טוען...

החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד

קרן אניספלד26/12/2021

בפני

כב' הנשיא רון שפירא

מבקשת

נסדאלדין נעאם
ע"י ב"כ עו"ד מועדי ואח'

נגד

משיבה

הימנותא בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד רפאל בס ואח'

החלטה

לפני בקשת רשות ערעור על החלטת בימ"ש השלום בחדרה (כב' השופטת קרן אניספלד) שניתנה ביום 19.10.21 בת"א 794-12-08 ובמסגרתה נדחתה בקשת המבקשת להורות על עיכוב מינוי כונס נכסים וליתן לה ארכה להביע עמדתה באשר למינוי כונס נכסים על הנכס נשוא התביעה לפירוק שיתוף במקרקעין.

בהתאם לסמכותי מכוח תקנה 138(א)(1) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשע"ט – 2018 (להלן: "התקנות"), ולאחר שעיינתי בבקשת רשות הערעור על נספחיה, אני מוצא כי אין היא מצריכה תשובה ויש לדחותה. כן יצוין כי בהתאם לסמכותי מכוח תקנה 146(א)(2) לתקנות הנני מאשר את ההחלטה של בימ"ש קמא ודוחה את בקשת רשות הערעור כנגד החלטה זו.

הרקע לבקשה והחלטת בימ"ש קמא:

מדובר בתביעה לפירוק שיתוף במקרקעין המצויים בישוב עוספיא, אשר הוגשה ביום 2.12.2008. המבקשת הינה נתבעת 41 בבימ"ש קמא. על פי תיעוד שהציגה, היא רכשה את זכויותיה בחלקה בעסקה מיום 21.06.2010 ממר ישעיהו רוזנברג, אשר הינו נתבע בתביעה בבימ"ש קמא.

כפי שפירט בימ"ש קמא במסגרת ההחלטה, ביום 12.01.2009 ניתן צו מניעה זמני להימנע מכל בניה חדשה במקרקעין נשוא הבקשה. צו המניעה עומד בעינו והערה על קיומו נרשמה בפנקסי המקרקעין. המבקשת אינה בעלת זכות רשומה בחלקה. רשומה לטובתה הערת אזהרה לפי סעיף 126 לחוק המקרקעין. עוד צוין כי בהליך דנן התקיימו דיונים וניתנו החלטות שנועדו לקדם את פירוק השיתוף בחלקה על פי מתווה של חלוקתה בעין. הושקעו בכך זמן וממון רבים תוך מינוי מומחים מטעמו של ביהמ"ש, אך ללא תוצאה ממשית. חרף קיומו של צו המניעה הזמני ולמרות מאמצי התובעת לאוכפו, תוך הגשת בקשות במסגרת התובענה לפי פקודת בזיון בית-משפט, נעשתה בחלקה בניה בהיקף ניכר תוך צמצום שטחים פנויים בה, בניגוד לדיני השיתוף שבחוק המקרקעין ולעתים גם בידי מי שלכאורה אין לו כל זכות בחלקה.

עוד צוין בהחלטה כי בהחלטה מיום 1.2.2021 נקבע שלכאורה אין אופק ממשי לפירוק השיתוף בחלקה על ידי חלוקה בעין ואין מנוס מפירוק השיתוף באמצעות מכר לפי סעיף 40 לחוק המקרקעין. ניתנה לבעלי הדין הזדמנות לטעון טענותיהם טרם מתן ההחלטה. ביום 10.05.21, לאחר שרק חלק מבעלי הדין הודיעו עמדתם באשר למתווה המוצע לפירוק השיתוף, נקבע שיש לפרק את השיתוף על ידי מכירת החלקה באמצעות כונס נכסים שימונה על ידי ביהמ"ש. בהחלטה נוספת מאותו יום מונה כונס הנכסים לשם פירוק השיתוף בחלקה באמצעות מכר וניתנו לכונס הוראות מפורטות לשם ביצוע תפקידו תוך קביעת מועדים לכך. בהמשך הגיש הכונס דו"ח ראשון ובקשה למתן הוראות. בהחלטה מיום 20.06.2021 ניתנה לבעלי הדין זכות תשובה. נקבע שאי מתן תשובה יחשב כהסכמה. לאחר עיון בתשובות שהוגשו בידי חלק מבעלי הדין ובתגובת הכונס התקבלה בקשתו של הכונס בהחלטה מיום 27.07.21.

בקשת המבקשת הוגשה רק ביום 05.08.21. ביום 08.08.21 ניתנה החלטה לפיה הבקשה לעיכוב מינויו של כונס הנכסים נדחית וניתנה זכות תשובה לבעלי הדין ולכונס הנכסים. התובעת וכונס הנכסים השיבו לבקשה והמבקשת הגישה תגובות. לאחר שבימ"ש קמא נתן דעתו לטענות הצדדים נקבע כי אין בטענות המבקשת כדי להצדיק את ביטול המינוי וחזרה למתווה של פירוק שיתוף על ידי חלוקה בעין.

