טוען...

החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד

גיליה רביד27/12/2021

לפני

כבוד השופטת גיליה רביד, אב"ד

כבוד השופט ירון לוי

כבוד השופט שי יניב

בעניין:

המבקשים : רביב דרוקר

רשת מדיה בע"מ

נגד

המשיבה: מדינת ישראל

החלטה

לפנינו בקשה לפי סעיף 13 לחוק סדר הדין הפלילי (חקירת חשודים) התשס"ב-2002 (להלן: "החוק") שהגישו העיתונאי רביב דרוקר וחברת רשת מדיה בע"מ, להתיר להם לפרסם במסגרת תכנית התחקירים "המקור" המשודרת בערוץ 13 של הטלוויזיה, שורה של קטעי וידאו ושמע מתוך קלטות החקירה במשטרה של עדי המדינה שגויסו בתיקנו.

המבקשים הסבירו, כי בעתיד הקרוב עתידה להיות משודרת כתבה במסגרת תכנית "המקור" שתעסוק בפרשה שזכתה לכינוי 512, תיק שרשויות האכיפה ראו בו "תיק דגל" במאבק נגד ארגוני פשיעה בישראל. תכנית "המקור" מעוניינת לחשוף את הדרך שבה נהגו המשטרה והפרקליטות לצורך גיוס עדי המדינה וזאת בהיות העניין נושא לוויכוח ציבורי ער בימים אלה סביב שורה של פרשות שונות. מר דרוקר הבהיר, כי מדובר בכתבה שמבקשת דווקא להחמיא להישגי המשטרה והפרקליטות ולתת ביטוי הולם למאמצים הרבים שהושקעו כחלק מהמלחמה בארגוני הפשיעה. לגישת מר דרוקר, קיים במקרה זה אינטרס ציבורי רב בפרסום הקלטות עצמן שכן לא זו בלבד שהנושא עצמו הוא בעל חשיבות ועניין ציבורי, אלא שהקלטות הן אמצעי ההעברה הנאמן והמהימן ביותר. הן מהוות תיעוד מדויק כפי שהדברים נמסרו על ידי המעורבים באופן ישיר ובזמן אמת.

המבקשים הדגישו כי הם נכונים לטשטש את דמותם וקולם של עדי המדינה כדי למנוע זיהוי אפשרי ואף מוכנים להתחייב להעביר למאשימה את הקטעים הרלוונטיים לאחר הטשטוש, כדי לוודא שזהותם לא תיחשף.

לגישת המבקשים, גם אם הנחקרים או המאשימה יביעו התנגדות לבקשה אין בכך להוות חסם מפני קבלתה. המבקשים הפנו בעניין זה לשלושה מקרים (בעניין הרב יונה מצגר, השר פואד בן אליעזר וגונן שגב), בהם בית המשפט נעתר לבקשת הפרסום חרף התנגדות שהובעה לכך על ידי הנחקרים או מטעמם, כפי שעוד יורחב.

כל אחד מעדי המדינה - שעמדתם הוצגה לפנינו על ידי הרשות להגנת עדים ועל ידי המאשימה – הביעו התנגדות נחרצת לבקשה. חלקם אפילו הביע זעזוע וחרדה מעצם האפשרות שחקירותיהם המצולמות יפורסמו ברבים. שמענו, שעדי המדינה הביעו חשש מביזוים ופגיעה בכבודם אם וכאשר יפורסמו רגעיהם הקשים ביותר במהלך חקירה לא קלה, לרבות אותם רגעי שבירה עובר להסכמתם לשמש עדי מדינה. לגישתם, לא יהא בהסוואת קולם וטשטוש תווי פניהם כדי לשנות, שכן בני משפחתם, מקורביהם, מכריהם ורבים אחרים יודעים אודותיהם ואודות מעורבותם בתיק זה. ב"כ המאשימה, עו"ד מירום הוסיף כי שוחח אישית עם אשתו של עד המדינה א.ג (אשר נפטר במהלך המשפט) וזו הביעה לפניו התנגדות נחרצת, בעיקר נוכח הפגיעה הצפויה לילדיו ובני המשפחה הקרובים לו. עד המדינה ה.צ הדגיש את מצבו הנפשי הקשה ואת הנזק הצפוי לבריאותו הפיזית והנפשית כתוצאה מהחשיפה. א.צ ממש נחרד ורעד לשמע הבקשה והביע חשש לפגיעה בעתידו ובחיים החדשים שבנה לעצמו לאחר שניתק לפני שנים מעולם הפשע. הוא הסביר את האפשרות לזהותו מעצם חשיפת אביו שהינו עד מדינה אחר בתיק. ש.כ ביטא חשש לבני משפחתו ולילדיו וטען כי יהא בפרסום כדי לגרום למשפחתו ללחץ ולסבל נפשי וזאת מעצם הצפייה בקלטות.

