אמא שלי גרה בדירה נפרדת ואני שומר על אמא שלי. אחרי עבודות שירות אני שומר על אמא שלי בדיוק.

אני אח של עו"ד אבו סייף, ויש לי אח נוסף שנמצא כאן בעל חברה ללוגיסטיקה.

לשאלתך מתי עישנתי חשיש פעם אחרונה אני משיב אני אמרתי רק אמת לקצינת מבחן.

הסניגור

אני מבקש דחיה כדי להמציא חוות דעת פרטית של קרימינולוג מטעמנו שיבחן אם ההליך הטיפולי המתאים זה קהילה טיפולית, כפי שממליצה קצינת המבחן ובדגש לכך שמדובר על שיקום שנמשך בפועל שנתיים.

התובע

אנו מתנגדים לכל דחיה, אני מבקש לטעון. שירות מבחן זה הגוף המוסמך ולא הגוף הבא מטעמו של הנאשם. מבקש להסתמך על תסקיר שירות מבחן בהתאם להסדר ולטעון לעונש.,

הסניגור

על פי הלכת בית המשפט העליון ניתן לקבל חוות דעת פרטית. אנו עומדים על כך שקצינת המבחן טועה במקרה זה. במיוחד לאור כלל נסיבות כאן שעולה תהייה.

אחמד אבו סייף ת.ז. 058914425

מוזהר כחוק לומר אמת

אני מנהל חברה להובלה ולוגיסטיקה באשדוד, הרבה שנים. לי אין עבר. יתר האחים שלי אין עבר. אחד מהם עו"ד מוכר וכולם אנשי עבודה ועסקים. אנחנו 10 אחים. לאבא שלי היו עוד נשים.

הנאשם ועוד אח הם אלה שעוברים עבירות, אך זה לא העיקר.

לשאלת בית שפט מדוע דאגנו עד כה שלא יעבור עבירות, לאור עברו המכביד, אני משיב האמת, ניסינו לכל הכיוונים.

לשאלת בית שפט אם נשלח לקהילה טיפולית סגורה אני משיב הוא לא היה מוכן לשמוע אותנו, היום הוא מוכן לשמוע אותנו.

היום הוא נקי מסמים, אני רואה אותו כל יום ואני יודע שהוא לא משתמש. כל יום בערב אני רואה אותו.

גם האחים האחרים מגיעים לאמא ורואים אותו והוא שומר על האמא מצוין.

הוא שומר על ניקיון מסמים, אפשר לקחת אותו לבדיקה.

התובע

אין לי שאלות.

הנאשם:

אני בן 38. אני לא יכול ללכת לקהילה. מתי אני אתחתן? אני לא משתמש, אמרתי להם שיבדקו. הם חושבים שאני משתמש בסמים. הייתי משתמש. אני מוכן לתת כל יום בדיקת שתן, כל שבוע.

<#2#>

החלטה

הנאשם הודה והורשע בתיק זה במסגרת הסדר טיעון כבר ביום 5.6.12. כלפי ההסדר הסכימה התביעה כי אם שירות מבחן יבוא בהמלצה לסיים עניינו במאסר לריצוי בעבודות שירות ואם הממונה ימצא אותו כשיר, תסתפק התביעה ב- 6 חודשי מאסר בעבודות שירות, מאסר מותנה, התחייבות וקנס בסך של 6000 ₪. מאידך, אם לא תהיה המלצה של שירות המבחן או הממונה לא ימצא אותו מתאים, הטיעונים יהיו פתוחים והתביעה עותרת למאסר בכלא.