בימ"ש קמא ציין כי המבקשת אינה בעלת זכות קניין בחלקה. אין לזכותה אלא הערת אזהרה אשר נרשמה על זכותו של רוזנברג. זכויותיה של המבקשת בחלקה הן אובליגטוריות. רוזנברג, ממנו רכשה את זכויותיה, הינו בעל זכות קניין רשומה במקרקעין והינו נתבע בהליך מאז פתיחתו בשנת 2008 ועד היום. לרוזנברג ניתנה זכות טיעון טרם מתן החלטת המינוי. כל עוד המבקשת אינה רשומה כבעלת זכות במקרקעין מכוח רכישת זכויות מרוזנברג, וכל עוד רוזנברג רשום כבעל זכות בהם, אין למבקשת מעמד ממשי בהליך דנן. מדובר בהליך פירוק שיתוף במקרקעין – הליך מיוחד שמעוגן בהוראותיו של חוק המקרקעין. הליך כזה מתנהל בין בעלי הזכויות הרשומות במקרקעין. מי שאינו אלא בעל זכות אובליגטורית בהם אינו צד להליך כזה ואין לו מעמד לטעון בו ולהביע עמדה לגופו, כך על פי הפסיקה.

עוד צוין כי למרות שחלפו כאחת עשרה שנים מאז נערך החוזה שעל פיו המבקשת רכשה את זכויותיה במקרקעין, הן עדיין לא נרשמו. כל עוד העסקה שעל פיה רכשה המבקשת זכות בחלקה לא נרשמה בפנקסי המקרקעין, אין לה זכות קניין במקרקעין במשמעות המיוחדת שנודעת לכך בחוק המקרקעין. לעת הזו, זכויות המבקשת בחלקה הן אובליגטוריות גרידא. ביחס לחלק הלא מסוים בחלקה שעליו נסבה העסקה בין המבקשת לבין רוזנברג, האינטרס בהליך דנן מיוצג על ידי בעל הזכויות הרשום, רוזנברג. המבקשת היא חליפתו. היא תהא רשאית לבוא בנעליו, להצטרף להליך כדין ולהביע בו עמדה רק עם רישום זכותה בפנקסי המקרקעין ומרגע זה ואילך, לא למפרע. צוין כי המבקשת צורפה להליך למעלה מן הצורך באופן פורמלי בלבד הצופה פני מינויו של כונס נכסים. אין לה זכות קניין בחלקה שמחייב את עשייתה צד ממשי ומהותי להליך, תוך תיקון כתב התביעה ומתן הזדמנות להגשת כתב הגנה על ידה. הזכות לטעון בכל הנוגע למינוי כונס נכסים בהתייחס לחלק במקרקעין שלגביו למבקשת יש זכויות אובליגטוריות היא זכותו של רוזנברג הבעלים הרשום של חלק זה במועדים הרלוונטיים למתן ההחלטות שנסבו על מתווה פירוק השיתוף ועל מינוי כונס הנכסים. למבקשת אין ולא הייתה זכות עצמאית בעניין זה, נפרדת משל רוזנברג. אם וכאשר תירשם המבקשת כבעלת זכות קניין בפנקסי המקרקעין, תוכל להצטרף להליך כבעלת דין מן המניין אך זאת מרגע הרישום ואילך ולא ניתן להשיג למפרע על החלטות שניתנו קודם לכן בעת שלא הייתה לה זכות קניין בחלקה. אחרת, לעולם לא יהיה סוף להליכי פירוק שיתוף מסוג זה.

לכן נקבע כי אין צורך להידרש לשאלה אם בוצעה למבקשת מסירה כדין באין לה מעמד כדין וזכות טיעון כדין בהליך. עוד צוין כי נוכח התיעוד שצירפו התובעת והכונס הכף נוטה לטובת קביעה כי למבקשת דווקא נעשתה מסירה כדין.

בימ"ש קמא ציין כי הבעלות במקרקעין אינה זכות מוחלטת אלא זכות יחסית בלבד. יש לאזנה אל מול זכויות ואינטרסים אחרים, לרבות זכויות של צדדים שלישיים. ההגנה על הבעלות ועל זכויות פחותות ממנה במקרקעין כפופה לעקרונות צדק, תום לב והגינות.

עוד צוין כי לבעלי הזכויות הרשומות בחלקה נגרם נזק בשל התמשכותו של ההליך. כל עוד השיתוף לא פורק, הם אינם רשאים להפיק את מלוא ההנאה מרכושם בשל משטר השיתוף המיוחד שעליו מורה חוק המקרקעין, אשר מכונן תלות ממשית בין בעלי הזכויות האחד במשנהו. למינוי כונס נכסים לשם פירוק השיתוף באמצעות מכר נודעת משמעות דרמתית. עבודת הכונס, בכפוף להוראות ביהמ"ש, עתידה לסלול את הדרך למעבר ממצב של תקיעות הכרוכה בהיותם של בעלי הזכויות בחלקה שותפים במקרקעין ללא יכולת לגבש הסכמה על אודות הדרך בה ינהגו בנכס המשותף למצב שונה בתכלית בו יפורק השיתו, כשכל אחד מהצדדים מפיק את הרווח והתועלת שטמונים בזכויותיו במקרקעין.