עמדת הרשות להגנת עדים - שתחת חסותה נמצאים מרבית עדי המדינה בתיקינו - הובעה בכתב על ידי היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד דנה עמית-פינק. לדבריה, הרשות מתנגדת לפרסום קטעים מתוך קלטות החקירה. עו"ד עמית-פינק הטעימה, בין השאר, כי הרשות להגנת עדים הוקמה במגמה לעודד אזרחים לשתף פעולות עם רשויות אכיפת החוק ולהגביר את אמון הציבור הן במערכת אכיפת החוק והן ביכולתן של הרשויות לשמור על חייהם של עדי המדינה, ולכך שלא יבולע להם בעקבות עדותם. בהתאם לחוק, העדים שזכאים להגנה בתוכנית להגנה ברשות הם מראש עדים מאוימים שהסכנה הנשקפת להם ולבני משפחתם היא סכנה ממשית וברמה הגבוהה ביותר, עדים שמידת חשיבותה של עדותם היא גבוהה וכאשר קיים אינטרס ציבורי איתן בניהול ההליך הפלילי שבמסגרתו תישמע עדותם. המדינה השקיעה ותשקיע משאבים רבים בשמירה על העדים בפרשת 512 ובני משפחותיהם, בין עדי מדינה שנמצאים בתוכנית להגנת עדים ובין אלה שרמת האבטחה שלהם נמוכה יותר. גם לאלה וגם לאלה נשקף סיכון בתיקנו. עו"ד עמית-פינק הדגישה את המשקל הקרדינאלי שניתן בפסיקה לעמדת הנחקר עצמו על רקע תכלית סעיף 13 לחוק חקירת חשודים שנועדה להגן על פרטיותו וכבודו, כאשר הנטל מוטל על המבקש להוכיח את החיוניות בחשיפת הקלטות ומדוע אין די בחשיפת התמליל כדי להשיג את המטרה מאחורי הפרסום.

המאשימה הביעה מצדה התנגדות לבקשה תוך שהיא מבטאת בעניין זה גם את עמדת המשטרה אשר התמקדה באפקט הצינון שתהא להחלטה לחשוף את הקלטות על עדי מדינה פוטנציאליים בעתיד, לא כל שכן לצורך חשיפת ארגוני פשיעה.

לגישת המאשימה, הגם שאין מחלוקת שהנושא מעורר עניין רב בציבור, הרי שנדרשת מלאכת איזון בין אינטרסים שונים. למול העניין בפרסום הקלטות, עומד האינטרס של שמירה על אמון הציבור במערכת אכיפת החוק וביכולת ההגנה שלה על עדים, ובעיקר השמירה על כבודם ופרטיותם של הנחקרים. תכלית ההוראה בסעיף 13 לחוק חקירת חשודים נועדה למנוע הוצאת הנחקר מחדר החקירות אל כיכר השוק. היחשפות הנחקר שקולה למתן היתר להציגו ברגעי שפל וביזיון ולעיתים במלוא עלבונו. לגישת המאשימה עיון בפסיקה שאליה הפנתה מלמד שלהתנגדות הנחקרים יש לתת משקל מכריע , והדבר נכון על אחת כמה וכמה במקרה כמו שלנו שבו מדובר בעדי מדינה מוגנים שזהותם חסויה, עדים שמסרו עדות כנגד ארגון פשיעה ואנשיו. המאשימה עמדה על החשש שהפרסום יפגע ברצון של עדים עתידיים לשתף פעולה עם הרשויות וכן הדגישה כי יש בעצם הפרסום כדי לחשוף את האופן שבו מתנהלת המשטרה בסוג כזה של חקירות, התנהלות שהיא חלק משיטות חקירה.

עוד נטען מטעם המאשימה שלא זו בלבד שמדובר בתיק שהכרעת הדין בו ניתנה זה מקרוב וטרם הסתיים, אלא שתלוי תיק בבית המשפט המחוזי בלוד ושבו העיד אחד מעדי המדינה בתיקנו ושבו טרם ניתנה הכרעת דין. כמו כן קיימים מעורבים נוספים שעוד לא הועמדו לדין, וכן תלוי עדיין עניינו של נאשם 9 (שנמלט במהלך המשפט).

לגישת המאשימה, זכות הציבור לדעת יכולה לבוא על סיפוקה מעצם פרסום התמלילים, כאשר המבקשים יכולים להביא את הדברים לציבור בדרך של אילוסטרציה, שימוש בשחקנים וכיוצא באלה אמצעי המחשה שפגיעתם בנחקרים פחותה.

דיון ומסקנות

נקודת המוצא לדיוננו היא בהוראת סעיף 13 לחוק שקובע:

"המפרסם תיעוד חזותי או קולי של חקירה, כולו או חלקו, בלא רשות בית משפט, דינו – מאסר שנה; לעניין סעיף זה, "חקירה" – לרבות חקירה בידי רשות אחרת המוסמכת לחקור על פי דין, שהוצא לגביה צו לפי סעיף 16(ג).

החוק קובע, אפוא, כברירת מחדל איסור פרסום של תיעוד חזותי וקולי של חקירה, כאשר התרת הפרסום היא החריג לכלל.