ניתנה לנאשם הזדמנות ונדחה מספר פעמים לתסקיר וחוות דעת ממונה, אפילו נקבע לדיון במועד שבו נמצאת קצינת מבחן בבית המשפט. אולם, שירות המבחן עומדים על כך כי למרות שמדובר במי שלוקח אחריות על מעשיו, ניכר רצונו להפחית מעורבותו, הוא שולל הכרות קודמת עם יתר הנאשמים, הוא מתקשה לבחון הקשיים שעמדו בבסיס מעורבותו הפלילית, הוא מתמקד רק בשינוי שלדבריו ערך, בכך שאיננו מעורב בשנתיים האחרונות בעבירות פליליות, וזאת בסיוע בני משפחתו המאפשרים לו לתפקד באופן תקין. הם התרשמו שמדובר באדם ילדותי, נעדר כוחות, שמזה שנים ארוכות הסתבך בפלילים ודחה ניסיונות טיפולים שהוצעו לו. הוא בעל תובנה נמוכה בלבד, נגרר בקלות, למרות ניסיונותיו להימנע מכך. טוען שהסתבכויות היו על רקע שימוש בסמים ונוטה להציג עצמו כקורבן, תוך שנוקט בגישה מצמצת ומטשטשת אודות דפוסיה שימוש בסמים. לכן, הציעו לו להשתלב בקהילה טיפולית לטיפול אינטנסיבית בהתמכרות וקשייו, אך הוא מסרב.

בנסיבות אלה, התרשמו מדפוסי התנהגות בעייתיים, שכן הוא זקוק לטיפול מעמיק כדי שיסייע לו להימנע מעבריינות, תהליך שדורש בשלות ונכונות שלא קיימים אצלו, ולכן נמנעו מכל המלצה בעניינו, בין טיפולית ובין עונשית.

משכך, עלפי ההסדר זכאית התביעה לעתור למאסר לרצוי בכלא, אף שבפועל טרם נתקבלה חוות דעת סופית של הממונה.

מתברר, כי בינתיים נגזר דינו בתיק תעבורה שהתברר בפתח תקווה ל- 3 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, אותן מבצע כיום ולדבריו ישלימן בעוד כחודש. כמו כן, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בתיק הקבוע ברמלה, באותו ענין הורשע בעבירה של תקיפת שוטר והחזקת סכין והואיל ותלוי נגדו מאסר מותנה של 6 חודשים שהוא מחויב הפעלה, בשל עבור הזמן, הסתפקה התביעה ב- 6 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, אלא שגם שם טרם נתקבלה חוות דעת, לאור העובדה שעדיין מרצה מאסר בתיק התעבורה. משכך, ציין הממונה, כי לא יכול להמציא חוות דעת בתיק שבפני, אלא יש לבחון תחילה את תוצאת הדיון בשני התיקים הקודמים של התעבורה ושל רמלה, ולכן מבקש דחיה של שנה. מדובר בדחיה שלא תעלה על הדעת, לאור הדחיות המרובות בתיק שבפניי.

גם היום מסרב הנאשם להשתלב בקהילה טיפולית סגורה, למרות עמדת שירות המבחן, אך הסניגור שב וטוען כי שירות המבחן שגו, שכן מדובר בבן משפחה נורמטיבי, וכיום אחיו התגייסו לסייע לו ולא בכדי הצליח לשמור על ניקיון ואינו עובר עבירות.

על פי הנטען, מחר אמור להתארס ובכוונתו לפתוח דף חדש בחייו, להינשא ולהקים משפחה.

מהאמור אם כן עולה, כי אם ייגזר דינו היום למאסר לריצוי בכלא, כפי הנראה יוטל עליו גם מאסר של 6 חודשים בת.פ. 20021-03-10 שבו הדיון נדחה כדי לברר מה תוצאת הדיון היום.

לא מצאתי כי לתוצאת הדיון היום יש כדי להביא לדחיית גזירת הדין בתיק הקבוע ברמלה , במידה ואכן תתקבל חוות דעת ממונה ובו מועד לתחילת ריצוי מאסר לעבודות שירות , לכל היותר, אם ידון למאסר בתיק שבפני, יומרו עבודות השירות במאסר באותו תיק. לא רק זאת, אלא שבמקרה שכזה ניתן יהיה לבחון אפשרות של החפפת המאסר, אם אמצא לנכון לעשות זאת.

כאמור, הסניגור מבקש בנסיבות אלה דחיה לצורך המצאת חוות דעת נגדית של מומחה, שיבחן אם אכן התנגדות הנאשם כפי שזו באה לידי ביטוי בתסקיר להשתלב בקהילה טיפולית סגורה, משמעה כי לא יצליח לעבור הליך טיפולי שיקומי משמעותי שיצדיק כיבוד הסדר, הכולל מאסר בעבודות שירות, כפי שהתכוונה התביעה מלכתחילה.