נקבע כי במקרה זה אין אופק לפירוק השיתוף על ידי חלוקה בעין ואין מנוס מאימוץ מתווה חלופי של פירוק השיתוף באמצעות מכר תוך מינוי כונס נכסים. בעלי הדין, שהמבקשת אינה נמנית עליהם, נשאו עד כה בהוצאות בסכומים גבוהים בניסיון אמתי להביא לפירוק השיתוף באמצעות חלוקה בעין, אך התחוור שהדבר אינו אפשרי, זאת בין השאר בשל אנשים שעשו דין לעצמם ובנו בחלקה, במקרקעין שהם במושע, בניגוד גמור לדיני השיתוף שבחוק המקרקעין, וגם המבקשת חטאה בכך. במציאות זו חל סעיף 40(א) לחוק המקרקעין ופירוק השיתוף יהיה בדרך של מכירת המקרקעין וחלוקת הפדיון. לכן, אפילו הייתה למבקשת זכות קנין בחלקה, יחסיותה של הזכות הייתה גורמת לנסיגתה מפני זכויות של השותפים האחרים בחלקה, שנשאו עד כה בנטל ההתדיינות ומימון מומחים בתיק זה והעלו חרס בידם, ללא היתכנות לפירוק השיתוף בדרך של חלוקה בעין. מתווספת לכך העובדה שחרף רישומו של צו המניעה בפנקסי המקרקעין מזה שנים ארוכות, לא טרחה המבקשת לפנות עד כה ולברר מה טיבו של ההליך שמספרו רשום בפנקסי המקרקעין לצד הצו, אלא ישבה בחיבוק ידיים. אין לכך הסבר בטיעוניה והמחדל נזקף לחובתה.

עוד צוין כי המבקשת העלתה טענותיה כדוברת לא רק בשם עצמה אלא גם בשמם של אחרים, אך אין לה כל מעמד לעשות כן והיא אינה בעל דין ציבורי. טענותיה מוגבלות לה ולה בלבד.

בימ"ש קמא ציין כי טענות המבקשת כי פירוק השיתוף באמצעות מכר יפגע בקניינה וישים לאל את מבוקשה לבנות לעצמה בית בחלקה אינן מוליכות לקבלת הבקשה, ביטול מינויו של כונס הנכסים וחזרה למתווה פירוק שיתוף בעין, שאין לו התכנות. מאחר שמדובר במקרקעין שהזכויות בהם הן במושע, אין למבקשת כל זכות לבנות בחלקה. באין הסכם שיתוף בין בעלי הזכויות בחלקה, חל הכלל המורה כי מקרקעין שהם של כמה בעלים, בעלותו של כל אחד מהם לפי חלקו מתפשטת בכל אתר ואתר שבמקרקעין ואין לשום שותף חלק מסוים בהם. אז חלים על בעלי זכות הקניין בחלקה דיני השיתוף שנקבעו בסעיפים 30 עד 36 לחוק המקרקעין. סעיף 29(ב) לחוק מורה במפורש שבאין הוראה אחרת בהסכם שיתוף תהא להסדרים הגלומים בסעיפים הללו תחולה שיורית על יחסי השיתוף במקרקעין. עוד צוין כי בניה ברכוש משותף היא פעולה החורגת מניהול ושימוש רגילים. הדברים יפים גם באשר לבניה בחלקה שהזכויות בה הן במושע. לכן, וכל עוד לא פורק השיתוף בהליך דנן, לא הייתה המבקשת רשאית לשלוח ידה בבניה בחלקה. היא עשתה דין לעצמה ובנתה בניגוד לדיני השיתוף ובניגוד לצו המניעה. התנהלות כזו היא סיבה מרכזית לכך שאין עוד אופק לפירוק השיתוף תוך חלוקה בעין. לכן טענות המבקשת נגד פירוק השיתוף הן טענותיו של טובל ושרץ בידו. במציאות זו המבקשת אינה עשויה לתקוע מקל בגלגלי פירוק השיתוף באמצעות מכר, שכבר יצא לדרך תוך מינויו של כונס הנכסים. לכן הבקשה נדחתה ונקבע כי המבקשת תשלם לתובעת את הוצאות הבקשה וכן תשלם לכונס הוצאות.

טענות המבקשת:

המבקשת טוענת כי בהחלטה נפלו טעויות, לרבות פרשנות שגויה של בימ"ש קמא. נטען כי ההחלטה התעלמה מעובדות רבות ומסמכים שצורפו לבקשה ותגובות המבקשת. כן נטען כי הבקשה למינוי כונס נכסים למקרקעין לא הומצאה למבקשת וגם ההחלטה בבקשה לא הומצאה לה. נטען כי בסעיף 3 להחלטה מיום 01.02.21 צוין כי המבקשת הודיעה שאינה מתנגדת למינוי הכונס, דבר שלא היה. התובעת תיקנה את כתב התביעה וביום 16.02.21 ניתנה החלטה המורה לתובעת להמציא את ההחלטה וכתב התביעה המתוקן לנתבעים ולמבקשת. נטען כי המבקשת לא קיבלה את העתק כתב התביעה המתוקן או העתק ההחלטה. נטען כי המסירה בוצעה לאמה של המבקשת כאשר המבקשת אינה מתגוררת עם הוריה אלא במקרקעין נשוא ההליך.