יודגש: האיסור שבסעיף 13 חל אך ורק על תיעוד חזותי או קולי של החקירה, כך שכל פרסום במדיה שאינה חזותית או קולית אינו אסור בפרסום. הרציונל טמון בכך שהצגת תוכן מילולי של חקירה לציבור אינה פוגענית במידה כזו המצדיקה מראש את איסור הפרסום, זאת בהתחשב בעקרונות חופש הביטוי, חופש הפרסום ופומביות הדיון הנטועים היטב בשיטה המשפטית בישראל. להבדיל מתמליל חקירה, פרסום חזותי של חקירה ומהלכה טומן בחובו מימד נוסף של פגיעה בנחקר והוא בעל משקל משמעותי, באופן המצדיק איסור פרסום של תיעוד כזה, בכפוף להיתר ספציפי מבית המשפט – זאת במקרים בהם איזון השיקולים מטה את הכף לכך [ראו למשל ע"פ מדינת ישראל נ' תורג'מן (14.5.09), פסקה 37 (להלן: עניין תורג'מן)].

נקבע, כי לצורך הכרעה בבקשה לפי סעיף 13 "...על בית המשפט לשוות לנגדו כי הכלל שקבע המחוקק לעניין זה הינו באיסור פרסום, וכי התרתו אמורה להיות מסווגת כחריג לכלל. לאמור, על מבקש ההיתר לשכנע כי מתקיימות נסיבות המצדיקות חריגה מכלל האיסור... (ראו בש"פ 4275/07 רשות השידור נ' מדינת ישראל וזדורוב (17.9.07) (עניין זדורוב)).

כמצוטט לעיל, תכליתה של הוראת סעיף 13 לחוק היא לשמור על כבוד הנחקר ועל פרטיותו, ולמנוע הוצאתו מדלת אמותיו של חדר החקירות אל כיכר השוק ולתת באמצעותה רשות לכל להיחשף אליו ברגעי שפל וביזיון (ע"פ 1682/21 רשת מדיה בע"מ נ' נתניהו ואח' (25.4.21) (להלן: עניין נתניהו); ע"פ 5127/11 רשות השידור – ערוץ 1 נגד רוני רון (10.10.11)). לכן, מוטל על מבקש הפרסום להראות כי יש עניין ציבורי ממשי בעל משקל ומשמעות בפרסום קלטות החקירה. כמו כן, עליו לשכנע מדוע לא יוכל להסתפק בחומר חקירה כתוב או בדרך אחרת, כדוגמת שחקנים או קריינות.

הפסיקה שהותוותה בנושא קובעת כי שיקול הדעת השיפוטי מחייב איזון ראוי בין ערכים, עקרונות ואינטרסים נוגדים. מחד, החשש לפגיעה בפרטיותם של נחקרים וצדדים שלישיים; החשש לפגיעה ביעילות החקירות; והחשש להשפעה על ניהול המשפט כראוי – בכלל זה הלחץ הפוטנציאלי על עדים וכן בעצם ניהול המשפט בזירה הציבורית. ומנגד, עקרון פומביות הדיון, חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת, עקרונות העומדים ביסוד המשטר הדמוקרטי וביסוד פעילותם התקינה של מערכות השלטון. כמובן, שנקודת האיזון משתנה בין מקרה למקרה בהתאם לנסיבותיו הקונקרטיות והמיוחדות. על בית המשפט "להתחשב במכלול העקרונות ואינטרסים הרלבנטיים, ולייחס להם את משקלם היחסי, הראוי, והמידתי, על רקע נתוניו הקונקרטיים של העניין" (עניין תורג'מן).

מאחר שהתכלית המרכזית שביסוד סעיף 13 היא שמירה על כבוד הנחקר ופרטיותו, הרי שבבוא בית המשפט לקבוע אם נכון לחרוג מן הכלל ולהתיר פרסום של תיעוד חזותי, יש לבחון תחילה כיצד עלול הפרסום להשפיע על כבודו ופרטיותו של הנחקר. לצורך כך נדרש בית המשפט לשמוע את עמדת הנחקר, ואם הוא מתנגד לפרסום – הרי שיש להעניק לכך משקל רב (עניין נתניהו). בבש"פ 6516/09 ידיעות אחרונות נ' מדינת ישראל (1.10.09)) נאמר כי מבין הערכים המוגנים העיקריים שבאיסור הפרסום "ראשונה להם היא זכותם של נחקרים – חשודים, נאשמים ועדים אחרים – לפרטיות ולכבוד... ככאלה, המשקל וההגנה הניתנים לזכויות אלה הם נכבדים ורחבים, גם אם לא מוחלטים".