על פניו ראוי היה לדחות הבקשה, שהרי יכול היה להמציא חוות דעת נגדית לפני זמן רב, בהתחשב בכך שהתסקיר האחרון הומצא לבית המשפט כבר בחודש יולי.

אולם, שמעתי את אחיו ומתברר אכן כי האח אדם נורמטיבי וכי יש אחים נוספים שהם נורמטיביים והם כיום לקחו עצמם לפקח על הנאשם ולהבטיח כי אכן שומר על ניקיון, איננו מסתובב עם חברה עבריינית ולא עובר עבירות. לדברי האח, מגיעים מידי יום לבית האם, שם מתגורר הנאשם, ומבטיחים שהוא אכן נותר על דרך המלך ולא מועד.

כידוע, לא די בניקיון פיזי וניקיון של ממש הוא הטיפול הנפשי ושירות המבחן מצאו כי הוא לא בשל להליך טיפולי ארוך ומעמיק. יצוין, כי לא ברור לי מדוע לא שולב בקהילה טיפולית עד כה, אם מסכים לעבור הליך טיפולי ולהשתקם. האח טוען שהציעו לו בעבר טיפול והוא לא היה מוכן ורק לאחרונה הביע נכונות אך הוא עדיין מתנגד להשתלב בקהילה טיפולית סגורה ונראה אכן שהוא לא מבין את המשמעות של ההתמכרות והצורך לעבור טיפול מעמיק. הנאשם ובני משפחתו סבורים שדי בכך שלא ישתמש היום בסמים כדי שלא ישתמש לעולם ובכך הם טועים והרי בני המשפחה לא יכלו לפקח עליו מדי יום ודווקא לאחר שיינשא ויקים משפחה ויתחיל לעבוד הלחצים רק יגברו והפיתוח לחזור להשתמש בסם יגדל.

בנסיבות אלה, לפנים משורת הדין, לאור בקשת הסנגור, יידחה כדי לאפשר לו להמציא חוו"ד שכנגד, שבו יבחן מומחה מטעם הסנגוריה, הצורך הטיפולי ודרכי טיפול מתאימות ויבדקו גם הטענה כי יש מקום לשלבו בקהילה טיפולית.

לפנים משורת הדין, ידחה על מנת לאפשר לסנגור להמציא חוו"ד מטעמו. העתק מחווה"ד יועבר בכל מקרה לשירות המבחן ואם אלה ימצאו לנכון להתייחס לכך, יעשו כן.

נדחה ליום 1.1.14, בשעה: 11:30.

העתק פרוטוקול זה לשירות המבחן ולביהמ"ש ברמלה ת.פ. 20021-03-10 לידיעת כב' השופטת רבקה גלט.

הנאשם/ת מוזהר/ת כי אם לא י/תתייצב לדיון, יוצא צו להבאתו/ה.<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ה חשון תשע"ד, 29/10/2013 במעמד הנוכחים.