לטענת המבקשת, תיקון כתב התביעה על ידי הוספת נתבעים מחייב את התובעת בהגשת כתב תביעה מתוקן והגשתו מחדש תוך התייחסות לעילת התביעה כנגד הנתבעים החדשים והעלאת הטענות בפירוט כנגד הנתבעים החדשים וכנגד המבקשת בפרט דבר שלא נעשה. כן נטען כי תיקון כתב התביעה מחייב מתן אפשרות לנתבעים החדשים להגיש כתב הגנה ולממש את זכותם להתגונן בפני הטענות המופנות כלפיהם. נטען כי לו המבקשת ידעה אודות ההליך המתנהל בפני בימ"ש קמא לא הייתה יושבת בשילוב ידיים וצופה מהצד במתרחש, על אחת כמה וכמה כאשר על זכויותיה במקרקעין ממונה כונס נכסים למכירת המקרקעין ומדובר במכירת ביתה המהווה קורת גג יחידה לה ולבני משפחתה. נטען כי מדובר בניצול לרעה של הליכי משפט וניסיון לבצע מחטפים בכדי לקדם את ההליך תוך הפרה בוטה של התקנות.

נטען כי המבקשת התנגדה למינוי כונס הנכסים וההחלטה על מינוי כונס נכסים ניתנה ללא שהצדדים לכתב התביעה המתוקן נטלו חלק בהליך וללא שהביעו עמדתם, כאשר ההחלטה פוגעת בזכויות הקניין של הנתבעים בכתב התביעה המתוקן.

המבקשת טוענת כי אינה פולשת למקרקעין בהם היא תופסת חזקה. היא הבעלים החוקי וזכאית להירשם כבעלים של החלק במקרקעין אותו רכשה כדין ושילמה תמורה מלאה. נטען כי בעניין זה אף נוהל הליך משפטי והמבקשת נמצאת בעיצומו של הליך השלמת רישום המקרקעין על שמה בלשכת רישום המקרקעין. נטען כי המבקשת בנתה את ביתה על החלקה בהתאם להיתר בניה ואין מדובר בבניה בלתי חוקית כטענת הכונס.

לטענת המבקשת, אין מקום להעדיף את הדחיפות במכירת כל החלקה כמקשה אחת על זכותם המהותית של כלל הנתבעים בתיק בכלל ושל המבקשת בפרט להשמיע את דעתם ולטעון את טיעוניהם בפני בימ"ש קמא. נטען כי בימ"ש קמא הורה על מכירת בתיהם של יותר מ-30 משפחות היושבות על החלקה מבלי לברר את מעמדו החוקי של כל אחד מהם.

דיון והכרעה:

לאחר שבחנתי את בקשת רשות הערעור על נספחיה ואת החלטתו של בימ"ש קמא הגעתי למסקנה כי יש לדחות את בקשת רשות הערעור. לא מצאתי כי בהחלטה שנגדה הוגשה בקשת רשות הערעור נפל כל פגם המצדיק התערבות בנסיבות העניין או מתן רשות ערעור.

ראשית, יצוין כי ככלל, ערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בהחלטות הניתנות על ידי הערכאה הדיונית בכל הנוגע לאופן ניהול ההליך בפניה. רק במקרים חריגים יתערב בית משפט שלערעור. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעניין המסור לשיקול דעתה של הערכאה הדיונית [ראו: רע"א 3593/06 רוזנצוויג נ' חיים (8.6.2006); רע"א 3763/18 מודיסופט בע"מ נ' סיטי פארק נציגות הבית המשותף אבא הלל רמת גן (11.07.2018); רע"א 4741/19 הסתדרות מדיצינית הדסה נ' פלוני (18.09.2019)]. כמו כן, כלל ידוע הוא כי החלטות דיוניות הן החלטות המצויות בליבת שיקול הדעת של הערכאה הדיונית וכי ערכאת הערעור תימנע מלהתערב בהן, למעט במקרים חריגים שבהם ההחלטה אינה מתקבלת על הדעת, או אם נמצא כי היא מתעלמת מנסיבות שנדרש היה להתחשב בהן [רע"א 400/21 מושב נהלל איחוד עוסקים נ' מס ערך מוסף נצרת (26.09.2021); רע"א 2589/21 רוזה רונן נ' גזיאל את אבנר בע"מ (15.06.2021)]. המקרה דנא אינו נמנה עם אותם מקרים חריגים המצדיקים את התערבותה של ערכאת הערעור ודי בכך כדי לדחות את הבקשה.

שנית, אינני סבור כי בהחלטת בימ"ש קמא שבנדון נפל פגם המצדיק את התערבות ערכאת הערעור או מתן רשות ערעור. כפי שציין בימ"ש קמא בהחלטתו, מדובר בתביעה לפירוק שיתוף במקרקעין אשר הוגשה ביום 2008 ואשר קיים בה צו מניעה זמני להימנע מכל בניה חדשה במקרקעין משנת 2009. המבקשת רכשה זכויותיה בחלקה בעסקה משנת 2010. על כן, התביעה כבר התנהלה וכבר ניתן צו מניעה להימנע מבניה חדשה במקרקעין טרם לרכישת זכויותיה של המבקשת. צו המניעה עומד בעינו והערה על קיומו נרשמה בפנקסי המקרקעין. כמו כן, המבקשת אינה בעלת זכות רשומה בחלקה ורשומה לטובתה הערת אזהרה בלבד. על כן, הבניה שנעשתה בחלקה על ידי המבקשת נעשתה לכאורה בניגוד לצו המניעה, בניגוד לדיני השיתוף ועל ידי מי שלכאורה אין לו זכות קניין במקרקעין.