ועוד נאמר:

"...תכליות איסור הפרסום הינן כאמור מנימוקים של הגנה על טוהר ההליך השיפוטי ותקינותו והן מנימוקים של הגנה על כבודם ופרטיותם של הנחקרים. על כן, גם במקרה בו הנחקר (בין אם זה חשוד, הנאשם או עד) נותן הסכמתו לפרסום, אין די בכך כדי להכריע בבקשה... לעומת זאת, אם הנחקר (חשוד, נאשם או עד) מתנגד לפרסום יהיה בכך שיקול נכבד ביותר שלא להתיר פרסום, וזאת גם לאחר שהסתיימו ההליכים המשפטיים..." (ראו (עניין זדורוב)). בית המשפט בעניין זדורוב קבע כי הגם שאין לשלול על הסף מקרים בהם על האף ההתנגדות הנחקר, הרי זאת ייעשה אם יימצאו "טעמים מיוחדים בחריגותם שיצדיקו התרת הפרסום".

שיקול רלוונטי נוסף שעל בית המשפט לשקול הוא השפעת הפרסום על ניהולן של חקירות משטרה עתידיות, במיוחד בהיבט של נכונותם של עדים לשתף פעולה עם רשויות החקירה (עניין תורג'מן). כך גם בת"פ (ירושלים) 21629-10-15 מדינת ישראל נ' מצגר (4.9.18) שאליו הפנה המבקש כדוגמא למקרה שבו התיר בית המשפט את הפרסום חרף התנגדות הנחקר. שם, לא זו בלבד שבית המשפט נימק את ההיתר בהיות הנחקר/נאשם איש ציבור שלגביו היה אינטרס ציבורי מובהק בפרסום, אלא שבית המשפט דווקא אסר פרסום הקלטה שבה עומת אותו נחקר עם עד המדינה שהעיד כנגדו, בקובעו, בין השאר: "שידור התיעוד החזותי והקולי עלול לסייע, בנסיבות המיוחדות של המקרה, ולו בעקיפין, לחשיפת זהותו של עד המדינה, שעל פי המתואר על ידו ולא נסתר, כבר נפגע מחשיפה שהייתה לגביו, הן בסביבתו הקרובה והן בציבור בכלל על אף צו איסור הפרסום. זאת גם אם ייעשה שימוש בעיוות חזותיים וקוליים... בנוסף, בהתרת השידור יש גם כדי לפגוע בנכונותם של עדי תביעה פוטנציאליים ובכללם עדי מדינה להימנע משיתוף פעולה עם רשויות החקירה מחשש שבעתיד יפורסם תיעוד קולי וחזותי שלהם בניגוד לרצונם".

מן הכלל אל הפרט:

כאמור, המבקש נימק את בקשתו להתיר את פרסום הקלטות הן בעניין הציבורי שיש בפרשה שכונתה 512 והן על רקע הדיון הציבורי סביב סוגיית גיוס עדי מדינה באופן כללי. לשיטתו, הפרסום החזותי והקולי, מתוך החקירות של עדי המדינה, להבדיל מפרסום התוכן כמשתקף בתמליל החקירה, יהיה התיעוד המדויק, האותנטי והמהימן ביותר.

נדמה כי מדובר בנימוק מוקשה: לא זו בלבד שהקטעים שאת פרסומם מבוקש להתיר הם רק חלק קטן מחקירות רבות וארוכות של עדי המדינה במשטרה - כך שמראש התמונה שתוצג איננה מלאה ושלמה - אלא שאין מחלוקת שקטעים אלה לא יפורסמו במלואם וברצף, אלא יהיו נתונים לעריכה, חיתוך ועיבוד, כאשר רק חלק קטן מאוד מהם יפורסם בהתאם לשיקולים עיתונאיים, שאינם בידיעתו ו/או בשליטתו של בית המשפט. קשה אפוא לדבר על דיוק ואותנטיות כשיקול התומך בהתרת פרסום הקלטות.

זאת ועוד, להבדיל ממקרים שבהם לתיעוד החזותי והקולי של הנחקר יש ערך או משמעות בפני עצמם, בבחינת שבהעדרם ייגרע מידע חשוב מהציבור, במקרה שלנו תוכן החקירה הוא העיקר והוא מוצא ביטוי מדויק בתמליל החקירה. מסקנה זו בוססה גם על צפייה פרטנית בקטעי החקירה שאותם מבוקש לפרסם. "זכות הציבור לדעת" תבוא אפוא לסיפוקה המלא בפרסום התמלילים ו/או בהנגשתם לציבור באמצעיים טלוויזיוניים מקובלים אחרים דוגמת אילוסטרציה או שחקנים. אופן הצגה זה אולי יכביד במידת מה על עורכי התוכנית, אך לא יפגע כהוא זה באינטרס הציבורי ובערך של "זכות הציבור לדעת".

המבקש לא שכנע אפוא כי לפרסום הקלטות יש ערך מוסף משמעותי וחשוב שבעטיו ראוי לחרוג מהוראת סעיף 13 לחוק.