רובין לביא, שופטת בכירה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/11/2011 החלטה על בקשה של נאשם 6 כללית, לרבות הודעה בקשה למינוי סנגור מטעם הסנגוריה הציבורית 06/11/11 רובין לביא לא זמין
08/12/2011 החלטה מתאריך 08/12/11 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא לא זמין
20/12/2011 הוראה לנאשם 7 להגיש הפקדת ערבות רובין לביא לא זמין
14/02/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר רובין לביא לא זמין
11/03/2012 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר רובין לביא לא זמין
21/03/2012 החלטה מתאריך 21/03/12 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא לא זמין
21/03/2012 הוראה לבא כוח מאשימה להגיש כתב אישום מתוקן רובין לביא לא זמין
17/04/2012 הוראה לנאשם 3 להגיש הפקדת ערבות רובין לביא לא זמין
10/06/2012 פסק דין מתאריך 10/06/12 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא לא זמין
10/06/2012 הוראה לנאשם 1 להגיש תסקיר רובין לביא לא זמין
10/06/2012 פסק דין מתאריך 10/06/12 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא לא זמין
12/06/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה הודעה מטעם שב"ס 12/06/12 רובין לביא לא זמין
17/06/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה תגובת התביעה 17/06/12 רובין לביא לא זמין
27/06/2012 גזר דין מתאריך 27/06/12 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא לא זמין
27/06/2012 החלטה מתאריך 27/06/12 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא לא זמין
05/09/2012 גזר דין מתאריך 05/09/12 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
24/09/2012 החלטה מתאריך 24/09/12 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
09/10/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לדחיית מועד דיון 09/10/12 רובין לביא צפייה
10/10/2012 החלטה מתאריך 10/10/12 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא לא זמין
17/12/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה הודעה מטעם שירות מבחן 17/12/12 רובין לביא צפייה
19/12/2012 החלטה מתאריך 19/12/12 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
26/12/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה דחיית דיון 26/12/12 רובין לביא צפייה
15/01/2013 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה למתן החלטה בנוגע למוצגים 15/01/13 רובין לביא צפייה
18/02/2013 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה הודעה מטעם ש.מבחן 18/02/13 רובין לביא צפייה
26/02/2013 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה הודעה מטעם ש.מבחן 26/02/13 רובין לביא צפייה
27/02/2013 הוראה לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר להגיש חוות דעת רובין לביא צפייה
10/03/2013 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר רובין לביא צפייה
17/04/2013 גז"ד נא' 7 רובין לביא צפייה
23/05/2013 החלטה על בקשה למתן החלטה 23/05/13 רובין לביא צפייה
29/05/2013 החלטה על בקשה למתן החלטה 29/05/13 רובין לביא צפייה
30/05/2013 החלטה על בקשה למתן החלטה 30/05/13 רובין לביא צפייה
17/06/2013 החלטה על דחיית מועד דיון 17/06/13 רובין לביא צפייה
23/06/2013 החלטה מתאריך 23/06/13 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
04/07/2013 החלטה על חופשה מיום 4/7/13 04/07/13 רובין לביא צפייה
15/09/2013 החלטה מתאריך 15/09/13 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
16/09/2013 הוראה לנאשם 3 להגיש הפקדת ערבות רובין לביא צפייה
29/10/2013 הוראה לנאשם 3 להגיש חוו"ד ממונה רובין לביא צפייה
01/01/2014 החלטה מתאריך 01/01/14 שניתנה ע"י נגה שמואלי-מאייר נגה שמואלי-מאייר צפייה
02/01/2014 החלטה על בקשה להאריך צו של"צ 02/01/14 רובין לביא צפייה
03/02/2014 החלטה על דחיית מועד דיון 03/02/14 רובין לביא צפייה
05/02/2014 החלטה מתאריך 05/02/14 שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
08/05/2014 החלטה על הודעה על אי זימון מטעם הממונה 08/05/14 רובין לביא צפייה
08/05/2014 הוראה לממונה על עבודות שירות בשירות בתי הסוהר להגיש חוות דעת ממונה רובין לביא צפייה
15/05/2014 החלטה על בקשת דחיה 15/05/14 רובין לביא צפייה
18/05/2014 החלטה על בקשת דחיה 18/05/14 רובין לביא צפייה
26/11/2014 החלטה שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
26/11/2014 גזר דין שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
01/12/2014 החלטה שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
03/12/2014 החלטה על בקשה לתיקון גזר דין רובין לביא צפייה
09/12/2014 החלטה על בקשה לתיקון גזר דין רובין לביא צפייה
14/01/2015 החלטה על בקשה להפקעת צו של"צ רובין לביא צפייה
01/03/2015 החלטה שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
28/07/2015 החלטה על שינוי גז"ד רובין לביא צפייה
28/07/2015 החלטה על תגובת הנאשם לבקשה לשינוי גז"ד רובין לביא צפייה
29/07/2015 החלטה על תגובת התביעה רובין לביא צפייה
03/08/2015 הוראה לנאשם 3 להגיש תגובת שב"ס רובין לביא צפייה
06/08/2015 החלטה על תגובת שב"ס רובין לביא צפייה
06/09/2015 החלטה שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
21/09/2015 החלטה שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
24/09/2015 החלטה שניתנה ע"י רובין לביא רובין לביא צפייה
15/11/2015 הוראה למאשימה 1 להגיש הודעה על סיום עבודות שירות רובין לביא צפייה