מנגד, כפי שפירט בימ"ש קמא, בעלי הדין בהליך בבימ"ש קמא השקיעו זמן וממון רבים כדי לקדם את פירוק השיתוף בחלקה על פי מתווה של חלוקה בעין, דבר שלא צלח. לכן נקבע כי אין מנוס מפירוק השיתוף באמצעות מכר וניתנה לבעלי הדין הזדמנות לטעון טענותיהם טרם מתן ההחלטה בעניין זה. לאחר שרק חלק מבעלי הדין מסרו עמדתם באשר למתווה המוצע לפירוק השיתוף, נקבע שיש לפרק את השיתוף על ידי מכירת החלקה באמצעות כונס נכסים שימונה על ידי ביהמ"ש. ואכן מונה כונס, ניתנו לו הוראות מפורטות והכונס החל במילוי תפקידו.

בקשת המבקשת הוגשה רק לאחר כל ההליכים הנ"ל ולאחר שבימ"ש קמא נתן דעתו לטענות הצדדים לעניין זה נקבע כי אין בטענות המבקשת כדי להצדיק את ביטול המינוי וחזרה למתווה של פירוק שיתוף על ידי חלוקה בעין.

כפי שציין בימ"ש קמא, המבקשת אינה בעלת זכות קניין בחלקה. אין לזכותה אלא הערת אזהרה אשר נרשמה על זכותו של רוזנברג, ממנו רכשה זכויותיה. רוזנברג הינו בעל זכות הקניין הרשומה במקרקעין והינו נתבע בהליך מאז פתיחתו. לכן לרוזנברג ניתנה זכות טיעון טרם מתן החלטת המינוי.

כאמור, כפי שציין בימ"ש קמא, זכויותיה של המבקשת במקרקעין לא נרשמו בפנקסי המקרקעין ואין לה זכות קניין במקרקעין שבנדון. לכן יש לדחות טענותיה כי זכויותיה במקרקעין מחייבות עשייתה צד ממשי להליך תוך תיקון כתב התביעה ומתן הזדמנות להגשת כתב הגנה על ידה. לכן, בצדק נקבע כי אין צורך להידרש לשאלה אם בוצעה למבקשת מסירה כדין באין לה מעמד כדין וזכות טיעון כדין בהליך. כמו כן, כפי שציין בימ"ש קמא, הבעלות במקרקעין אינה זכות מוחלטת ויש לאזנה אל מול זכויות ואינטרסים אחרים. ההגנה על הבעלות ועל זכויות פחותות ממנה במקרקעין כפופה לעקרונות צדק, תום לב והגינות. במקרה זה, כאשר לבעלי הזכויות הרשומות בנכס נגרם נזק בשל התמשכותו של ההליך, וכאשר בעלי הזכויות בחלקה לא הצליחו לגבש הסכמה על הדרך בה ינהגו בנכס המשותף, למינוי כונס נכסים לשם פירוק השיתוף באמצעות מכר נודעת משמעות דרמתית. בעלי הזכויות הרשומות, אשר המבקשת אינה נמנית עליהם, נשאו עד כה בהוצאות בסכומים גבוהים בניסיון להביא לפירוק השיתוף באמצעות חלוקה בעין, אך התברר שהדבר אינו אפשרי, זאת בין השאר בשל אנשים שעשו דין לעצמם ובנו בחלקה בניגוד לדיני השיתוף, כאשר גם המבקשת חטאה בכך.

בנסיבות אלה, בצדק קבע בימ"ש קמא כי אין לקבל את בקשת המבקשת, אשר לא נשאה בנטל ההתדיינות וחרף רישומו של צו המניעה בפנקסי המקרקעין מזה שנים ארוכות לא טרחה לפנות עד כה ולברר מה טיבו של ההליך, אלא ישבה בחיבוק ידיים. מאחר שלמבקשת לא הייתה כל זכות לבנות בחלקה באין הסכם שיתוף בין בעלי הזכויות בחלקה, כאשר בעלותו של כל אחד מבעלי המקרקעין לפי חלקו מתפשטת בכל אתר ואתר שבמקרקעין ואין לשום שותף חלק מסוים בהם, הבניה נעשתה בניגוד לדיני השיתוף. המבקשת עשתה דין לעצמה והתנהלותה עומדת בבסיס הסיבה לכך שלא ניתן לבצע פירוק שיתוף תוך חלוקה בעין. לכן טענותיה נגד פירוק השיתוף בדרך של מכירה נטענות בחוסר תום לב ובניגוד לעקרונות הצדק וההגינות. בנסיבות אלה, בקשתה נדחתה בצדק על ידי בימ"ש קמא.