לעומת זאת, נדמה שגם המבקש לא חלק על כך שיהא בפרסום החקירות כדי לפגוע בפרטיותם ובכבודם של עדי המדינה. מדובר בפגיעה שהיא כמעט אינהרנטית, לא כל שכן במקרה שלנו. מדרך הטבע חקירה במשטרה הינה הליך קשה ומשברי. אדם מצוי אז בשעותיו הקשות ביותר, במעמד שהוא משפיל מטיבו וטבעו. על אחת כמה וכמה הדבר נכון כאשר הנחקר הוא שותף לביצוע עבירות חמורות במסגרת ארגון פשיעה, אשר הסכים לחצות את הקווים, לבגוד בשותפיו לעבירה ולשתף פעולה עם המשטרה - כפי שהעידו עדי המדינה במפורש לפנינו. פרסום מהלך החקירה כרוך בהשפלתו וביזויו של הנחקר בהגדרה. אומנם המבקש הציע לטשטש את פניהם של עדי המדינה ולהסוות את קולם ואולם אין בכך כדי לאיין הן את החשש מזיהוי והן את הפגיעה בכבוד. ראשית, אין זה סוד שטשטוש פנים וקול איננו מונע באופן מלא את הזיהוי, בעיקר מצד מי שמכיר את הנחקר. זאת ועוד, יש בפרסום כדי להרחיב את מעגל האנשים שעשויים לגלות את זהות העדים ומטבע הדברים גדלה האפשרות לחשיפתם או לגילוי מקום הימצאם, נתון שאינו ידוע בהכרח למי שעשוי להיות מעוניין לפגוע בהם. לא למיותר לציין בהקשר זה, כי במהלך השנים פורסמו בתקשורת שמות עדי המדינה בתיקנו חרף איסור הפרסום. שנית, כפי שנטען מטעם עדי המדינה, מכריהם וקרוביהם של העדים יודעים על מעורבותם בתיקנו ועל כך ששימשו עדי מדינה, ולכן הטשטוש המוצע לא רלוונטי לגביהם. חשיפתם של קרובים אלה למהלך החקירה עלולה לפגוע בהם עצמם וגם בכבודם של עדי המדינה.

עדי המדינה הביעו סירוב חד משמעי לפרסום – נתון שהוא בעל משמעות רבה על פי הפסיקה. לסירוב זה ניתנו בענייננו נימוקים כבדי משקל. לא רק כבודם של העדים הובא כנימוק בענייננו, אלא האפשרות שכתוצאה מהחשיפה המבוקשת עלולים להיגרם לעדים נזקים במישורי חיים אחדים, כגון אפשרויות תעסוקה, מגורים ועוד.

בהקשר זה נעיר כי פסקי הדין שאליהם הפנה המבקש שבהם ניתן היתר לפרסם חרף סירוב הנחקרים, התייחסו כולם לנאשמים אנשי ציבור שלגביהם התקיים אינטרס ציבורי ספציפי בפרסום הקלטות.

אין להתעלם במקרה שלנו מהעובדה שעדי המדינה בתיקנו הם עדים מוגנים שחלקם נמצאים תחת פיקוח הרשות להגנת עדים –ואף זו הביעה התנגדות לבקשה. כחלק מהחובות שנטלה על עצמה המדינה לגבי העדים קיימת החובה לשמור על בטחונם, פרטיותם ועל חסיון זהותם בצורה המקסימאלית. מעבר לכך - יש ממש בטענת המאשימה, כי היתר לפרסם את הקלטות עלול להוות גורם מצנן ולמנוע מעדי מדינה פוטנציאליים בעתיד לשתף פעולה עם הרשויות, ובכך לפגוע באינטרס ציבורי חשוב.

לאור האמור לעיל ובמכלול השיקולים והאיזונים, לא נמצא טעם ראוי שבעטיו יש לסטות מהוראת סעיף 13 לחוק האוסרת את הפרסום, ואני דוחים את הבקשה.