לאור המפורט לעיל, לא מצאתי כי יש מקום להתערב בהחלטתו של בימ"ש קמא לדחות את בקשת המבקשת. לא מצאתי כי נפל בהחלטה פגם המצדיק התערבות או מתן רשות ערעור וכאמור, מדובר בעניינים המסורים לשיקול דעתה של הערכאה הדיונית המצויה בתיק ומנהלת אותו מזה שנים רבות ואין מדובר במקרה חריג המצדיק התערבות.

בהתאם, אינני סבור כי יש מקום להתערב או ליתן רשות ערעור על החלטת בימ"ש קמא שבנדון, שכן לא נפל בה פגם המצדיק התערבות או מתן רשות ערעור. על כן, בקשת רשות הערעור נדחית.

בנסיבות העניין, ומשלא התבקשה תגובה, אין צו להוצאות. זאת הגם שבשים לב להוראות תקנה 5 לתקנות וחובת בית המשפט לשקול גם את האינטרס הציבורי של חיסכון במשאבי זמן ועלויות המערכת המשפטית יש מקום, במקרים המתאימים, לחייב בהוצאות לאוצר המדינה וזאת גם במקרים בהם לא נדרשה תגובה.

המזכירות תעביר עותק מהחלטה זו לצדדים ולתיק בית משפט קמא.

ניתנה היום, י"ח טבת תשפ"ב, 22 דצמבר 2021, בהעדר הצדדים.