המזכירות תשגר ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ד טבת תשפ"ב, 28 דצמבר 2021, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/06/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
02/07/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
14/07/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
16/07/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
26/08/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
10/09/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
24/09/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
21/11/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
13/12/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
23/12/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
26/12/2019 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
05/01/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
07/01/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
07/01/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
08/01/2020 החלטה על בקשה של נאשם 10 בקשה לערוך מבדקים נוירופסיכולוגיים לעד מדינה ה.צ גיליה רביד צפייה
12/01/2020 החלטה בעניין בע"ח גיליה רביד צפייה
16/01/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
16/01/2020 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובת המשיבה לבקשת הנאשם 2 (בקשה 183) גיליה רביד צפייה
17/01/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
20/01/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
20/01/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
23/01/2020 החלטה על בקשה של נאשם 6 הבהרה גיליה רביד צפייה
23/01/2020 החלטה על בקשה של נאשם 2 בקשה לזימון עד הגנה גיליה רביד צפייה
28/01/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
29/01/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
16/02/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
23/02/2020 החלטה על בקשה של נאשם 13 הודעה באשר לדרך הסיכומים ובקשה לקביעת מועד לסיכום בעפ גיליה רביד צפייה
01/03/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
08/03/2020 החלטה על בקשה של נאשם 2 בקשה בנוגע לסיכומים בעל פה גיליה רביד צפייה
25/03/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
29/03/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
05/04/2020 הוראה לבא כוח מאשימה להגיש כת"א מתוקן-נא' 15+הסדר גיליה רביד צפייה
05/04/2020 הוראה למאשימה 1 להגיש כת"א נא' 15+הסדר-מלול גיליה רביד צפייה
05/04/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
22/04/2020 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשת נאשם 2 גיליה רביד צפייה
28/04/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
02/06/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
09/06/2020 החלטה על בקשה של נאשם 16 מתן הוראות / הבהרה גיליה רביד צפייה
22/06/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
07/07/2020 גזר דין שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
05/08/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
11/08/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
16/08/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
30/08/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
06/09/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
07/09/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
09/09/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
13/09/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
21/09/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
22/09/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
24/09/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
24/09/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
07/10/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
16/10/2020 החלטה על בקשה של נאשם 11 בקשה להורות על זימון הקלטה או לחלופין להתיר הקלטה מטעם הנאשם גיליה רביד צפייה
27/10/2020 החלטה על בקשה של נאשם 2 בקשה גיליה רביד צפייה
27/10/2020 החלטה על בקשה של נאשם 14 בקשה לקביעת מועד נפרד להמשך סיכומי נאשם 14 גיליה רביד צפייה
28/10/2020 החלטה על בקשה של נאשם 16 הארכת מועד להגשת תצהירים / סיכומים / תחשיבים גיליה רביד צפייה
29/10/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
01/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 4 בקשה לתיקון פרוטוקול גיליה רביד צפייה
01/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 2 בקשה גיליה רביד צפייה
02/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 10 בקשה ליתן החלטה גיליה רביד צפייה
02/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 2 תגובת הסניגוריה גיליה רביד צפייה
03/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 10 בקשה לזימון נאשם לדיון גיליה רביד צפייה
03/11/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
04/11/2020 הוראה לבא כוח מאשימה להגיש כת"א מתוקן זכריה אדרי גיליה רביד צפייה
04/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 10 תגובת ההגנה גיליה רביד צפייה
09/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 4 בקשה לזימון נאשם לדיון גיליה רביד צפייה
10/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 2 בקשה דחופה גיליה רביד צפייה
11/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 2 בקשה גיליה רביד צפייה
12/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 17 בקשה באמצעות המזכירות גיליה רביד צפייה
14/11/2020 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובת המאשימה לבקשת הנאשם 17 גיליה רביד צפייה
15/11/2020 החלטה על בקשה של נאשם 17 תגובה למכתב מטעם הנאשם 17 גיליה רביד צפייה
15/11/2020 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
22/11/2020 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעת שבס גיליה רביד צפייה
03/12/2020 החלטה על בקשה של מאשימה 1 בקשה להתיר למאשימה להגיש מענה תמציתי לסיכומים מטעם הנאשם 16 גיליה רביד צפייה
06/12/2020 החלטה על בקשה של מאשימה 1 מענה המאשימה לסיכומים מטעם הנאשם 16 גיליה רביד צפייה
13/12/2020 החלטה על בקשה של נאשם 16 התייחסות נאשם 1 6 למענה המאשימה לסיכומיו גיליה רביד צפייה
04/02/2021 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
07/03/2021 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
13/04/2021 החלטה על בקשה של מאשימה 1 מתן הוראות / הבהרה גיליה רביד צפייה
14/06/2021 החלטה על בקשה של מאשימה 1 בקשה לקבלת הערכת מועד צפוי להכרעת דין גיליה רביד צפייה
17/06/2021 החלטה על בקשה של נאשם 18 בקשה מוסכמת לדחיית ביצוע המאסר גיליה רביד צפייה
04/08/2021 החלטה על בקשה של נאשם 1 בקשה לדחיית מועד דיון גיליה רביד צפייה
04/08/2021 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשה לדחיית מועד דיון גיליה רביד צפייה
25/10/2021 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשה רביב דרוקר גיליה רביד צפייה
28/10/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה באמצעות המזכירות גיליה רביד צפייה
12/11/2021 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
16/11/2021 הכרעת דין שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
21/11/2021 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
23/11/2021 החלטה על בקשה של נאשם 18 בקשה באמצעות המזכירות גיליה רביד צפייה
29/11/2021 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשה לפרסום הקלטות גיליה רביד צפייה
30/11/2021 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשה לתסקיר שירות מבחן גיליה רביד צפייה
07/12/2021 החלטה על בקשה של נאשם 4 בקשה בהסכמה לקביעת מועד דיון בפני השופט התורן שמואל מלמד צפייה
07/12/2021 החלטה שניתנה ע"י אברהם הימן אברהם הימן צפייה
16/12/2021 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
16/12/2021 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
27/12/2021 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
28/12/2021 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
28/12/2021 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
28/12/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 מתן החלטה גיליה רביד צפייה
30/12/2021 החלטה על בקשה של נאשם 18 בקשה להשבת פיקדון גיליה רביד צפייה
30/12/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 ב' דחייה גיליה רביד צפייה
02/01/2022 החלטה על בקשה של נאשם 2 בקשה בהסכמה גיליה רביד צפייה
02/01/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 הבהרה לתגובת המשיבה גיליה רביד צפייה
03/01/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשות שירות המבחן גיליה רביד צפייה
04/01/2022 החלטה על בקשה של נאשם 11 הודעת עדכון מאת נאשם 11 גיליה רביד צפייה
04/01/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
05/01/2022 החלטה על בקשה של נאשם 2 טענת הסניגוריה לאכיפה בררנית גיליה רביד צפייה
13/01/2022 החלטה על בקשה של נאשם 1 הודעה ובקשה לבית המשפט גיליה רביד צפייה
13/01/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
17/01/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 תגובת המבקשים-לעניין שידור תיעוד בעניין משיב 4 גיליה רביד צפייה
19/01/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 בקשה לפי סעיף 13 גיליה רביד צפייה
20/01/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
01/02/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 בקשה למתן צו לביקור בנכס לצורך עריכת שומה גיליה רביד צפייה
02/02/2022 החלטה על בקשה של נאשם 1 תגובה לבקשה למתן צו לביקור בנכס לצורך עריכת שומה גיליה רביד צפייה
07/02/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 בקשה מטעם המאשימה גיליה רביד צפייה
14/02/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
15/02/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
20/02/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
21/02/2022 החלטה על בקשה של נאשם 1 בקשה לזמן את הנאשם באמצעות ה- V.C גיליה רביד צפייה
21/02/2022 החלטה על בקשה של נאשם 12 בקשה לקיום דיון באמצעות VC-נא' 12 גיליה רביד צפייה
21/02/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשה נאשם 1 גיליה רביד צפייה
21/02/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
22/02/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 מתן הוראות / הבהרה גיליה רביד צפייה
22/02/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשה נאשם 12 גיליה רביד צפייה
27/02/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
28/02/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשב דחופה בהסכמה למתן ארכה להגשת תגובה מטעם הטוענת לזכות 2 גיליה רביד צפייה
28/02/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה להרחבת חוות דעת השמאי מטעם המדינה גיליה רביד צפייה
02/03/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעה מטעם הטוענת לזכות 1 גיליה רביד צפייה
02/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 2 בקשה לקיום ישיבת גישור גיליה רביד צפייה
03/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 17 בקשת נאשם 17 להביא עדים ולטעון לעונש במועד נדחה גיליה רביד צפייה
03/03/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
06/03/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 הגשת רישום פלילי נאשם 4 גיליה רביד צפייה
07/03/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה להרחבת חוות דעת השמאי מטעם המדינה גיליה רביד צפייה
09/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 17 בקשה לשינוי מועד דיון גיליה רביד צפייה
10/03/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 בקשה לדחיית מועד הדיון הקבוע לתזכורת בנושא בקשת החילוט גיליה רביד צפייה