רון שפירא, נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/12/2008 החלטה על בקשה של תובע 31 שינוי מועד דיון 29/12/08 חננאל שרעבי לא זמין
19/02/2009 החלטה על בקשה של נתבע 29 צירוף / מחיקה / שינוי / הוספת בעלי דין 19/02/09 חננאל שרעבי לא זמין
11/06/2009 החלטה על בקשה של בא כוח תובעים 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לקביעת מועד דיון דחוף בבקשה לפי סעיף 6 11/06/09 אביהו גופמן לא זמין
03/02/2010 החלטה על בקשה של נתבע 16 כללית, לרבות הודעה בקשה לפטור מהתייצבות מישיבת קדם המשפט 03/02/10 קרן אניספלד לא זמין
06/05/2010 החלטה על בקשה של נתבע 10 כללית, לרבות הודעה בקשה ליתן צו המורה על השבה לשאלון 06/05/10 קרן אניספלד לא זמין
14/06/2010 החלטה מתאריך 14/06/10 שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד לא זמין
05/10/2010 החלטה מתאריך 05/10/10 שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד לא זמין
06/11/2010 החלטה על בקשה של צירוף / מחיקה / שינוי / הוספת בעלי דין 06/11/10 קרן אניספלד לא זמין
07/11/2010 החלטה מתאריך 07/11/10 שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד לא זמין
06/01/2011 החלטה מתאריך 06/01/11 שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד לא זמין
10/01/2011 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה בקשה להבהרת החלטה 10/01/11 קרן אניספלד לא זמין
07/03/2011 החלטה על בקשה של נתבע 33 כללית, לרבות הודעה בקשת נתבע מס 33 07/03/11 קרן אניספלד לא זמין
20/03/2011 החלטה מתאריך 20/03/11 שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד לא זמין
21/09/2011 החלטה על בקשה של מרואן רכאב שינוי מועד דיון 21/09/11 חננאל שרעבי לא זמין
08/02/2012 החלטה מתאריך 08/02/12 שניתנה ע"י חננאל שרעבי חננאל שרעבי לא זמין
15/03/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביטול צו לא תעשה (צו מניעה) זמני 15/03/12 חננאל שרעבי לא זמין
09/09/2012 החלטה על בקשה של נתבע 10 כללית, לרבות הודעה תגובת הנתבעים 10-12 09/09/12 קרן אניספלד צפייה
23/01/2013 החלטה על בקשה של מבקש 1 מתן הוראות 23/01/13 קרן אניספלד צפייה
22/03/2013 הוראה לנתבע 13 להגיש הגשת מסמך קרן אניספלד צפייה
02/02/2014 הוראה לנתבע 5 להגיש אישור פקס קרן אניספלד צפייה
15/03/2014 החלטה מתאריך 15/03/14 שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
18/03/2014 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביזיון בית משפט 18/03/14 קרן אניספלד צפייה
07/06/2014 פסק דין מתאריך 07/06/14 שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
05/09/2014 הוראה לאחר להגיש חוות דעת קרן אניספלד צפייה
19/03/2015 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
14/04/2015 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
30/10/2016 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
30/11/2016 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
08/01/2017 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
29/05/2017 הוראה לאחר להגיש . קרן אניספלד צפייה
30/04/2018 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
11/07/2019 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
16/08/2019 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
10/11/2019 הוראה לבא כוח תובעים להגיש אישור פקס קרן אניספלד צפייה
01/06/2020 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
29/10/2020 החלטה שניתנה ע"י יגאל גריל יגאל גריל צפייה
02/11/2020 הוראה לבא כוח תובעים להגיש זכות תגובה קרן אניספלד צפייה
15/11/2020 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
16/11/2020 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
23/11/2020 הוראה לנתבע 25 להגיש תגובה קרן אניספלד צפייה
23/11/2020 החלטה על בקשה של נתבע 42 תגובה לבקשה קרן אניספלד צפייה
23/11/2020 החלטה על בקשה של נתבע 31 הודעה / שינוי / ביטול ייצוג קרן אניספלד צפייה
29/11/2020 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תגובה קרן אניספלד צפייה
01/12/2020 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה להאכת מועד קרן אניספלד צפייה
14/12/2020 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
14/12/2020 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה בהתאם להחלטה מהיום 14.12.2020 קרן אניספלד צפייה
15/12/2020 הוראה לתובע 1 להגיש זכות תגובה קרן אניספלד צפייה
25/01/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 צירוף עו"ד גורנשטיין כב"כ נוסף של התובעת קרן אניספלד צפייה
01/02/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
09/02/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה לגריעת נתבעים ולהוספת נתבעים נדרשים ולמתן צו למשרד הפנים קרן אניספלד צפייה
11/02/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
11/02/2021 החלטה על בקשה של נתבע 12 עדכון פרטים ברשימת הנתבעים קרן אניספלד צפייה
11/02/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה קרן אניספלד צפייה
12/02/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה לגריעת נתבעים ולהוספת נתבעים נדרשים ולמתן צו למשרד הפנים קרן אניספלד צפייה
16/02/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה לגריעת נתבעים ולהוספת נתבעים נדרשים ולמתן צו למשרד הפנים קרן אניספלד צפייה
28/02/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה לגריעת נתבעים ולהוספת נתבעים נדרשים ולמתן צו למשרד הפנים קרן אניספלד צפייה
03/03/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה קרן אניספלד צפייה
03/03/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
04/03/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
04/03/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
07/03/2021 החלטה על בקשה של נתבע 21 הוספת / צירוף / מחיקת / שינוי בעל דין קרן אניספלד צפייה
11/03/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
05/04/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה קרן אניספלד צפייה
07/04/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
28/04/2021 החלטה על בקשה של נתבע 36 תגובה להחלטה קרן אניספלד צפייה
10/05/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