10/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 14 בקשה מטעם נאשם 14 להתיר התייחסות להצעת הסדר הטיעון במעמד הטיעונים גיליה רביד צפייה
13/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 10 בקשה לאפשר לנאשם 10 לטעון בטיעוניו לעניין בגצ 25/19 גיליה רביד צפייה
14/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 2 בקשה גיליה רביד צפייה
14/03/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 תגובה מטעם הטוענת לזכות 2 בעניין תיקון חוות דעת שמאי גיליה רביד צפייה
14/03/2022 הוראה למאשימה 1 להגיש הסדר טיעון נאשם 4 גיליה רביד צפייה
15/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 12 בקשה בהסכמה להתייצבות לדיון באמצעות היוועדות חזותית גיליה רביד צפייה
18/03/2022 גזר דין שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
21/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 2 תגובת ב"כ נאשם 2 גיליה רביד צפייה
29/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 10 השלמת טיעונים לעונש בעניינו של נאשם 10 גיליה רביד צפייה
29/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 16 בקשה באמצעות המזכירות גיליה רביד צפייה
29/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 14 בקשה לתיקון פרוטוקול 17/3/22 בעניין נאשם 14 גיליה רביד צפייה
29/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 16 בקשה לעדכון / שינוי / החלפת כתובת גיליה רביד צפייה
30/03/2022 החלטה על בקשה של נאשם 16 בקשה באמצעות המזכירות גיליה רביד צפייה
31/03/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשת נאשם 14 גיליה רביד צפייה
13/04/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
14/04/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
14/04/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
01/06/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 בקשה למתן היתר פרסום גיליה רביד צפייה
07/06/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשה לפרסום הקלטות 7.6.22 גיליה רביד צפייה
12/06/2022 החלטה על בקשה של נאשם 10 בקשה להוספת מסמך רפואי בטרם מתן גזר דין גיליה רביד צפייה
14/06/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
16/06/2022 החלטה על בקשה של נאשם 2 תגובת הסניגוריה גיליה רביד צפייה
19/06/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
23/06/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
26/06/2022 החלטה על בקשה של נאשם 1 בקשה לקבלת הבהרות בטרם תיטען טענת פסלות גיליה רביד צפייה
27/06/2022 החלטה על בקשה של נאשם 10 בקשה דחופה לפטור מהתייצבות פיזית את נאשם 10 בנסיבות בריאותיות גיליה רביד צפייה
28/06/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
28/06/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשת הבהרה 26.6.22 גיליה רביד צפייה
07/07/2022 החלטה על בקשה של נאשם 14 בקשה לדחיית ריצוי עונש מאסר - נאשם 14 (מוגש בשמו של עו"ד רצון דרחי) גיליה רביד צפייה
08/07/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
08/07/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
28/07/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 בקשת ארכה להודעה בדבר חלוקת פיצויים לירון דדו צפייה
08/08/2022 הוראה למאשימה 1 להגיש פרטי נפגעי העבירה גיליה רביד צפייה
10/08/2022 החלטה על בקשה של נאשם 12 בקשה / הודעה על מינוי סנגור גיליה רביד צפייה
15/08/2022 החלטה על בקשה של נאשם 10 מתן החלטה גיליה רביד צפייה
24/08/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 מתן החלטה גיליה רביד צפייה
28/08/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
30/08/2022 החלטה על בקשה של נאשם 10 הודעה לבית משפט גיליה רביד צפייה
30/08/2022 החלטה על בקשה של נאשם 9 בקשה לדחיית מועד דיון גיליה רביד צפייה
07/09/2022 החלטה על בקשה של נאשם 10 בקשה להורות למרכז לגביית קנסות לבטל את תוספת ריבית הפיגורים על נאשם 10 גיליה רביד צפייה
08/09/2022 החלטה על בקשה של נאשם 10 תגובת בכ נאשם 10 גיליה רביד צפייה
02/10/2022 החלטה על בקשה של נאשם 9 בקשה דחופה לקיום דיון בVC גיליה רביד צפייה
27/11/2022 החלטה מפרוטוקול גיליה רביד צפייה
27/11/2022 החלטה מפרוטוקול גיליה רביד צפייה
29/11/2022 החלטה שניתנה ע"י גיליה רביד גיליה רביד צפייה
05/12/2022 החלטה על בקשה של מאשימה 1 תגובה לבקשה להשבת כספים גיליה רביד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רחל אבישר-אבלס, אשרה גז
נאשם 1 יצחק אברג'יל (עציר) שמשון וייס, לירז מאיר
נאשם 2 אברהם רוחן (עציר) אבי כהן, מור עטיה, אורנת קמרון
נאשם 3 מאיר אברג'יל (עציר)
נאשם 4 ישראל אוזיפה (עציר) עדן פוליטקין, ניר שנידרמן
נאשם 5 אילן בן שיטרית (עציר) אלי מויאל
נאשם 6 דוד בן שיטרית (עציר) מיכל עורקבי דנצי, רונה שוורץ
נאשם 7 סמי ביטון
נאשם 8 מרדכי חסין (עציר)
נאשם 9 גולן אביטן (אסיר) יניב שגב, יורם שפטל
נאשם 10 שמעון סבח (עציר) ליגל יחזקאל, גלאון קפלנסקי
נאשם 11 פטריק עמוס (עצור/אסיר בפיקוח) מיקי חובה, אביגדור פלדמן
נאשם 12 עופר בוהדנה (עציר) ליאור אבידן, אהוד בן-יהודה, מנחם רובינשטיין
נאשם 13 יוסף לוי (עציר) אהרון רוזה
נאשם 14 אהרון סוסן (עצור/אסיר בפיקוח) ניר אלפסה, רצון דרחי, ירום הלוי, רותם סרי, איל שמחוני
נאשם 15 משה מלול (אסיר) דניאל כפיר
נאשם 16 אברהם לוקר ירוסלב מץ, יעקב שקלאר
נאשם 17 יעקב בן שטרית (עציר) עדי ריטיגשטיין, ליאור שטלצר
נאשם 18 זכריה אדרי ירון דוד, סימה כוכב
מבקש 1 חברת פרטנר תקשורת בע"מ
מבקש 1 פרקליטות מחוז תל אביב פלילי
מבקש 1 שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים
מבקש 1 יהודה מור
מבקש 1 בר פלג
מבקש 2 רביב דרוקר- מגיש המקור
מבקש 2 רשת מדיה בע"מ נדב-אבנר עשהאל
מבקש 2 עידו תמרי
משיב 3 ליאת אברג'יל ארז אבוהב
משיב 4 אורלי רוחן גונן קסטנבאום
משיב 5 עובדיה רוחן
מבקש 1 רביב דרוקר נדב-אבנר עשהאל
מבקש 2 עידו תמרי נדב-אבנר עשהאל
מבקש 3 דרוקר - גורן תקשורת בע"מ נדב-אבנר עשהאל
מבקש 1 מובי פלוס הפקות 2005 בע"מ ערן שמעוני