10/05/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
13/05/2021 החלטה על בקשה של בא כוח נתבעים הודעה על ייצוג קרן אניספלד צפייה
14/05/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
18/05/2021 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה להחלפת כונס הנכסים שמונה בהחלטה 10.05.2021 קרן אניספלד צפייה
20/05/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 צירוף הכונס כצד בתיק קרן אניספלד צפייה
20/06/2021 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תגובה קרן אניספלד צפייה
08/07/2021 הוראה לבא כוח מסייעים להגיש תגובה קרן אניספלד צפייה
08/07/2021 החלטה על בקשה של בא כוח מסייעים בקשה להתיק גישה מלאה לכונס לנתוני התיק קרן אניספלד צפייה
27/07/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
28/07/2021 החלטה על בקשה של דוח ראשון מטעם הכונס ובקשה למתן הוראות קרן אניספלד צפייה
08/08/2021 החלטה על בקשה של נתבע 41 בקשה מטעם המשיבה 41 ניעאם נסראלדין לעיכוב מינוי כונס הנכסים קרן אניספלד צפייה
30/08/2021 החלטה על בקשה של נתבע 41 בקשה מטעם המשיבה 41 ניעאם נסראלדין לעיכוב מינוי כונס הנכסים קרן אניספלד צפייה
29/09/2021 החלטה על בקשה של נתבע 41 בקשה מטעם הנתבעת מס' 41 להתיק למבקשת להגיש תגובה לתשובה מטעם הכונס במסגרת בקשה מס' 256 קרן אניספלד צפייה
07/10/2021 החלטה על בקשה של נתבע 7 הודעה קרן אניספלד צפייה
19/10/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
19/10/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה להחרגת צו מניעה עבור הנתבע 42 קרן אניספלד צפייה
01/11/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 הארכת מועד לתגובה קרן אניספלד צפייה
02/11/2021 הוראה לנתבע 7 להגיש אישור פקס קרן אניספלד צפייה
14/11/2021 הוראה לתובע 1 להגיש תגובה קרן אניספלד צפייה
16/11/2021 החלטה על בקשה של בא כוח מסייעים דו"ח עדכון מטעם הכונס קרן אניספלד צפייה
21/11/2021 החלטה על בקשה של בא כוח נתבעים 1 בקשה מוסכמת להארכת מועד קרן אניספלד צפייה
22/11/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה להארכת מועד להגשת תגובה קרן אניספלד צפייה
29/11/2021 החלטה על בקשה של בקשה לאכיפת צו מניעה קרן אניספלד צפייה
22/12/2021 החלטה שניתנה ע"י רון שפירא רון שפירא צפייה
26/12/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
27/12/2021 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
02/01/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 הארכת מועד להגשת עמדותינו קרן אניספלד צפייה
17/01/2022 הוראה לבא כוח נתבעים להגיש אישור פקס קרן אניספלד צפייה
25/01/2022 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
31/01/2022 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
08/02/2022 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
08/02/2022 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
20/02/2022 החלטה על בקשה של נתבע 7 תגובה לדו"ח כונס הנכסים קרן אניספלד צפייה
27/02/2022 החלטה על בקשה של דו"ח עדכון ובקשה מטעם הכונס קרן אניספלד צפייה
28/02/2022 החלטה על בקשה של מתן החלטה קרן אניספלד צפייה
01/06/2022 החלטה על בקשה של הודעת עדכון מטעם הכונס קרן אניספלד צפייה
22/06/2022 החלטה על בקשה של בקשה לאישור מכר קרן אניספלד צפייה
12/07/2022 החלטה על בקשה של בקשה לאישור מכר קרן אניספלד צפייה
14/08/2022 החלטה על בקשה של נתבע 28 בקשה להארכת מועד קרן אניספלד צפייה
24/08/2022 החלטה על בקשה של נתבע 28 בקשה לארכה להגשת תגובה קרן אניספלד צפייה
26/08/2022 החלטה על בקשה של נתבע 28 בקשה להארכת מועד קרן אניספלד צפייה
31/08/2022 החלטה שניתנה ע"י קרן אניספלד קרן אניספלד צפייה
05/09/2022 החלטה על בקשה של בקשה לאישור מכר קרן אניספלד צפייה
26/10/2022 החלטה על בקשה של בקשה לאישור מכר קרן אניספלד צפייה
22/01/2023 החלטה על בקשה של נתבע 41 צו לא תעשה (צו מניעה) זמני קרן אניספלד צפייה
29/01/2023 החלטה על בקשה של נתבע 41 סעד זמני אחר קרן אניספלד צפייה
05/02/2023 פסק דין שניתנה ע"י איל באומגרט איל באומגרט צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 הימנותא בע"מ רפאל בס, יעקב גורנשטיין
נתבע 1 חיים אליעזר רוזנברג
נתבע 2 רחל רוזנברג (המנוח)
נתבע 3 מרים רוזנברג יעקב לזר
נתבע 4 בנימין קלר ת.ז. 57382541
נתבע 5 יעקב גרינשטיין
נתבע 6 דניאל גרנות
נתבע 7 רות קורן
נתבע 8 מנחם קפלן גיורא בן טל, נתן מאיר
נתבע 9 שאדי בן פאיז עבד ארכאב כמיל טרודי
נתבע 10 מונא סאלח זאהר כמיל טרודי
נתבע 11 סאמי עלי נסאר כמיל טרודי
נתבע 12 ג'האד חמדי אבו חמדאן כמיל טרודי
נתבע 13 שרוף סארי סמיר
נתבע 14 חנה קורן (המנוח) רון אביב, יוסי נקר
נתבע 15 חוה קורן-ישראלי רון אביב
נתבע 16 דפנה קורן, ת.ז. 02799095 רון אביב
נתבע 17 גאזי גאלב רכאב
נתבע 18 אודליה גזיאל (זינר)
נתבע 19 ישעיהו רוזנברג
נתבע 20 אוסאמה בדר מקלדה עפר אטיאס
נתבע 21 עלא בדר מקלדה עפר אטיאס
נתבע 22 שח'ידם סלאח
נתבע 23 עזבון הלינה ויסמן (המנוח)
נתבע 24 סילביה מי-טל
נתבע 25 שרגא ויסמן
נתבע 26 אוסמה סלמה אחמד קרא יוסי נקר
נתבע 27 כיוף ראיק
נתבע 28 זיידאן אבו רוקן כמיל טרודי
נתבע 29 כמיל טרודי כמיל טרודי
נתבע 30 עטשי זיידאן
נתבע 31 יהונתן כהן ליאת ברץ
נתבע 32 עסאם מנצור
נתבע 33 וואליד מנצור - ת.ז. 03379520
נתבע 34 קנג' מוסטפא כמיל טרודי
נתבע 35 מסעוד יוסף דאוד
נתבע 36 מדינת ישראל - משרד האוצר - מס שבח חיפה אילה פיילס-שרון
נתבע 37 כמאל מוחמד גאבר כיוף כמיל טרודי
נתבע 38 ואפי כיוף
נתבע 39 כיוף בהא
נתבע 40 כיוף ארווד
נתבע 41 נסר אלדין נעאם עלא מועדי
נתבע 42 עמאד אבו רוכן
נתבע 43 חסאן חלבי
נתבע 44 יוסף אלאל
נתבע 45 מרואן רכאב אמיר מסארווה
נתבע 46 סאיף אבו רוקן
נתבע 47 עו"ד סעדי אחמד - 17018
נתבע 48 פאדי שלח איימן פרו
מבקש 1 מרואן רכאב אמיר מסארווה
משיב 1 רפי סעיד סעדה
משיב 1 דאוד יוסף-ת.ז. 53814489
משיב 2 קונטאר כמאל-ת.ז. 33949231
משיב 3 מונא זאהר-ת.ז. 023326333
מבקש 1 רונן מטרי
מבקש 1 אדם עימאד אבו רוקון
מבקש 2 גראם עימאד אבו רוקן
מבקש 1 אדם אבו רוקון
מבקש 2 עמיאד אבו רוקון
מבקש 1 אדם אבו רוקן
מבקש 2 גראם אבו רוקן
משיב 1 משטרת ישראל רכס הכרמל-עוספיא
משיב 2 ועדה מרחבית תכנון ובניה רכס הכרמל עודד רומנו
מבקש 1 אדם אבורוקן
מבקש 2 אבו רקן אדם
מבקש 2 אדם אבו רוקן
מבקש 2 גראם אבו רוקן